Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

De trakk seg ut forrige gang med halen mellom bena og det gjÞr de nok denne gangen ogsÄ.

Det blir pÄp en mÄte Spettet mot marshmellows dette, spennende Ä se hvem som vinner.

Edit: Ikke Marshall denne gang?

1 Like

Det er vel ikke samme aktÞr som shorter denne gangen. Tror disse ogsÄ blir Ä gÄ pÄ en smell som marshall gjorde.

Merkelig Ă„ sette en short ETTER 50-60 % kursnedgang i et selskap som Photocure

Marshall bommet fullstendig forrige gang og hÄper WQ gÄr i samme sporet

Edit: Og med de volumene som blir tatt imot av markedet her
 Fatter ikke hva som ligger bak
en short her nÄ

2 Likes

Til dels BARNSLIGE tilstander i ordredybden pÄ sluttauksjonen.

1 Like

Ikke tvangssalg sier Hansson.
https://www.nettavisen.no/okonomi/vi-tjente-225-millioner-kroner-det-er-litt-penger-det-ogsa/3423940544.html

3 Likes

Tipper de er tvangssolgt av HerbjĂžrn selv

1 Like

Neida, helt sikkert ikke Hansson😏

5 Likes

Lukter tvangssalg lang vei

Fin melding og positiv vinkling i Finansavisen. Vi kan vel forvente at Norne tar kursmÄlet ned med en tikrone eller to, men det er fortsatt godt med luft opp til det fra dagens kurs.

3 Likes

Ja, vinklingen i Finansavisen var bra. FÄr hÄpe det er den oppfatningen som blir sittende imorgen.

(PS! slettet alle innleggene i Fundamental-trÄden, ble for mye spam med Ä svare pÄ det samme gang etter gang, selvom min bekymring fortsatt er der)

Det hele avhenger jo av makro akkurat nÄ. Det kan blir kraftig rekyl i neste uke eller om en mÄned. Eller det kan gÄ lenger.
Selv tar jeg ikke sjansen pÄ Ä sitte utenfor og har heller ikke gjort det denne gangen. DS snakket om partneravtale i Asia, og med dagens valutakurs og mcap kan det ogsÄ komme bud pÄ hele selskapet nÄr som helst.

3 Likes

Ja, har egentlig sett for meg en rekyl snarlig nÄ pÄ bÞrsene fÞr det kommer et siste stort fall ned men ikke kommet noe helhjerta forsÞk oppover ennÄ.

Har ogsÄ hentet inn endel til longportefÞljen og var pÄ nippet til Ä kjÞpe mer pÄ slutten idag, men har ventet pÄ en close over 52, sÄ det ble akkurat ikke noe av.

1 Like

AltsÄ hadde kursen vÊrt 88 i dag hadde den meldingen vÊrt litt kjip.

Dagens kurs er 52.

2 Likes

Ja, for da hadde han solg 30kr under markedspris :smiley: joke

Aldri positivt nÄr stÞrste eier dumper, og da spesielt ikke etter et fall pÄ 50-60%. Hvem som har tatt i mot er ikke akkurat noe Ä juble for heller. Spettet er ensbetydende med dump. Jeg er selv long pho 60kr, bare for Ä ha det nevnt.

Mange mÄter Ä se dette pÄ.
Vet ikke om alternativet uten Spetalen til Ă„ ta imot ville vĂŠrt noe bedre, da kunne vi teoretisk vĂŠrt ned mot intervallet 35-40 idag og muligens enda lengre.
Jeg er hvertfall meget tilfreds med at noen har slukt alt det som har kommet ut siste tiden

3 Likes

Er fornĂžyd med de aktĂžrene som har tatt imot Hansson-aksjene, og ikke minst at det har blitt gjort med overraskende lite fall i den prosessen.

Synes dette var en fin oppsummering. Kursen er jo pÄ 52 fordi det er priset inn at corona vil gjÞre skade, og da er det fint Ä fÄ bekreftet at det kun blir begrenset skade.

1 Like

For meg virker det som om kursen er pĂ„ 52 fordi bĂžrsen har gĂ„tt ned. Den fĂžlger grafen til OSEBX perfekt, bare med en “pharmamultiplikator”.

I mine Þyne tilsier det at dÄrlige nyheter ikke trenger Ä vÊre priset inn. Om dette var forventet sÄ stiller saken seg annerledes sÄ klart.

5 Likes

Jeg mente egentlig ca 80-90 var en fornuftig range for PHO -aksjen, men sÄ kom jo Spetalen og pumpet, og sÄ kom plutselig patentmeldingen helt samtidig. Det ble en opptur fra 90 til 120 der som var ren eufori.

SÄ man bÞr ta utgangspunkt i hvor mye alle andre aksjer har falt, og sÄ se hvor mye lavere PHO er fra 85. NÄr man da har fÄtt et tvangssalg fra stÞrste eier midt i en finanskrise og likevel bunnet aksjen pÄ 42.

Er ikke akkurat veldig bearish.

Ser man bort i fra den syke Spetalen-pumpen over 100, sÄ er en pullback fra 90 til 50 helt innafor pÄ chartet.

3 Likes

Mode posten ned :joy: :+1: Volumet pÄ toppen kan man ikke bare se vekk fra. Fallet er fra topp enten du liker det eller ikke.