Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ser at fryktindeksen akkurat stupte 11-12% så kanskje vi får en fin avslutning i dag

1 Like

Tror nok fort photocure ender i grønt i dag ja.

Ekstreme svingninger overalt, bildet er uhyggelig vanskelig å lese

2 Likes

Får vi melding ved oppstart av fase 3 i Kina? Derfor vi ikke ser innsidekjøp?

Cevira ligger i bakgrunnen og koker som en meth-lab i ei gammel campingvogn, klar til å eksplodere når som helst.

1 Like

Aner ikke, men vil tro at noe nå nærmer seg mht Asieris

3 Likes

Må jo være ekstrem corona frykt som er grunnen til at innsiderne ikke laster opp nå? Hvis ikke hadde det vært en gåte

Det er jo ikke sikkert de har masse kapital å handle for.
Det er også en liten mulighet for at de ikke har lov. DS sa faktisk på Q4 at de er i kontakt med mer enn een mulig partner som er interessert i å lansere Cysview i Asia.

1 Like

Den er svært liten. Insidere har stort handlingsrom om de ønsker å kjøpe aksjer. Det er rett og slett ikke kultur for denslags i PHO etter Hestdal. Og det er ikke pengemangel som er årsaken.

Det er sikkert mange som sitter på gjerdet. Jeg har ledig kapital men tror at markedet skal lenger ned. Jeg kjøper litt etterhvert på røde dager.

2 Likes

Merkelig kultur på akkurat det da. Resten virker jo bra

Hadde på en måte forventet at det ble et mer entrepreneurial snitt over det når selskapet ble mer amerikansk.

Jeg sier liten, du sier svært liten.
Uansett tror jeg ikke man skal legge noe vekt på dette i dagens makrosituasjon. Jeg vet ikke hva du definerer som pengemangel, men det er ikke gitt at alle insidere har et par hundre tusen tilgjengelig - for det er vel ikke kjøp av 500 aksjer som etterspørres her?
Når det gjelder Asia-partner for Cysview sa DS at de jobber med det, det kunne bli Asieris men de hadde også kontakt med andre selskaper som var interesserte.
Både når det gjelder partneravtale og insidekjøp håper jeg likevel at det går noen måneder. I dagens marked vil slike nyheter bare drukne.
Noe helt annet hadde det vært med et bud på hele selskapet, det hadde gjort godt med litt fugl i hånden, og det finnes mange gode steder å plassere en realisert gevinst.

Schneider har 6 mill. i årsinntekt så da blir det sikkert noen hundre tusen til overs når husleie og strøm er betalt. Dahl er også solid økonomisk, kjenner jeg han rett.

Man leser forøvrig i finanspressen at det er rekordmange innsidehandler i disse tider.

1 Like

Det skrikes ofte etter innsidekjøp, jeg mener at det av og til kan være på sin plass, men vi må skjønne at de fleste som vi skriker på er i samme situasjon som de fleste andre, vanlig lønnsmotakere. Jada, noen av dem har høyere lønn enn gjennomsnittet, men da vet vi også at for de fleste er da også forbruket over gjennomsnittet.
I tillegg er det slik at oftest gir et innsidekjøp en kursstigning, ofte kortvarig sådan på lik linje som et innsidesalg ofte gir en kursdipp.
Det positive med få innsidekjøp er at sjansen for innsidesalg er relativt liten i Photocure.
Når man sammenligner aksjebeholdningen til management i Photocure med andre selskaper i farmabransjen notert på OSE er ikke Pho i en særskilt negativ situasjon.
Eneste innsidekjøp jeg kunne ønske meg er at Geoffrey Coy kjøpte noe, mulig han ikke har mulighet for det, eller kanskje det kommer etterhvert, får håpe på det siste.
I tillegg kunne et par til av styremedlemmene kjøpt seg inn.

Må bare legge til at selv om det ikke kommer innsidekjøp er ikke dette ensbetydende med at den ansatte ikke har tro på eget selskap.
Vil anta at flere av dere også har jobbet eller jobber i selskap med aksjespareprogram og jeg antar at heller ikke alle dere kjøper der av ulike årsaker.
Hvertfall har jeg hatt muligheten for slikt tidligere og kunne av økonomiske årsaker ikke kjøpe.

Her kan man sjekke aksjebeholdningen for management og styremedlemmer.

https://photocure.com/about/management/
https://photocure.com/about/boards-of-directors/

2 Likes

Noen oppdatering på aksjonærlistene? Fortsetter amerikanerene sine kjøp?

For listen igår gjeldende til og med torsdag i forrige uke var det ikke synlige tegn til at bankene fortsatte med sine kjøp.
Men det endres dag for dag kan det se ut til.

Vel, de fleste aksjene til innsiderne i Photocure er opsjonsaksjer. Dvs risikofrie aksjer i forhold til aksjer kjøpt over børs. Man etterlyser ikke innsidekjøp i disse tider for å få kursstigning. Mer som et signal til urolige aksjonærer om at management er trygg på framtiden.

Kan vel ikke akkurat klandre folk for å ikke pøse ut penger i aksjemarkedet sånn som det er i dag.

Det er nå du skal kjøpe. Ikke når alle vil kjøpe.