Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Ja må si jeg blir sjokkert hvis den ryker! Men aldri si aldri, denne gang var jo noen av norges rikeste der og tok imot

1 Like

Alexander Hansson setter pengene i tank:

"Hamilton, Bermuda, March 24, 2020

Dear shareholders,

Mr Alexander Hansson has today bought 350,000 shares in NAT at $2.92.

Alexander Hansson is a Director of the board of NAT. He is son of Herbjørn Hansson, NAT Chairman & CEO.

Best regards,

Herbjørn Hansson
Chairman & CEO

Nordic American Tankers Ltd."

Så ikke tvangssalg da som det ble hevdet siden han kjøper seg inn i NAT.

Dette er vel et privat kjøp, og ikke High Seas. Men likevel virker det ikke som om det er bankene som har tatt styringen når han har 10 mill. å spytte inn i tank.

NAT steg forøvrig 26% igår.

Hvor tror du han fikk pengene fra for å kjøpe og konsentrere seg om tank?

Cevira®, a photodynamic drug combination product for non-surgical treatment of cervical precancerous lesions, which is being developed by Yahong Pharmaceutical, will also start the China-US-Europe International Multi-Center III clinical trial, mainly for Chinese patients, in 2020. Cevira® is targeted to treat patients 18 years of age and older who have a histopathologically proven high-grade cervical squamous intraepithelial lesion (HSIL). The current standard treatment for these patients is surgery. The most common treatments include cervical circular resection (LEEP / LLETZ) and cold-knife cone resection (CKC). However, these surgical treatments have adverse reactions, including bleeding. , Infection, cervical organic damage caused by a series of subsequent effects on fertility, such as premature delivery, abortion and so on. Therefore, Cevira® will provide a new treatment option for Chinese and global patients, so that some patients can avoid the pain and side effects of surgical treatment, especially the risk of future pregnancy. Cevira® has also won the Fierce Life Science Innovation Award with the international reputation of the best medical device innovation award 2019.

http://www.asieris.cn/index.php/content/186?fbclid=IwAR2ybGL08Srk8kFn8CHW6oziIzlpLvjbMOHJosOFv-Rnw9luJPtz5y_yNZw

6 Likes

Glimrende, Rodjer. Og det går mot normalisering i Kina. Tallene på intensivpasienter faller hver dag.

1 Like

Det jeg lurer på er hvorfor de skriver sånn generelt om Cevira og ikke er mer konkrete på når de har startet opp med phase III og har fått godkjenning av China myndigheter og når de skal ha det på markedet. Ser ikke vitsen med denne informasjonen til de lidende hvis det ikke skal være snart tilgjengelig foe de.

Dette er vel primær budskapet:

Shanghai, China, March 24, 2020-Yahong Pharmaceutical Technology Co., Ltd. (“Yahong Pharmaceutical”) today announced the completion of Series C financing, raising hundreds of millions of yuan in capital, and the C + round of financing will also be completed in the near future. This round of financing was led by Yanyuan Innovation Capital, followed by investment institutions such as Interchina Venture Capital and Yifeng Capital. Round B investment institutions Beijing Longpan and Kaitai Capital continued to invest in this round through cooperative funds. The funds raised will be used to support the company’s multiple independent research and development projects.

Solgte på morgenen og er glad for det. Det virker som innsiderne ikke har tro på selskapet siden de ikke kjøper aksjer. Da ser ikke jeg noen grunn til å være sittende. Bare vent til det går opp for finans-USA at de bare har sett begynnelsen på korona smitte over der… Da tryner alt av børser…

Synes børsene har trynet bra allerede jeg. Kan gå mer ned eller snu. Time will tell, børsen reagerer ofte i forkant av nyhetsstrømmen.

1 Like

Du må ikke basere dine investeringer på hva andre gjør. Se på det fundamentale og gjør egne analyser.

2 Likes

Det er nok oljeprisen som tynger Oslo børs i dag.
Europeiske børser ligger på solid positiv side og US futures
ser også veldig bra ut

US futures 25.03.2020

1 Like

Du lar deg alt for lett lede av krise-media synes det som. Har hørt en del på kjente økonomiske analytikere og strateger i US de siste dagene og de tegner et langt mer optimistisk bilde enn krise-media i US og ikke minst her hjemme.

Jeg tror USA kommer seg langt raskere gjennom denne krisen enn det mange tror. Salget til PHO vil komme tilbake til normalen og stige raskt allerede i løpet av 2. kvartal.

3 Likes

Når det kommer til makro og utvikling på børsene tror jeg vi nå ser at Europa med Dax i spissen har passert bunnen, mens USA trolig skal ned å teste bunnen før dette er over. Men ryker 2200 på SP500 blir det en endelig bunn et sted mellom 2100 og 2000.
Det overnevnte er ganske så avgjørende for mine egne kjøp og salg i PHO.

Kursnedgang på oljeprissvigninger er en gavepakke, fikk 15k aksjer på 50.60 :grin:

1 Like

Med ytterligere nedgang i US, noe er plausibelt mtp måten de forholder seg til corona-epidemien på, er jeg redd vi skal videre ned :frowning:

1 Like

Bare kjøp deg inn du også så forsvinner nok den skrekken :wink:

Pharma aksjene på Oslo børs er blitt straffet relativt hardt i forhold til mange andre verdipapirer.
Photocure har fallt 57% på kort tid og vil si det er en ganske fin rabatt.
Om bunnen er satt er ikke lett å si, men hovedindeksen har iallefall bunnet på 605 og står i 670 og trender i positiv retning.

Legger også ved et chart med Daily intervall.
Kryssing av MACD og stigende RSI. Nå er nok jeg mer positiv av natur men ser jo ikke så ille ut for en eventuell inngang her syntes jeg.

Nå snur både PHO og futtene, 50 er nok en rimelig solid bunn.