Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Syns også det ser bra ut, så får vi en fin opptur i US i dag FED trår skikkelig til.

Kommer vel nok en gang en kontramelding om at Spetalen har økt, han er en luring sånn sett.

Er vel ikke så viktig fremover om Spetalen er inne eller ute, men de 2 gangene han har vært inne med mye sålangt var viktige. Den første skapte skikkelig fokus på aksjen og fikk bidratt til en feit oppgang og mye større volum i aksjen som vi fortsatt har. Den andre runden nylig så var det at han tok imot såpass mye viktig for at fallet ikke ble dypere, så alt i alt har han vært nyttig for aksjen de siste månedene. Framover derimot vil han ikke bli like viktig såfremt han ikke skulle finne på å kjøpe veldig mye å sitte med, men det er vel lite sannsynlig.

2 Likes

Denne artikkelen er på flere kinesiske sider, og ser ut som den er sluppet i natt.

(google translate) I tillegg vil Cevira, et fotodynamisk legemiddelkombinasjonsprodukt som utvikles for ikke-kirurgisk behandling av forstadier i livmorhalsen, som er utviklet av Yahong Pharmaceutical , også starte en Kina-USA-Europa internasjonalt Multi-Center III klinisk forsøk, hovedsakelig for kinesiske pasienter, i 2020. Dette produktet brukes til å behandle pasienter med en høy grad av livmorhals i cervical intraepiteliale lesjoner (HSIL) bekreftet histopatologisk ved histopatologi fra 18 år og eldre .

For øyeblikket er standardbehandling for disse pasientene kirurgi. De vanligste behandlingene inkluderer cervikal sirkulær reseksjon (LEEP / LLETZ) og kald knivkongreseksjon (CKC). Disse kirurgiske behandlingsmetodene vil imidlertid ha bivirkninger. Inkludert en serie påfølgende effekter på fruktbarhet forårsaket av blødning, infeksjon og organisk skade på livmorhalsen, for eksempel for tidlig fødsel, abort og så videre. Cevira forventes å gi pasienter et nytt behandlingsalternativ som vil lindre noen pasienter for smerter og bivirkninger av kirurgisk behandling, spesielt risikoen for fremtidig graviditet.

15 Likes

Nice!

Alle husker vel denne?

6 Likes

Hvor stort er markedet for Cevira, sånn røfflig?

1 Like

Du stoler mye på aksjonærlistene. Ikke tro på alt du ser der

3 Likes

https://www.urotoday.com/recent-abstracts/urologic-oncology/bladder-cancer/120183-developments-in-the-follow-up-of-nonmuscle-invasive-bladder-cancer-what-did-we-learn-the-last-24-months-a-critical-review.html

Dan Schneider snakket om AI på Q4, her nevnes det også. “Most recently cystoscopy augmented with artificial intelligence has shown some promising results.”

Regner med at Enhanced Cystoscopy, er BLC: New tools for follow-up such as enhanced cystoscopy and urinary markers might help to individualize follow-up, which will result in decreasing patient discomfort, workload and costs while quality of care is maintained.

2 Likes

Men akkurat spetalen-folkene virker som de handler med kun et selskap hver?

Ikke ASP-fakter med flere forskjellige foretak som de driver og flytter aksjer mellom altså.

Edit:

PHO har gappet mellom close og open hver eneste dag i det siste

Ikke like forutsigbar i dag som den var i går.

Litt tung i sessen idag. Bare 1/2% mer opp enn hovedindeksen. Etter all den julingen!

Jeg er også litt forundret over at ikke PHO er blant vinnerne idag etter et så dypt fall. Men vi var vel i en situasjon siste halvdel av 2019 der oppgangsyklusen var (over)moden og det var vanskelig å finne aksjer der prisingen var attraktiv. Da fikk farmasektoren oppmerksomhet og bl.a. PHO gikk mye.
Nå er vi i en annen situasjon der det ikke er vanskelig å finne billige aksjer. Da er ikke PHO lenger like interessant. Bare en tanke.

1 Like

Lite omsetning i dag. Knappe 40 mill :smile:

2 Likes

Det hadde hjulpet med noe godt nytt. Trenger en driver. Enten innsidekjøp (helt utenkelig), partner avtale eller fase 3 for Cevira. Schneider har ikke vært noe særlig flink til å gjøre noe med dårlige scope avtaler i Europa. Asia venter vi på at i hvertfall noe kan skje. Gjør et eller annet synlig da Schneider og ikke bare snakk…
(Jeg har kjøpt meg inn igjen i dag.)

Nå har jeg holdt på med denne aksjen i nesten to år og Ikke noe annen aksje. Så jeg mener at jeg har rett til å lufte litt frustrasjon. Er det feil det jeg skriver så gå imot og overbevis at påstandene mine er feil. Sunt med diskusjon, det er velkomment!

Følger den tanken. Når både Norne og Edison har kommet med veldig nøkterne analyser som tilsier en aksjekurs rundt 150/160, er det frustrerende med dagens aksjekurs på 52.70. Spesielt når man ble med ned fra 120 til 60 før jeg solgte første gang ut nå nylig.

Trenger ikke nyheter for at denne skal komme seg opp på nivå igjen. Nå er det makro som styrer allt av bevegelser om dagen uansett. Med guidingen som er gitt og utviklingen som har vært så har vi mye oppside å gå på uten å trenge “kursdrivende meldinger” fra selskapet.

Har ikke ord for hvor lite logikk jeg finner i det dere sitter og skriver. Hadde dere vært våkne og tatt gevinst på noen av aksjene deres da Norges mest berømte finansakrobat og spekulant pumpet aksjen til en ellevill overshoot fra toårig etablert opptrend kunne dere sittet med en mengde flere aksjer i dag.

Status i dag er at aksjen på 5 dager er kvitt sin største eier som av mange har blitt sett på som ustabil og et negativt element, og er nå priset til 98 milioner USD.

Jeg har benyttet anledningen til å laste opp med begge hender.

4 Likes

Artikkelen er frå onsdag den 18. Men oppdatert i kveld.

1 Like

Mange er vel på sidelinjen fordi de tror alt skal lengre ned. Lett å argumentere for at det ikke er noe hast med å kjøpe seg inn akkurat nå selv om kursen er lav rent fundementalt. Har også kjøpt litt, men klinker ikke til igjen riktig ennå.

By all means, jeg er jo heller ikke akkurat all in i pho. Hvis indeksene faller 20-30% til slik vi snakker om i makrotråden, så skal jo alt ned.

Ja, så egentlig burde man sikkert ikke kjøpt noe nå i det hele tatt. Men jeg klarer ikke la være helt når kursen ligger rundt 50

Tror du støtten på 42,55kr, fra Hansson nedsalget, holder ved et nytt kraftig indeksfall? Nysgjerrig på å høre din mening, synes du har bra track record teknisk. For Photocure priset under 1 milliard er jo temmelig lavt med tanke på mulighetene for cysview i USA pluss Cevira som kan bli en stor inntektskilde også.

1 Like