Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 1

Q1 tall sluppet:

2 Likes

Jeg blir stadig mer imponert over Dan Schneider. I fjor dro han i land avtale for Cevira, og nÄ tar han tilbake et produkt som Ipsen aldri har vÊrt interessert i, og underprestert med lenge.
Photucure har bÄde motivasjon og kompetanse til Ä ta Hexvix/Cysview til det nivÄet som produktet fortjener.
Jeg har i svĂŠrt lang tid hevdet at Hexvix/Cysview kan Ăžke salget til 2030, minst.
Edison sa vel pÄ sin side for noen Är siden at peak sales skulle vÊre i 2020

Synes dette tar Photocure opp en vektklasse, eller 2, og posisjonerer selskapet ypperlig til den ambisjonen Schneider har.
Dette styrker ogsÄ Photocure sin posisjon ift til de som Þnsker seg hele selskapet.
Jeg vurderer dette som svĂŠrt gode nyheter.

25 Likes

Takk for et flott svar som viser at vi er flere som tenker i “samme gate”

5 Likes

Er dette noe som kan pÄvirke kursen i morgen?

1 Like

Absolutt. Sannsynligvis nedgang pÄ kort sikt ( det vil si imorgen) fordi emisjonskursen nesten alltid settes med rabatt.
Men det kan endres i over i morgen.

1 Like

IfĂžlge opplysninger jeg sitter med(fb gruppen) er det ikke stor rabatt som er gitt.

jeg hÄper i morgen at Äpnings kursen ikke blir hÞyere enn 65 slik at vi som ikke fikk tilbud om Ä vÊre med i emisjonen fÄr anledningen nÄr vi Äpner i morgen. Tror at kursen skal kraftig opp utover Äret.

1 Like

Siden det var litt snakk om rettigheter.

Postet denne i fundamentale, men kan ta den her ogsÄ.

2 Likes

De pengene han kjÞrte inn i NAT har nesten dobblet seg. SÄ pappa Hansson har hatt medgang den siste tiden, selvom HS fikk dÄrlig betalt for PHO-aksjene.

1 Like

Synes det er gÞy at ting jeg i mange mange Är har hevdet er et relativt stort hinder mot konkurranse, produksjonsmessig men ogsÄ regulatorisk endelig fremheves i en dagens presenteasjon.

Technical/Manufacturing
hurdles
API manufacturing or sourcing – meet
EU/US pharmacopeia monograph
specifications
Freeze dry API under aseptic conditions.
Solvent in vial or prefilled syringe.
Manual/semi manual packaging/labeling
Photocure exclusivity with only commercial
medical API supplier in the world

Regulatory hurdles
A drug-device combination product. ANDA1
for
drug, PMA2
for device. Multiple FDA offices.
Participation by 2 companies, requires device
manufacturer relationship and coordinated
process
No clear drug approval standard: How to
document “bioequivalence?”

7 Likes

Tallene er forelĂžpige og ikke ferdig revidert.

ser det er kommet inn$1,5 mill fra Asieris, men ser ikke at det er inntektsfĂžrt.

1 Like

Om jeg ikke husker helt feil ble det inntektsfĂžrt i q4, men mye mulig jeg husker feil.

De 1.5 er vel ikke fÞrt tidligere. Er betalt nÄ i Q1

nei det stÄr;1st milestone payment of USD 1.5 million in Q1 2020
Hvorfor vises ikke dette under inntekter?

1 Like

Har forsÞkt Ä sette opp en cash flow basert pÄ informasjonen vi har fÄtt i dag, og sammenlignet den med verdien pÄ eksisterende avtale. Tar gjerne i mot rettelser om jeg har misforstÄtt noe i avtaleteksten eller benyttet dÄrlige antagelser. Som dere ser gÄr det ca break-even nÄr man regner med utvanningen av US/Nordics & Asieris avtalen.

Noe jeg sliter litt med Ä tolke er informasjonen knyttet til salg i 2021. Royalti 2019 pÄ 61 mill NOK, revneue expected in 2021 estimert til 3x = 183.
MEN salget til Ipsen i Europe var i 2019, 18,7 EUR = 212 NOK. Forventes det fall i inntekt, eller er 183 fratrukket royalties (slÄr en del pÄ modellen)

1 Like

Du har nok rett.

Dette stÄr i q4:
Revenue FY from Asieris, USD 8.0 million, of which
USD 5 million paid in Q4 and USD 3 million accrued
as per IFRS 15

Derfor jeg skrev ovenfor at dette er forelĂžpige tall og ikke ferdig revidert.

1 Like

InntektsfĂžrt 1,5 for 2020 og 1,5 for 2021 i q4 pga ifrs
Det var iallefall hva som ble sagt pÄ q4 pres

1 Like

Hehe, ifrs, da melder jeg pass. :rofl:

Det vil vÊre naturlig med eit lite fall nÄr ny selger tar over. Litt oppstart problemer mÄ ein regne med. SÄ du kan gÄ utfra 183 mNOK i 2021

2 Likes