Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Å være negativ til et grep som øker EBITDA med 9 gangeren fra og med Q4-20 er vel noe som er forbeholdt de med begrensede perspektiver for fremtiden til Photocure.
Når det gjelder Snøffelen som har en annen type kompetanse enn de fleste av oss skulle jeg gjerne hørt hans refleksjoner rundt mitt forslag:Kjør et feasibility studie på å starte egne klinikker i USA.

Eksempel på scenarie:

Klinikk med 10 flexiscope.
Kapasitet 100 surveillance pasienter per dag.
Inntekt kun Cysview salg: 1,1 mill per dag.
Andre inntekter???
Investeringer 40 mill
Driftskostnader: 40 mill/år??

Finansiering:
Alternativ 1: Photocure 100%
Alternativ 2: Photocure 25%, Partner 25%, Finansielle investorer 50%

Hva vil de mest betalings sterke amerikanere i aldersgruppen 50 til 100 være villige til å betale for å komme til en spesial klinikk med verdens beste kompetanse. Som oppdager og behandler 20% mer av den vanligste blærekreften. Som oppdager og behandler 40% mer av den farligste blærekreften. Som fører til mindre tilbakefall. Som fører til lengre liv.

8 Likes

Du har glemt mulighetene for nyheter om Klem’s Kopp. Hör Radium episode 112.
Har forövrig nesten solgt meg helt ut etter aa ha värt tungt inne, men den opplysningen er vel som om aa banne höyt i kirka og invitasjon til idioterkläring paa denne traaden.
Aa traakke i Ipsen’s sko tror jeg blir en langdryg affäre, men jeg kommer sterkere tilbake paa 120.

1 Like

neida, kjøp og salg er hva dette går ut på.

Klem’s Kopp, hva er det?

Björn Klem la grunnlaget for Cevira. Regner med at nyheter her vil bli förste grunn for meg til retur i Pho, men det er ren spekulasjon.

1 Like

Hvem er SEB life intern assurance på topp 20? 430 000 aksjer

1 Like

Som Solskimm tar opp over her så skal DS komme til Einarssons studio dagen før Q1.
Altså , vi kan vel da anta at vedkommende ikke skal bruke tiden på noe som har med Q120 å gjøre i denne podcasten.
Det står vel også , “siste tidens hendelser”

Dette kan jo bli veldig spennende.
Må vel anta at podcasten vil handle om PHO sitt tilbakekjøp fra Ibsen og hvorledes de ser på utviklingen av selskapet fremover , samt den vellykkede kapitaliseringen.

Håper vi i denne skjeldne sjansen sender inn spørsmål som omhandler dette veiskillet for selskapet.
Også om fremtidig arbeide som legges ned i å dokumentere at BLC har terapautisk effekt slik at selskapets behandling ikke bare dreier seg om det å detektere men også behandling.

4 Likes

Enig med @solskimm og oppfordrer som på fb gruppen:

Onsdag spiller Radforsk inn 2 podcast. Schneider og Erik Dahl fra Photocure blir med i den ene.
Kan være vel verdt å få med seg sett i lys av siste tids hendelser :grinning::+1:

Brenner nettopp du inne med spørsmål i den anledning kan dem sendes til:

eka@radforsk.no

Så kanskje nettopp ditt spørsmål blir belyst.

5 Likes

Ingen som kan og skal idioterklære noen for de valg man tar.
Det viktigste er å ta selvstendige valg basert på hva man selv føler er det riktige og kunne stå for det.
Jeg skrev et innlegg da pandemien startet for alvor her i Norge og kursen på Pho raste om forståelse for og respekt for hva investorer velger å gjøre, kjøpe, sitte rolig eller selge seg ned eller ut.

Photocure har signalisert at pandemien vil kunne få negativ effekt noen måneder framover samtidig kan man diskutere om 68 er “riktig” pris for aksjen nå.
Det er hvertfall fint å registrere at den holder seg rimelig greit over emi kurs og det kan komme signaler denne uken(podcast og q1) som gjør at flere igjen hopper ned fra gjerdet.
Min personlige mening er at vi har mye å glede oss til framover.
Lykke til uansett hva du gjør!

3 Likes

I lys av emisjonen med liten rabatt og 6X overtegning, i tillegg til ekstrem omsetning i aksjen siste tiden holder jeg mulighetene åpen for at flere meglerhus snart tar opp dekning av Photocure.

Dette er selvsagt også spilt inn til selskapet.

6 Likes

Ja spørsmål om terapautisk effekt blir svært viktig å få belyst.

Nå som PHO har hele verden som sitt eget marked er det spennende om vi får høre litt om ny utlisensiering i deler av Europa, Asia, S. Amerika, osv? Hva er status med tanke på partner/utlisensiering i Kina som de for 3 måneder sa de jobbet med. Tenker at det er først og fremst i UK de vil satse på å bygge opp en ny egen salgsorganisasjon.

Ellers har ikke han Ibsen noe med dette å gjøre :wink:!

1 Like

Jeg vil tro at DS allerede nå begynner å samarbeide med Ibsen i Tyskland for å få en flying start på overtakelsen og som Ibsen også vil ha nytte av.

1 Like

Ipsen

1 Like

ja beklager

1 Like

Jeg ser paa ingen maate svart paa fremtiden til Pho. Tror det bare vil ta lengre tid enn det de fleste tror. Har realisert grov gevinst med investeringen (etter mine beskjedne forhold) og sitter fremdeles med 5k som lyttepost. Bortsett fra en lyttepost i Nano - realiserte tap paa 33 - er resten investert i PCIB, TRVX og Ultimo. Sistnevnte bruker jeg som cash-beholdning og forsikringspolise for ikke aa maatte löpe (les:kjöpe) etter nyheter. PW og ÖKA er mine hjertebarn!
Kom meg ut av BGBIO i + for ca 3 aar siden paa ca 40 og unner dagens eiere alt godt for fremtiden uten aa föle behov for aa väre med paa reisen.

1 Like

Oppdatert topp 20 (og spesielt når en også tar med topp 50) liste i Photocure viser at en mengde fond har kjøpt seg solid inn nå i siste emisjon.

https://photocure.com/investor/largest-shareholders/

Disse er jo interessert i at kursen skal stige for at de skal kunne gi avkastning til sine investorer. En kan derfor være rimelig sikker på at det fremover vil komme en betydelig bedre analytikerdekning av Photocure enn det vi har sett hittil.

8 Likes

Enig.
Dette er i stor grad mer langsiktige aksjonærer og tror bestemt på at det vil komme analyser fra flere hus.

4 Likes

Oppdatert Topp 20 gjeldende til og med torsdag i forrige uke.

Største endringer:

SEB + 100k til 530k og opp på 3.plass.

Societe Generale INN til 246k og 18.plass. Økning ukjent, men var UTE av Topp 50 på listen igår(som da gjaldt til og med onsdag)

Societe Generale Paris UT av Topp20.

Totalt antall aksjonærer i Photocure er nå 6869.(var under halvparten for under 1 år siden)

6 Likes

Kommer DS med nyheter om Klem’s Kopp (Cevira) var det helt paa trynet aa selge seg ned i det siste.

1 Like

Vanskelig å si, men q1 tallene er sluppet, tror vi får en ganske frimodig DS på Radium sin podcast imorgen.

1 Like

Blir han saa frimodig at han diskuterer finansiering av “verdensherredömmet” over blärekreftdiagnosen kan det bli ukoselig.

1 Like