Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 1

Salget i 20Q1 var så elendig at dette blir en klar salgsanbefaling. Har aldri sett en aksje der ledelsens guiding er så langt unna virkeligheten.

Konklusjon: En ledelse som er i drømmeverden har ingen ting på Oslo Børs å gjøre. Avslørt.

Merlin
"Salget i 20Q1 var så elendig at dette blir en klar salgsanbefaling. Har aldri sett en aksje der ledelsens guiding er så langt unna virkeligheten.

Konklusjon: En ledelse som er i drømmeverden har ingen ting på Oslo Børs å gjøre. Avslørt."

Merlin har svart belte i avslørt, så dette tek eg på alvor. Trudde kanskje det hadde noko med 'ronaen å gjere, men det har det jo ikkje.

Hvem bryr seg om Merlin når det kommer til Photocure?
Ikke vet jeg, men undertegnede bryr seg hvertfall ikke.
Tydeligvis ikke de store investorene heller som overtegnet emisjonen med 6X etter at q1 var kjent!

6 Likes

Shorten øker stadig, men det ser ut som at storingene tar imot (kursen øker samtidig med shorten) :smiley:
(i går var shorten på 295’ aksjer)

5 Likes

Jeg solgte litt idag, av erfaring så “hater” jeg shortere… Mulig at det bare var i gamle Funcom at kursen gikk ned hvis det var snakk om shorting, men så er jo mai også osv…

I Pho har det vært lite å hente på short.
MARSHALL WACE LLP tapte vel greit sist de var inne!

2 Likes

De kom seg ut i omtrent null så vidt jeg kan huske. De hadde flere muligheter til å selge med stor gevinst, men ventet for lenge og mistet hele gevinsten.

https://shortnordic.com/history_company.php?player=x&selskapsnavn=PHOTOCURE&land=norway

Jeg er ikke veldig skvetten når kursen ikke faller selv om shorten øker. Det betyr at det finnes godt om kjøpere.

1 Like

Enig.
Kursen har vel i praksis ikke falt stort i det hele tatt disse dagene hvor dem har pælmet ut 350k.
Vi er til tross for shorternes innsats fortsatt 7-8 kroner over emikurs.
Gleder meg til at topp20 strammer til noen knepp til​:joy::joy:

1 Like

Lurer på om de setter shortmengde i forhold til hva de opererte med sist? 350000 i short ville fått kursen til å ta svalestup tidligere. Kan hende de gambler med en covid-19/S&P kræsj?

Foreløpig ikke noe skremmende å se på det tekniske enda. Men følger nøye med for karakterendring.

1 Like

Short øket litt på onsdag:

1 Like

Må si at tross alt er jeg imponert over at dem ikke har klarte å senke kursen mer med 365k short.
Lurer litt på hva shorterne selv tenker om situasjonen.

2 Likes

Nå gleder jeg meg voldsomt til DS lemper ut neste positive nyhet og kursen begynner å gå. Har nesten en liten mistanke om at folk bare regner med den kommer til å stupe etterhvert siden det er biotech

Vært lenge uten Pho nå, kjøpt mine første nå på 68,8, lastet mer om den faller videre. Men dette er vel et ok nivå å prøve…

1 Like

En god del av dagens selgere kan være ansatte som har utøvd sine 123 000 opsjoner.
De nye aksjene svarer til en utvanning på vel 0.5% og står ikke i forhold til nedgangen på 3.5%
Omsetningen i dag har vært relativ god i forhold de senere dagers omsetning, så langt er ca 350 000 aksjer omsatt .
Det er å håpe at selgene snart er ferdig.
Da vil nok kursen krype opp et par kroner.

1 Like

Da har shorten økt fra 365 000 til rett over 400 000 aksjer.
Jeg mener Pho har klart seg overraskende godt mot shorten fra 15.mai!

1 Like

Blir jo moro om de får noen lisensavtaler eller lignende i juni :blush:

Hvorfor er PHO så tiltrekkende på shortere?
Den eneste aksjen innen sektoren som er shortet i øyeblikket.
Og med en lang liste av opplagte shortekandidater. Hvorfor PHO?

De to-tre tingene jeg kommer på som er enkelt å programmere er at den er mye opp fra bunn og har synkende momentum, greit stabilt volum og en del kjøpsinteresse antagelig dekket i emisjon.

Da kan algoritmen riste litt i buret ved å holde kursen nedadgående i noen uker for å trøtte ut longs

2 Likes