Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Det er sikkert uforstÄelig for mange at PHO med dagens kurs pÄ kr 49.20, resulterer i at nyheten om vellykket fase III (Cevira) kun har resultert i en stigning pÄ noe over 10 %
 Kursen er ogsÄ ned over 50 % siden nyttÄr
Samtidig er det kanskje ikke sÄ uforstÄelig at markedet sliter med Ä forstÄ rekkevidden av avtalen med Aseris og hvilken betydning fase III har for sannsynligheten for Ä lykkes - nÄr det er gitt sÄpass lite informasjon, og til og med de mest ihuga skribentene pÄ tekinvestor heller ikke har full forstÄelse.

Det som derimot er problematisk med dagens mCAP, der vi snart nÊrmer oss 1 mrd NOK, er faren for oppkjÞp. Hvorfor skal Aseris betale alle disse engangsutbetalingene pÄ potensielt over 2 mrd - og Ärlig royalty pÄ 10-20 % for Cevira ( royalty for Hewix kommer i tillegg) - nÄr en kan kjÞpe opp HELE selskapet for en brÞkdel??

7 Likes

Det blir vel gjerne sÄnn nÄr en upopulÊr og nedbanket aksje fÄr en sur bÞrsuke rett i trynet.

Godt nede i oversolgt momentum pÄ timechartet nÄ, og har snart fylt gapet i volumbaren.

4 Likes

Hvilke fantastiske data var det da DS surret om under Q2 presentasjonen?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Der var du ogsÄ ja, var vel i grunn bare det som mangla pÄ en dag som dette :yawning_face: :sleeping:

2 nye klinikker lagt til pÄ Cysview ikveld.

Penn Medicine Princeton Medicine Physicians Urology Plainsboro
5 Plainsboro Road, Suite 460 Plainsboro, NJ 08536

VA Greater Los Angeles health care
11301 Wilshire Boulevard Los Angeles, CA 90073-1003

18 Likes

Jeg har tro pÄ at beltet rundt 48-52 holder. SÄ fÄr vi se om shortere (o.a.) klarer Ä presse den nedover slik de har gjort i lang lang tid


Ja for all nedgang skyldes shorting?

2 Likes

Hehehe
 Var vel ikke akkurat det jeg sa. NÄ har jeg ikke hatt tilgang pÄ Topp50 lister men inntrykket mitt er at dette har vÊrt relativt stabilt - relativt lenge. SÄ snu det pÄ hodet - hvis ikke det er de som selger / trykker pÄ neodver - hvem er det da? At den offisielle shortprosenten er 0 trenger ikke bety noe som helst.

Å, hvorfor har det ikke noe Ă„ si? All den tidligere shorten du referer til, -nĂ„r skjedde det og i hvilken grad?

Hvis du er bryr det om faktiske forhold kan du sjekke litt her : Details - Short Sale Register

At den offisielle prosenten er 0 kan bety at det allikevel ligger 2-3-4-5 - pick a number - aktĂžrer som snuser pĂ„ den famĂžse 0,5% grensa. “Shortere” i denne sammenhengen putter jeg ogsĂ„ aktĂžrer som i sum ikke nĂždvendigvis endrer posisjon sĂ„ veldig mye fra dag til dag - ref. kommentaren at Topp50 sitter relativt sett i ro mens kursen daler.

EDIT: Om jeg skal ta noe selvkritikk var fÞrste formulering litt sleivete og kjapp. Hovedpoenget mitt var egentlig Ä beskrive 48-52 som et teknisk nivÄ hvor vi forhÄpentligvis har fÄtt etablert en form for stÞtte. Men at usikkerhetsmomentet ligger i hvor sterk denne er gitt at handelsmÞnster i aksjen ikke er enkel Ä fÞlge med pÄ (ingen synlige bevegelser i short ei heller mye pÄ Topp50 (tas med en klype salt da jeg ikke har sjekket lister pÄ en stund - kun basert meg pÄ hva som er blitt sagt / skrevet her inne). Men at det er et negativt sentiment i aksjen kan vi vÊre skjÞnt enige om. SÄ fÄr tiden vise om dette nÄ snur ifm at Asieris kjÞrer lÞpet sitt videre og at det skjer positive ting pÄ BLC siden (primÊrt i US).

Hvis du Þnsker Ä forholde deg til de faktiske forhold er grensa du operer med ogsÄ feil.

Dette du referer til her er rapporteringsgrensa. Du og jeg og alle andre dÞdelige fÄr kun vite om nÄr aktÞrer passerer under / over 0,5% grensa.

3 Likes

Ah, sÄ du mener en drÞssevis av aktÞrer ligger pÄ 0,49%.

SkjĂžnner.

Noe dokumentasjon pÄ det?

NÄr det er din definisjon av shortsalg (som er feil), sÄ kan du vel strengt tatt si hva du vil. SÄ da er det jo greit nok :joy:

Jeg stopper her. Les min redigerte post over der jeg redegjÞr for hovedpoenget mitt med fÞrste innlegget idag samt et forsÞk pÄ selvinnsikt. Hverken du eller jeg vet sÄ dette blir bare spekulasjoner. Ha en fin bÞrsdag!

4 Likes

Det @Hpbjorn skriver er vel enkelt og greit at shorts under 0,5% ikke offentliggjÞres, og at 0,1% endringer offentliggjÞres fÞrst om en aktÞr fÞrst har passert 0,5%. Det stemmer jo, og betyr at mange i teorien kan ligge short her uten at det vises i shortregisteret (uten at jeg verken tror, vet eller pÄstÄr det).

Det sagt mener jeg sentimentet har snudd her, og at akjsen har brutt bearish markedsstruktur. Korrigeringen ned til minst EQ av ubalansen som oppstod ved bruddet opp var forventet, og jeg fÞler meg sÄppass sikker pÄ at denne skal videre opp at jeg ble sittende under denne korrigeringen. SÄ fÄr tiden vise om det var en god avgjÞrelse, men jeg mener at caset har blitt kraftig derisket den siste tiden :slightly_smiling_face:

13 Likes

Dagens oppgang kan tyde pÄ at du venter forgjeves og mÄ hoppe pÄ toget i fart. :lying_face:

4 Likes

Tror ikke man trenger Ä vÊre sÄ veldig konspiratorisk. Sannheten er at det har ikke vÊrt sÄ enormt mye kjÞping hos de stÞrste aktÞrene de siste par ukene, heller har det vÊrt en del som har solgt litt dryppvis. NÄr volumet enda er lavt, sÄ skal det ikke mer til for at kursbildet blir litt svakt.

Public info
https://photocure.com/investors-shareholder-information

INSIDER!!!
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol

2 Likes

Du har helt sikkert rett i at DS ikke har satt seg i en posisjon der slike spÞrsmÄl som omhandler bÞrsreglene, altsÄ , om disse kan vÊre omgÄtt eller brutt
sÄ uprofesjonelt tror jeg ikke DS opptrer.
Jeg derimot er fullt i stand til Ă„ komme med mye tull og tĂžys.

Q22023-kvartalspresantasjonen inneholder uttalelser fra DS som angĂ„r bĂ„de milestones og “garentier for positive meldinger frem mot Ă„rsskiftet” , sĂ„ 
beklager dette.
DS uttrykker seg kanskje nere inndirekte men , resultatene skal jo frem “i dagslyset” uansett sĂ„ spennende blir det uansett.

HÞr pÄ DS i q22023 photocure kvartalsrapporten rett fÞr Q&A delen 0:35:48 / 0:52:30.
Han er ogsÄ inne pÄ "godekommende data " i Q&A delen

Er dette Ă„ anse som gaiding , hvorfor gjĂžr han dette?

Eneste svaret jeg kan tenke meg er at han strekker seg sÄ langt han tÞr som en gest til eierene (aksjonÊrene) og det er jo ikke sÄ vanlig her i vÄrt land / og bÞrs.

Der har vÊrt mye tul og vÄs som har fulgt med det siste verdifallet pÄ aksjen grunnet det siste negative kvartalet men nÄ mÄ investorene vÄkne.
Ca 20-25% av fortjenesten av blockbustre gjennomfþrt uten kostnader og risiko for PHO og ikke kompensert for
utrolig situasjonen.

Skal en del til for Ä bli overrasket etter alle disse Ärene pÄ bÞrsen , fra moelven , fast , mrt , bionor , pho , clavis , serendex , serodus , og i senere tid , pcib , PHO , osv , osv
men , Ä sitte i PHO gjennom alle rare hendelser kan nok fÞre til at en hever pÄ Þyenbrynene til tider.

-2 stk vellykkede fase 3 studier med voldsomt potensiale
ja , det alene kvalifiser vel kanskje til ny rekord
makelaust

7 Likes

Ja, men det kan vĂŠre andre data enn cevira og Hexvix Kina.

1 Like