Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jøss. Virkelig hold i uttalelsen “buy on rumors, sell on news”…

2 Likes

Ser slik ut. Selg på biotek ved nådde endepunkter fase III studier er regelen. Spesielt hvis markedet er stort.

1 Like

Blir spennende å få dataene på hexvix china og cevira , særlig da CEO DS har garentert at vi vil bli positivt overrasket.
Ikke hver dag en opplever slike uttalser og det må jo foreligge noe som underbygger slike høyst uvanlige utsagn.
Noen som har hørt når og hvor dataene blir tildelt markedet?

2 Likes

DS har helt sikkert ikke forespeilet noe om cevira data. De vet han ikke noe om før de publiseres.

Data fra Hexvix fase 3 Kina er ventet publisert mot slutten av året.

4 Likes

Idag var det riktignok surt på børsen. Men må PHO falle nesten 4 ganger mer enn OSEBX etter å ha fått skambank gjennom nesten hele året?

4 Likes

DS vet inten om hvordan resultatene for Hexvix fase 3 blir i kina. Dem får han med på en børsmeddelelse slik vi andre gjør.

1 Like

Det er sikkert uforståelig for mange at PHO med dagens kurs på kr 49.20, resulterer i at nyheten om vellykket fase III (Cevira) kun har resultert i en stigning på noe over 10 %… Kursen er også ned over 50 % siden nyttår…Samtidig er det kanskje ikke så uforståelig at markedet sliter med å forstå rekkevidden av avtalen med Aseris og hvilken betydning fase III har for sannsynligheten for å lykkes - når det er gitt såpass lite informasjon, og til og med de mest ihuga skribentene på tekinvestor heller ikke har full forståelse.

Det som derimot er problematisk med dagens mCAP, der vi snart nærmer oss 1 mrd NOK, er faren for oppkjøp. Hvorfor skal Aseris betale alle disse engangsutbetalingene på potensielt over 2 mrd - og årlig royalty på 10-20 % for Cevira ( royalty for Hewix kommer i tillegg) - når en kan kjøpe opp HELE selskapet for en brøkdel??

7 Likes

Det blir vel gjerne sånn når en upopulær og nedbanket aksje får en sur børsuke rett i trynet.

Godt nede i oversolgt momentum på timechartet nå, og har snart fylt gapet i volumbaren.

4 Likes

Hvilke fantastiske data var det da DS surret om under Q2 presentasjonen?

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Der var du også ja, var vel i grunn bare det som mangla på en dag som dette :yawning_face: :sleeping:

2 nye klinikker lagt til på Cysview ikveld.

Penn Medicine Princeton Medicine Physicians Urology Plainsboro
5 Plainsboro Road, Suite 460 Plainsboro, NJ 08536

VA Greater Los Angeles health care
11301 Wilshire Boulevard Los Angeles, CA 90073-1003

18 Likes

Jeg har tro på at beltet rundt 48-52 holder. Så får vi se om shortere (o.a.) klarer å presse den nedover slik de har gjort i lang lang tid…

Ja for all nedgang skyldes shorting?

2 Likes

Hehehe… Var vel ikke akkurat det jeg sa. Nå har jeg ikke hatt tilgang på Topp50 lister men inntrykket mitt er at dette har vært relativt stabilt - relativt lenge. Så snu det på hodet - hvis ikke det er de som selger / trykker på neodver - hvem er det da? At den offisielle shortprosenten er 0 trenger ikke bety noe som helst.

Å, hvorfor har det ikke noe å si? All den tidligere shorten du referer til, -når skjedde det og i hvilken grad?

Hvis du er bryr det om faktiske forhold kan du sjekke litt her : Details - Short Sale Register

At den offisielle prosenten er 0 kan bety at det allikevel ligger 2-3-4-5 - pick a number - aktører som snuser på den famøse 0,5% grensa. “Shortere” i denne sammenhengen putter jeg også aktører som i sum ikke nødvendigvis endrer posisjon så veldig mye fra dag til dag - ref. kommentaren at Topp50 sitter relativt sett i ro mens kursen daler.

EDIT: Om jeg skal ta noe selvkritikk var første formulering litt sleivete og kjapp. Hovedpoenget mitt var egentlig å beskrive 48-52 som et teknisk nivå hvor vi forhåpentligvis har fått etablert en form for støtte. Men at usikkerhetsmomentet ligger i hvor sterk denne er gitt at handelsmønster i aksjen ikke er enkel å følge med på (ingen synlige bevegelser i short ei heller mye på Topp50 (tas med en klype salt da jeg ikke har sjekket lister på en stund - kun basert meg på hva som er blitt sagt / skrevet her inne). Men at det er et negativt sentiment i aksjen kan vi være skjønt enige om. Så får tiden vise om dette nå snur ifm at Asieris kjører løpet sitt videre og at det skjer positive ting på BLC siden (primært i US).

Hvis du ønsker å forholde deg til de faktiske forhold er grensa du operer med også feil.

Dette du referer til her er rapporteringsgrensa. Du og jeg og alle andre dødelige får kun vite om når aktører passerer under / over 0,5% grensa.

3 Likes

Ah, så du mener en drøssevis av aktører ligger på 0,49%.

Skjønner.

Noe dokumentasjon på det?

Når det er din definisjon av shortsalg (som er feil), så kan du vel strengt tatt si hva du vil. Så da er det jo greit nok :joy: