Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg stopper her. Les min redigerte post over der jeg redegjør for hovedpoenget mitt med første innlegget idag samt et forsøk på selvinnsikt. Hverken du eller jeg vet så dette blir bare spekulasjoner. Ha en fin børsdag!

4 Likes

Det @Hpbjorn skriver er vel enkelt og greit at shorts under 0,5% ikke offentliggjøres, og at 0,1% endringer offentliggjøres først om en aktør først har passert 0,5%. Det stemmer jo, og betyr at mange i teorien kan ligge short her uten at det vises i shortregisteret (uten at jeg verken tror, vet eller påstår det).

Det sagt mener jeg sentimentet har snudd her, og at akjsen har brutt bearish markedsstruktur. Korrigeringen ned til minst EQ av ubalansen som oppstod ved bruddet opp var forventet, og jeg føler meg såppass sikker på at denne skal videre opp at jeg ble sittende under denne korrigeringen. Så får tiden vise om det var en god avgjørelse, men jeg mener at caset har blitt kraftig derisket den siste tiden :slightly_smiling_face:

13 Likes

Dagens oppgang kan tyde på at du venter forgjeves og må hoppe på toget i fart. :lying_face:

4 Likes

Tror ikke man trenger å være så veldig konspiratorisk. Sannheten er at det har ikke vært så enormt mye kjøping hos de største aktørene de siste par ukene, heller har det vært en del som har solgt litt dryppvis. Når volumet enda er lavt, så skal det ikke mer til for at kursbildet blir litt svakt.

Public info
https://photocure.com/investors-shareholder-information

INSIDER!!!
https://tekinvestor.no/aksjonaerlister/pho_ol

2 Likes

Du har helt sikkert rett i at DS ikke har satt seg i en posisjon der slike spørsmål som omhandler børsreglene, altså , om disse kan være omgått eller brutt…så uprofesjonelt tror jeg ikke DS opptrer.
Jeg derimot er fullt i stand til å komme med mye tull og tøys.

Q22023-kvartalspresantasjonen inneholder uttalelser fra DS som angår både milestones og “garentier for positive meldinger frem mot årsskiftet” , så …beklager dette.
DS uttrykker seg kanskje nere inndirekte men , resultatene skal jo frem “i dagslyset” uansett så spennende blir det uansett.

Hør på DS i q22023 photocure kvartalsrapporten rett før Q&A delen 0:35:48 / 0:52:30.
Han er også inne på "godekommende data " i Q&A delen

Er dette å anse som gaiding , hvorfor gjør han dette?

Eneste svaret jeg kan tenke meg er at han strekker seg så langt han tør som en gest til eierene (aksjonærene) og det er jo ikke så vanlig her i vårt land / og børs.

Der har vært mye tul og vås som har fulgt med det siste verdifallet på aksjen grunnet det siste negative kvartalet men nå må investorene våkne.
Ca 20-25% av fortjenesten av blockbustre gjennomført uten kostnader og risiko for PHO og ikke kompensert for…utrolig situasjonen.

Skal en del til for å bli overrasket etter alle disse årene på børsen , fra moelven , fast , mrt , bionor , pho , clavis , serendex , serodus , og i senere tid , pcib , PHO , osv , osv…men , å sitte i PHO gjennom alle rare hendelser kan nok føre til at en hever på øyenbrynene til tider.

-2 stk vellykkede fase 3 studier med voldsomt potensiale
ja , det alene kvalifiser vel kanskje til ny rekord
makelaust

7 Likes

Ja, men det kan være andre data enn cevira og Hexvix Kina.

1 Like

How is the biotech industry in China?

The country’s biotech industry is experiencing rapid growth, fueled by robust government backing, a vast talent pool, and substantial investments. The country is making remarkable strides in biopharmaceuticals, genetic engineering, and agricultural biotech, leading to breakthrough innovations in healthcare, technology, and food sustainability.

1 Like

Har Cevira kriterier til å få Fast Track… Det medisinske behovet er stort da behandlingen som finnes i dag er tap av muligheten av barn og andre komplikasjoner.
Tenk hvor mye dette kan bety for enkelt mennesket som blir frisk med benyttelse av Cevira.

Vet ikke ok Kina praktiserer Fast Track, men regner med det.

I US er FDAs Fast Track-betegnelse er utformet for å lette utviklingen og fremskynde gjennomgangen av nye terapier som adresserer alvorlige sykdomstilstander og dekker et stort medisinsk behov. Målet er å kunne gi pasientene tilgang til nye viktige medisiner raskere.

2 Likes

Nå er det mye veldig mye som begynner å stemme for Photocure.

Ikke rart BNP Paribas har dukket opp på listene den siste tiden, ref meldingen som ble sendt ut nå.

2 Likes

New Health Economic analysis in France concludes there is insignificant cost difference between White Light and Blue Light Cystoscopy use when applying ccAFU guidelines

https://newsweb.oslobors.no/message/600958

Press release - Oslo, Norway, October 6, 2023: Photocure ASA, The Bladder Cancer
Company, announces the publication of “A cost-consequences and budget impact
analysis of blue light-guided cystoscopy with Hexvix[®] in patients diagnosed
with non-muscle-invasive bladder cancer in France” in the peer-reviewed
international Journal of Medical Economics this week. This health economic
analysis aims to assess the financial impact of widely adopting Blue Light
Cystoscopy (BLC[®]) as recommended in the French ccAFU guidelines. A budget
impact model (BIM) was developed, that simulates the overall costs of
implementing a range of strategies involving the use of BLC, with analyses then
undertaken to determine the cost consequences for individual hospitals if
implementing the recommended management approach.

The analysis, led by Dr. Jonathan Belsey, [Health Economist & Managing Director
of JB Medical Ltd), details that clinical evidence, such as published in the
recent Cochrane review, supports the benefits of BLC over White Light
Cystoscopies (WLC) alone on the detection of bladder tumors and time to first
recurrence as well as an extended time to disease progression in patients
managed with BLC-assisted TURBT*.

The most recent ccAFU (Comité de cancérologie de l’Association française
d’urologie) guidelines recommend the use of BLC in a number of different
positions in the care pathway for NMIBC. The study authors explain: “The health
economic impact of this strategy has been evaluated using a cost-utility
analysis, from the perspective of the French healthcare system, and was found to
be dominant over WLC - meaning that its use results in better outcomes and lower
costs overall. Despite the existence of a clear clinical and economic evidence
base, however, concerns around the potential budgetary impact of the widespread
adoption of BLC have led to a degree of reluctance to adopt the technology.”

ccAFU guidelines are detailed as follows: “.the French guidelines make strong
recommendations that BLC should be used: for the initial diagnostic TURBT in all
but the smallest unifocal tumors; for the second look cystoscopy when cytology
and the absence of papillary lesions with WLC suggest the presence of CIS; for
treating recurrent NMIBC** in all low-risk patients, Small Ta low grade tumors
in intermediate-risk patients, Suspicion of CIS in high-risk patients.”

The budget impact model was developed as an interactive tool to provide
organisation-specific results. For illustrative purposes, results have been
analysed for 2 different theoretical scenarios: 1.) a large public hospital
implementing the specific BLC recommendations within the ccAFU guidelines for
300 new patients per year and 2.) a small private hospital, using BLC in a more
high-risk targeted subgroup from a cohort of 100 new patients per year.

The study publication presents the model results estimating the financial
consequences of implementing this strategy for an individual hospital within the
French healthcare system. Although BLC incurs an additional cost of Euro 360
per
case for the Hexvix instillation, this cost is partially offset by a reduced
requirement for subsequent TURBT, attributable to the anticipated reduction in
disease recurrence rates. Based on the two scenarios explored in this paper,
full implementation of the ccAFU guideline recommendations would be expected to
yield a net cost increase of around Euro 269 per procedure, while a more
targeted
strategy based on a higher risk subgroup treated in the private sector was shown
to yield a net cost differential of Euro 133 per patient. Given that in France
the
mean overall cost of care for these patients ranges from Euro 1,991 in the
private
sector to Euro 3,376 in the public sector, it can be seen that the use of BLC
is
likely to be associated with an incremental cost of around 5-10% of the index
procedural cost.

The BIM focused on direct medical costs incurred in the French healthcare
system. Recurrence rates for BLC-assisted patients were estimated by applying a
single overall hazard ratio estimate to all patient groups. All the published
data for this outcome, however, relate to the time to the first episode of
recurrence. Any residual benefit of BLC in reducing the risk of second or
subsequent recurrences will therefore not have been captured in this analysis,
potentially underestimating the total cost savings relating to reduced future
event rates. In addition, impact of BLC on disease progression was also excluded
from the calculation. The authors conclude: “Given the high costs of managing
progression to MIBC***, this will have potentially had a significant negative
impact on the cost offset calculated by the model.Using a model of patient care
that reflects the current recommendations of the ccAFU in France, we have shown
that the additional expenditure required to implement BLC-assisted TURBT within
individual hospitals is modest and not disproportionate to the overall cost of
care for these patients. More nuanced targeting of BLC use has the potential to
further improve the budget impact, while future research relating to subsequent
event rates and progression risk offer the potential to move towards cost
neutrality.”"

Read the full publication here: https://doi.org/10.1080/13696998.2023.2267929

6 Likes

23 Likes

The pivotal clinical trial results have been selected as a “late-breaking abstract” for the 43rd Congress of the Société Internationale d’Urologie (SIU) in Istanbul, Turkey, this month. The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.

Ser man til Ulti, er dette med “late breaking abstract” godt diskutert, og det er vel stort sett ganske positivt.

10 Likes

5 Likes

Gjengir et godt skrevet innlegg fra “Photocure Investors” på Facebook:

Alt har sin begynnelse, så også i Photocure.
Etter omkring 25 år med med forskning og utvikling, feiling og kamp på barrikadene, kan vi nå se konturene av noe stort i horisonten.
Neste uke, torsdag den 12. oktober skal Asieris (Photocure sin partner) presentere vellykket studie fase III på Hexvix (Cysview) for et stort publikum.
Seansen går av stabelen på den 43. Internationale, urologiske kongressen i Istanbul kommende torsdag.

Dette kaller jeg begynnelsen på det nye Photocure.

Nytt styre kommer etterhvert på plass som trolig vil ta ned kostnadene ved eget salg av Hex/Sys med +÷ 200 mill årlig.
Sammen med nye scope som utvikles as we speak, og som er mye lettere å håndtere tidsmessig, ser jeg det som veldig sannsynlig at ‘Blue Light Cystokopi’ blir det nye SOC I hele verden etterhvert som det blir rullet ut i kjempestore markeder.

Ikke glem at Asieris også har tatt Cevira til en vellykket endpoint av fase III.
Cevira er et legemiddel som vil gjøre at celleforandringer i livmoren vil være borte i løpet av 3 måneder.
Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen av dette moderne eventyret som utspiller seg i Photocure.

Glem heller ikke det nylige innsidekjøpet på 6,5 mill i PHO-aksjer.

3 Likes

Ultimovacs gikk vel ca 25% på nyheten om Late Breaking abstacts for noen uker siden.

2 Likes

Siden Hexvix/Cysview har vært på markedet i over 20 år, og stadig opparbeidet seg bedre dokumentasjon så er det 100% sikkert at det er et positivt resultat på fase 3 studien for Hexvix i Kina, og sikkert gode resultater også.

Men det er ikke det viktige poenget her. Det viktige poenget er at sammen med Cevira så er Asieris sine eneste 2 produkter som er garantert å komme til markedet produktene de har inn-lisensiert fra Photocure. Pipelinene til Asieris ser ut som følger:

Og tilsynelatende ser det ut som om Asieris har sitt eget produkt, Vesique, med aktivt stoff APL-1202 (til behandling av urologiske sykdommer også i en pivotal fase:

Men det er en sannhet med modifikasjoner. Ser vi på samarbeidet Asieris har med Beigene (første og eneste kinesiske selskap med en FDA-godkjent immunoterapi (Tislelizumab)) så kom det en nyhet på det fase 1/2 studiet 13. september 2023.

Følgende informasjon om de andre utviklingsprogrammene med APL-1202 kan man se fra den nyheten.

“Furthermore, two pivotal Phase II/III clinical trials of APL-1202 are ongoing, including APL-1202 combination with intravesical chemotherapy for intermediate- and high-risk chemo-relapsed NMIBC patients and APL-1202 monotherapy for naïve intermediate-risk NMIBC patients.”

Og det står korrekt i pressemeldingen; “fase 2/3”, fordi det er en fase 2/3 og ikke en pivotal studie, ennå.
Sjekker vi på clinical trials så ser vi hvordan det står til med den “pivotale” studien til Asieris på Vesique.

ClinicalTrials.gov ID NCT04736394

https://clinicaltrials.gov/study/NCT04736394?term=APL%201202&rank=3

Det er først en dose-eskaleringsdel med 100 pasienter,som jeg vil betegne som fase-2-delen, deretter resten av studiet, fase-3-delen, og totalt 800 pasienter.

Har streket under en del nøkkelinformasjon med rødt, hovedpoenget er imidlertid; jeg klarer ikke finne noe informasjon som tilsier at de er ferdig med stage 1 .

Følgelig kan vi betegne det som at Asieris ikke har noe produkt på marked, ennå men vil snart ha det i Cervira og Hexvix, og at det ellers er en god stund til man har neste produkt klart.

Og det er da Kevin Pan som leder og co-founder av Asieris må tenke litt strategisk.
Hvis selskapet ikke har inntekter, er verdt ca 10 mrd, har 2 fugler å hånda, og 2-3 på taket hvordan kjører man risikostyring ?

Så hvordan skal Kevin Pan være smartest mulig med sitt livsverk?

image

Feiler Vesique (APL-1202), som det selvsagt er en mulighet for, så er 2 stykk Photocure-produkter fort 90% av verdien til Asieris, som altså pt er verdt ca 10 mrd (6,3 mrd yuan).

I dette regnestykket er også det faktum at mesteparten av milepæler (250 millioner dollar) +royalties gjenstår for Asieris å betale ut til Photocure.

Jeg tenker at Kevin Pan vrir hue sitt ganske godt på hvordan få kloa i Photocure billigst mulig, nå som både Cevira og Hexvix er bortimot garantert å få markeds-tillatelse i Kina.

God risikostyring er å hente pengene som kan kjøpe ut Photocure, nå som:

  1. Cevira og Hexvix kommer på markedet
  2. Kun en brøkdel av 250 mill$ i milepæler er utbetalt
  3. Mens Asieris har en en relativ OK markedsverdi sett i forhold til reell risiko i pipeline
  4. Mens aksjekursen i Photocure er på er rekordlavt nivå.

Hadde jeg vært Kevin Pan så hadde jeg for lengst vært i gang med å presse ned aksjekursen til Photocure, og prøvd meg med alle triks i boka.

EDIT: Enten Vesique feiler, eller klarer seg er det trolig best å hente penger for å kjøpe ut Photocure nå.
Grunnen er at MCAP er nå på 10 mrd, og feiler Vesique så mener jeg Asieris bør eie disse produktene, og hvis Vesique passerer dose-eksaleringsdelen så krever et studie som skal ha inn 800 pasienter, på kreftbehandling, betydelig med ressurser.

15 Likes

Er der noen selskap som kan være aktuelle som budgivere mot Asieris på Photocure ?
Noen som har noen mening hva sluttprisen kan komme opp i ved eventuelt bud på selskapet?

1 Like

Hexvix og laser er jo rene Scientifiction,
Hvilken andre kreftformer kan det spekuleres i kan være aktuelle for lysbehandling?

1 Like

Det er det som kanskje er litt tricky, og det er at det ikke er noen budgivere som konkurrerer med Asieris. Men det blir likevel ikke som at du må tvangs-selge huset og det er bare en hai som svømmer rundt i håp om å plukke det opp for knapper og glansbilder.

Greia er at man kan leie det ut (royalties) og de må ut med en god slump bare for å få lov til å leie det, og Asieris må leie, eller kjøpe.

Er vel heller som at man har leid en hytte et sted, og så er det blitt drømmestedet til kona.
Bare det gjør henne fornøyd, så da lurer man vel kanskje på om det kan være like lurt å kjøpe stedet hvis man likevel skal feriere der til evig tid.

4 Likes

Dette er jo rene spekulasjoner og går jo på tvers av gjeldende strategi for PHO. Disse ønskene dukker jo stadig opp her på TI fra aksjonærer som sitter med tap og som vil ha en raskere vei til lønnsomhet enn ledelsen legger opp til. Da blir jo kaken mindre, og noen er kanskje fornøyd med det, men mange av aksjonærene vil ha mer enn de få prosent markedsandel PHO har i USA, de markedsandeler PHO har i Europa og at mulighetene i resten av verden skal realiseres. Det er en fremgang man ikke kan spare seg til…

10 Likes