Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro etter å ha lest siste dagers innlegg med tilhørende applauser og tomling. Man får inntrykk av at folk ønsker det skal komme et bud på selskapet.

Dessuten virker det som mange tror at et eventuelt bud = mangedobling av dagens aksjekurs. Hvis man forholder seg til den virkelige verden vil vel et eventuelt bud heller ligger i området 30-80% premium.

Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg har ikke holdt på med denne aksjen i over 5 år for å bli avspist med noe som ikke engang dekker tapet jeg sitter med, spesielt ikke nå som det endelig begynner å skje positive ting.

5 Likes

Jeg ønsker i utgangspunktet et bud, men et bud som avslås av aksjonærene. Det ville nok fått fart på kursen :ok_hand:

2 Likes

Don_suger
Jeg ønsker i utgangspunktet et bud, men et bud som avslås av aksjonærene. Det ville nok fått fart på kursen :ok_hand:

He he – weekendens bedste

Du sætter ord på det vi alle håber :+1:

Dansken

1 Like

Må si at med dagens prising, og den fundamentale utviklingen så vurderes det å gå all in.

4 Likes

Jeg vurderer også dette seriøst men det er noen ukjente faktorer, i hvert fall for min del.

1. Den generelle faren rundt en ny potensiell resesjon verden over.
  2. Konkurrenter til PHO sine produkter.
  3. Eventuelle konkurrenter til Cevira og Hexvix.

I tillegg brente jeg meg på pcib der jeg var all in…

Hvis noen har innspill til punkt 2 og 3 hadde det hjulpet svært mye :grinning:

I biotek synes jeg det alltid har vært et hav av usikkerhet. Og konkurrenter. Intet nytt.

Tre nylig punkter meldt sist 3-4 dager som likevel er svært positivt for Photocure (disse er vanskelig å undergrave) og jeg ser i tråd at det allerede er omhandlet konkurranse og en vaksine med sine begrensninger):

New Health Economic analysis in France concludes there is insignificant cost difference between White Light and Blue Light Cystoscopy use when applying ccAFU guidelines

(NewsWeb)

Photocure Partner Asieris to present first results for its Hexvix Phase III clinical trial in China at the SIU 2023 Annual Meeting

Press Release - Oslo, Norway, October 7, 2023: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated its plan today to unveil the first results of its Hexvix[®] (APL-1706) Phase III clinical trial in China. The pivotal clinical trial results have been selected as a “late-breaking abstract” for the 43rd Congress of the Société Internationale d’Urologie (SIU) in Istanbul, Turkey, this month. The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.

https://newsweb.oslobors.no/message/600979

Men for all del. Alltid fint med mer kunnskap om markedet. Det er et enormt behov for mer hjelp til pasienter. Håper noen lykkes med et produkt til disse pasientene. Siste meldinger har ikke redusert sannsynligheten for at det kan bli Photocure som vil kunne bidra. Men at det er risiko er jeg enig i. Målet er å begrense risiko. Synes det er vanskelig i biotek. Vanskelig å bidra til fremgang uten å ta risiko.

1 Like

Starter dagen med å prøve å bryte opp

6 Likes

Det er vel ikke mye motstand opp til 80?

2 Likes

Ikke noe melding fra PHO i dag?

De kom på lørdag og søndag. Presentasjon på torsdag av Hexvix phase III.
“late-breaking abstract”

3 Likes

Skjønner ingenting av selskapet sin praksis på børsmeldinger og pressemeldinger

4 Likes

Kom ikke børsmelding nei

Nei kom som pressemelding de er noen, hva skal vi si, tullinger det er han Dahl som styrer dette.

Hva mener du?

Tenker du på når de velger pressemelding versus børsmelding eller tidspunkt for utsendelse?

Tidspunkt ja, og hvor mye som blir sendt ut som pressemelding som ikke blir børsmeldt, og noen helt uvesentlige børsmeldinger

Tidspunkt vil jeg tro at de har liten mulighet for å styre selv når det gjelder det som kommer fra Asieris?

2 Likes

Virker som alt photocure har noe med å gjøre går til helvette kursmessig. Hvorfor stuper aksjekursen til asieris nå om dagen?

Jeg tror (men er ikke sikker) at de kan vente til mandag kl 08.00 f eks hvis de får info fra Asieris fredag kveld. De MÅ ikke sende ut meldingen midt i Liverpoolkampen eller når folk kobler av fra lidelsen i aksjemarkedet på andre måter

2 Likes

Det lurer jeg på også. Kineserne er ikke innsatt i det som foregår ? Vet ikke hvordan det funker med børsmeldinger etc der borte og hvordan responsen bruker å være. Dette er vel noe helt nytt også og mulig det ikke flashes i særlig grad

Opp 4% i dag da :slight_smile: Fint det vel ??

1 Like