Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro etter å ha lest siste dagers innlegg med tilhørende applauser og tomling. Man får inntrykk av at folk ønsker det skal komme et bud på selskapet.
Dessuten virker det som mange tror at et eventuelt bud = mangedobling av dagens aksjekurs. Hvis man forholder seg til den virkelige verden vil vel et eventuelt bud heller ligger i området 30-80% premium.
Vet ikke hvordan det er med dere, men jeg har ikke holdt på med denne aksjen i over 5 år for å bli avspist med noe som ikke engang dekker tapet jeg sitter med, spesielt ikke nå som det endelig begynner å skje positive ting.
I biotek synes jeg det alltid har vært et hav av usikkerhet. Og konkurrenter. Intet nytt.
Tre nylig punkter meldt sist 3-4 dager som likevel er svært positivt for Photocure (disse er vanskelig å undergrave) og jeg ser i tråd at det allerede er omhandlet konkurranse og en vaksine med sine begrensninger):
New Health Economic analysis in France concludes there is insignificant cost difference between White Light and Blue Light Cystoscopy use when applying ccAFU guidelines
Photocure Partner Asieris to present first results for its Hexvix Phase III clinical trial in China at the SIU 2023 Annual Meeting
Press Release - Oslo, Norway, October 7, 2023: Photocure ASA (OSE: PHO), the Bladder Cancer Company, announces that its partner Asieris Pharmaceuticals (SSE: 688176) has communicated its plan today to unveil the first results of its Hexvix[®] (APL-1706) Phase III clinical trial in China. The pivotal clinical trial results have been selected as a “late-breaking abstract” for the 43rd Congress of the Société Internationale d’Urologie (SIU) in Istanbul, Turkey, this month. The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.
Men for all del. Alltid fint med mer kunnskap om markedet. Det er et enormt behov for mer hjelp til pasienter. Håper noen lykkes med et produkt til disse pasientene. Siste meldinger har ikke redusert sannsynligheten for at det kan bli Photocure som vil kunne bidra. Men at det er risiko er jeg enig i. Målet er å begrense risiko. Synes det er vanskelig i biotek. Vanskelig å bidra til fremgang uten å ta risiko.
Jeg tror (men er ikke sikker) at de kan vente til mandag kl 08.00 f eks hvis de får info fra Asieris fredag kveld. De MÅ ikke sende ut meldingen midt i Liverpoolkampen eller når folk kobler av fra lidelsen i aksjemarkedet på andre måter
Det lurer jeg på også. Kineserne er ikke innsatt i det som foregår ? Vet ikke hvordan det funker med børsmeldinger etc der borte og hvordan responsen bruker å være. Dette er vel noe helt nytt også og mulig det ikke flashes i særlig grad