Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Enig i det, velger selv å stole på det Snoeffelen har lagt ut og brukeren i chat som har ettergått det :slight_smile:

Kjøp insider så kan du gjøre deg opp en mening om hva som er og ikke er plausibelt :+1:

Tror @pdx har en prøveperiode link et sted

2 Likes

Nysgjerrig på hvordan dagens utvikling påvirker det tekniske bildet.
@Savepig Kunne du gitt en oppdatering?

Til syvende og sist så vil et internettforum være et sted der absolutt alt må taes med en klype salt, og du må regne med at alle har en eller annen agenda på egne vegne.

Brudd opp fra den siste tids nedtrend i dag, men det er 60-62 som virkelig teller, og volumet er ikke så voldsomt.

2 Likes

En bør være generelt kritisk til det som skrives på anonyme fora - så lenge det ikke kan underbygges med “objektive” kilder. Ved å være insider får en derimot bl.a. tilgang til chaten og aksjonærlister - som er veldig bra.

Det som jeg synes er noe kritikkverdig, er at det igjen virker å foreligge informasjon (denne gang om resultatene fra fase 3) flere dager før de skal presenteres, som ikke er delt gjennom de “riktige” kanalene (børsmelding).

2 Likes

Nettopp.

Snakkes om motstand 60-62, men er ikke motstand nå heller i området 68-71 hvor aksjen var rett før jul?

Denne har jeg ikke fått med meg… Hvor er de resultatene blitt presentert og hva var evt. resultatene ?

Se lenger oppe i tråden - viser bl.a. til en analyse fra Handelsbanken der en kommenterer noen av resultatene.

1 Like

Er du sikker på det? Matet analysen fra Handelsbanken inn i Chat-GPT og den svarte:

Når det står at Cevira hadde en responsrate på 41.1% sammenlignet med placebo på 21.7%, betyr det at Cevira-behandlingen hadde en absolutt responsrate på 41.1% i studien, mens placebo-gruppen hadde en responsrate på 21.7%. Dermed er den absolutte forskjellen mellom de to responsratene 19.4% (41.1% - 21.7%).

Basert på rapporten ser det ut til at Cevira oppnår en lavere responsrate i fase 3-studien sammenlignet med forventningene basert på tidligere studier. Likevel viser den en betydelig forbedring sammenlignet med placebo, med en 19% placebo-justert responsrate. Så selv om det kanskje ikke møtte forventningene fullt ut, indikerer resultatene fortsatt en positiv effekt av Cevira-behandlingen sammenlignet med placebo.

Det er også viktig å huske at selv små forbedringer i kliniske resultater kan ha betydelig klinisk relevans, spesielt når det gjelder å behandle alvorlige tilstander som kreft.

Husk at chat GPT er en AI som er flink til å generere tekst, til matematikk er den ganske mangelfull. Her skjønner den tydleigvis ikke forskjell på prosent og prosentpoeng. Fra en økning fra 20 % til 40 % tilsvarer 100 % oppgang, mens det er 20 prosentpoeng differanse.

8 Likes

Flott med oppmerksomhet rundt Cevira og potensialet i Kina.

Men vi bør jo ikke glemme PHOs egen virksomhet der DNB har et kursmål på 87 (uten Cevira).

Flere triggere i kjømda. Den første er trolig storordren som PHO har varslet skal være på trappene.

2 Likes

Stusset selv, men siden jeg ikke er noen fagmann på området tenkte jeg at dette hadde sammenheng med at det var en spesiel måte å gjøre dette på.

Men betyr ikke placebo-adjusted forskjellen mellom placebo og medisin da? Det står jo at den er 19% (eller er jeg helt på jordet)?

Det er riktig at prosentpoeng og ikke prosent er riktig metrics ift intensjon, og protokoll.

Når det er sagt så var håpet 40% placebo og 60% for Cevira, mens resultatet var 20% for placebo og 40% for Cevira.

Og da kan det jo hende at pasientpopulasjonen innholdet flere CIN3 ift CIN2, dvs more difficult to treat.

Og da vil jeg påstå at de 20%-poengene er av høyere verdi.

5 Likes

Hvorfor opererer man med to tall, og hva er riktig? Fungerte Cevira 89% eller 19% bedre enn placebo? Det er jo en ganske stor forskjell.

Begge tall er riktige, avhengig av utgangspunktet ditt.
Cevira funker på dobbelt så mange (100 prosent flere) sammenlignet med placebo. Men er utgangspunktet hele universet, er forskjellen 19 prosentpoeng.

2 Likes

89 %, dvs. at resultatene var bedre enn forventet (50 %) sammenliknet med placebo.

4 Likes

Poenget er at før hadde man en litt mer finmaska skala; CIN1, 2 og 3, mens nå er det LSIL eller HSIL.

LSIL et jo wait and Watch, og så går det fort over av seg selv, mens HSIL er konisering, og innen HSIL er selvsagt CIN3 mer innvasiv enn CIN2.

Satt på spissen; hadde man bare rekruttert pasienter med verste sort CIN3 ville naturlig regresjon være på 1%.
Hvis Cevira da ga 20%-poeng bedre resultat enn placebo og havnet på 21% er det selvsagt av en større klinisk, og økonomisk verdi enn Cevira på LSIL med resultat 90% for Cevira versus 70% på placebo

Det er i det lyset jeg mener at dagens resultat potensielt er bedre enn man kunne håpe på ut fra klinisk oppsett i APRICITY

19 Likes

Tusen takk Snoeffelen - viktige presiseringer du kommer med, og ut fra det du skriver er min oppfatning også at resultatene er bedre enn forventet, dvs. at det er bedre med 20/40 enn 40/60. Dette kan muligens også være grunnen til de store innsidekjøpene i Aseris - og at Aseris i siste liten fikk presentere resultatene på konferansen i San Diego (“late breaking”)

3 Likes

Ja , hva skal en tro på ?

Jeg har valgt å tro på selskapet og hva photocure selv sier og det er jo helt fantastiske tider vi PHO’ere går imøte , vel å merke dersom dette går seg til .
PHO aksjen har alltid vært den kjedelige aksjen i portefølgen men etter at Dan Schnieder overtok CEO stolen så synes jeg selskapet har bedret seg sakte men sikkert .

Nå er vi vel kommet så langt i denne prosessen at det blir helt feil å assosiere PHO med “kjedelig aksje” , tvert i mot så seiler den kanskje opp på nivået “meget spennende”.

Kanskje “dersom kommende helgs fremleggelse er så positiv som en kan få inntrykk av” så er tiden moden for å gjøre noe reklame for selskapet for å få satt mere fokus på cevira og hexvix china.

Kanskje en ektronisk light version av Capital marked day burde gjennomføres for å få belyst hvor vi står nå og kursen videre , dette slik at markedet og aksjonærene blir gjordt oppmerksomt på alt det nye som er i ferd med å ta plass.

Kan ikke huske å ha hatt en slik entuistisk CEO som DS tidligere og det er morro når en føler at en har kapable folk i ledende stillinger.
DS siste kvartals-rapport

Det er tid for å høste

Børsens mest spennende aksje?
Kanskje?

4 Likes

Disse tallene fra abstraktet er da ingenting å lure på - de er entydige om effekten av Cevira har:
“The RR in the APL-1702 group nearly doubled that in the PBO group (41.1% vs. 21.7%, p = 0.0001).
The clearance rate of high risk HPV16/18 was also significantly improved in the APL-1702
group (31.4% vs. 15.4%, p = 0.01)”
Se på p-verdien om man ikke helt skjønner betydningen av tallene i henholdsvis cevira-arm og placebo-arm.

9 Likes