Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Det er ikke de 20 stÞrste aksjonÊrene som selger de ligger pÄ over 55% med Briarwood pÄ 14,53 og svenskene pÄ nÊr 25%. Det ser ut for at de har stamina til Ä vente pÄ Asieris bud eller at vi fÄr en etterlengtet opptur etter Q2 presentasjonen. Vi kan vel forvente at de nye scopene i US gir en bedre bruker frekvens og at salget i EU har tatt seg opp. DNB ligger med et estimat for Q2 pÄ 114 mil NOK med EBITA pÄ -6 mill. Hadde gjort seg med + resultat her og + bunnlinje.

2 Likes

Noen ganger lurte jeg pÄ om Cevira var godt nok sikkret.

Ihvert fall 10Ă„r til.

Hva sier man til et selskap som er ca. verdt 1,2mrd NOK og kanskje fÄr ca. 2,5mrd NOK i de 10Är som kommer?

Ute late her Asia Asieris Hexvix.

Jeg lurer mest pÄ om det kommer Ä bli noe av Cevira i det hele tatt. Eller Hexvix i Kina for den saks skyld.

Hvis ikke sĂ„ skal vel veksten uansett fortsette, koste hva det koste vil. HĂ„per bare jeg fĂ„r utbetalt en krone eller to i utbytte fĂžr jeg dauer av alderdomđŸ€Ł

@Rollep , hva har endret?

Da det var 90-100 hadde jeg full tro pÄ det skulle til 140.

Noen investors deler ikke den melding og har drept et ®®sentiment®®, men det er alt
 fysisk og forventninger av hexvix i Kina og Cevira har ikke endret seg. Jeg tror de bruker det sentiment til sitt fordel.

Jeg tror inngangsprisen versus risiko blitt bare mer attraktivt.

PHO er idag priset til ca 3 ganger Ă„rsomsetning. MEDI er priset til ca 10 ganger Ă„rsomsetning, som bare er ca 20% hĂžyere enn PHO (2022).
Forskjellen er at sistnevnte gÄr med solide overskudd og betaler utbytter.
For bare noen mÄneder siden var PHO priset nesten 8 ganger Ärsomsetning. At en stor del av dette baserte seg pÄ forventninger er sannsynlig. SÄ kanskje dagens prising er mer edruelig inntil selskapet viser at de makter Ä skape overskudd?
Som Rollep begynner jeg ogsÄ Ä bekymre meg for om jeg vil fÄ oppleve et PHO som betaler utbytter. Livet er kort og PHO har nÄ snart holdt pÄ i en generasjon (26 Är)

2 Likes

Jeg har mottatt utbytte 2 ganger fra photocure etter salg av metvix;)

2 Likes

btw. syns denne var interessant lesing vedrĂžrende redusert BLC i Danmark: https://behandlingsraadet.dk/media/i10ks0x3/evalueringsforslag-blc-med-hexvix-blĂŠndet-version.pdf
Kan ikke huske at den er lenket til tidligere

4 Likes

Meget interssant!! Takk for linken.

https:behandlingsraadet.dk:media:i10ks0x3:evalueringsforslag-blc-med-hexvix-blĂŠndet-version.pdf (1,6 MB)

Konklusjon 6.0:

BLC is the most validated technology, which has been demonstrated to improve clinical outcomes. Emerging data indicate that fluorescence contrast agents, such as HAL with BLC, can further complement or enhance the diagnostic performance of several such new diagnostic technologies [76]. The trend toward precision diagnostics and medicine is considered critical to improved prognosis and cost effectiveness in NMIBC care.

2 Likes

Fy sÞren sÄ lei man blir av det her

1 Like

Fomoen skyller inn over PHO fþr tallslipp😂

Hvor mange er pĂ„ PHO’s lĂžnningsliste pr idag?
Ville nĂ„vĂŠrende omsetning kunne opprettholdes med redusert bemanning om man valgte Ă„ vĂŠre “lykkelig som liten” istedenfor Ă„ Ăžnske seg stor?
Ville omsetning kunne Ăžke uten intens innsats fra selgerkorpset eller vil man vĂŠre avhengig av stor bemanning i Ă„rene framover uten sĂŠrlige muligheter til Ă„ redusere utgifter?

3 Likes

Utgiftene har vĂŠrt relativt stabile siste 5-6 kvartal, sett bortifra Q4, hvor dem hadde en “spike”. Kostandene var gĂ„tt ned igjen ved Q1 23. Og har lagt rundt ca 91-100 millioner NOK.

Europa leverte hĂžyeste omsetning noensinne forrige kvartal, 63,6 mil.
Har aldri blitt plassert ut mer skop en de siste 2 kvartal i USA, 49 stk.

Man hadde ikke klart dette hvis man hadde kuttet pÄ folkene i felt, som faktisk er dem som direkte pÄvirker omsetningen/veksten i selskapet. Man hadde sett en kortvarig dipp i utgifter, men dertil manglende vekst i etterkant.

Photocure har ingen problemer nÄr det gjelder det finansielle slik det ser ut nÄ. De har vel et lÄn hvor siste innbetaling skal vÊre gjort rundt disse dager. Det vil fjerne ca 6 mil i utgifter per kvartal.

Eneste biten som mangler i mine Þyne er Ä se at omsetningen i USA tar seg opp igjen. Noe som bÞr vÊre overkommelig oppgave, da det er over 40% flere skop nÄ, en det var ved Q4 2020. Som ogsÄ var den hÞyeste omsetningen dem hadde i USA frem til da. Det er ikke fÞr nÄ at USA har begynt Ä levere tall i samme stÞrrelsesorden.

Hvis man nÄ holder bemanningen/utgiftene noenlunde stabil, mens veksten fortsetter vil dette gÄ av seg selv.

Er umulig at man har 40% flere skop, UTEN at dette vil gi utslag pÄ omsetningen.

12 Likes

Ja, her er det forventninger og stor tro pĂ„ selskapet, folk renner jo ned dĂžrene for Ă„ sikre seg flest mulig aksjerđŸ€Ł

Lurer forresten pĂ„ hvor mange aksjer og hvor stort tap de sitter med, folka som umiddelbart kaster seg over en hvis man er ufin nok til Ă„ kritisere lederlĂžnninger, bonuser, opsjoner og mĂ„ten selskapet drives pĂ„đŸ˜

hva behager?

Flott funksjon her hvor man kan ignorere innhold fra folk. Anbefales dersom det kommer for mye stĂžy fra noen repetativt

2 Likes

Jeg hadde ventet noen grep fra Briarwood. De har som filosofi Ă„ forvandle selskap de er investert i til lĂžnnsomme investeringer for sine investorer. Tipper snittet de har er over 90

Og sÄ har vi SEB kontoene som til sammen har en stor prosent av aksjene i Photocure. Har de noen felles strategi?

1 Like

Vel fra mitt stÄ sted hvis de har en strategi bring it on!

Briarwood og SEB har en langt hÞyere snitt, sÄ ja show the players.

1 Like

Det er mye Ă„ legge merke til i Briarwood sin strategi;

We believe investing should be done in asset classes that are not just somewhat inefficient or occasionally inefficient but are grossly inefficient; we only have one investment career and our investors only have so much capital.

We are passionate about this strategy because it allows us to capture the type of valuations our investment heroes did early in their careers when the US market was more inefficient.

Applying this strategy alongside colleagues who share a genuine passion for investing is fun

  1. grossly inefficient
  2. we only have one investment career and our investors only have so much capital.
  3. They are pasionate about this strategy and it should be FUN

Ingenting feil med strategien, men vi trenger tÄlmodighet.

Og Lannebo AB sin strategi er som fĂžlger;

We manage assets for both individuals and organizations with the goal of generating as high a return as possible at a reasonable risk. We only invest in assets we truly understand and that we believe will generate a good return. Prior to every investment, a thorough analysis and careful risk assessment is performed. Our fund managers are experienced professionals and are independent in their investment decision process. The managers invest their own capital for their private account, further increasing the incentive to create the best possible return for the fund.
Lannebo har ligget stille med sin post pÄ 6,61%.

Lurer pÄ hvem alle de ivrige selgerne pÄ 47 tallet er
hva er tanken bak osv

Ja, sÄnn sett har de jo truffet blinken med sine investeringer i PHO :rofl:

Hva gjelder tÄlmodighet sÄ merker jeg et min begynner Ä bli meget tynnslitt.