Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Enig når det gjelder tolmodighet.
Det er mulig Briarwood så at strategien var feilslått etter Q4 resultatet og startet det kraftige nedsalget med å selge 300 000 aksjer. De ville ha kursen ned og har lykkes med det og skulle tro at de har en plan med det.

Ja straks på 46 tallet nå. Fort gjort å bli psyket ut og ikke tro på at «egentlig går det så det suser»:sweat_smile:

Jeg tror heller det var et gigantisk selvmål. Briarwood ville sende et signal, men bommet på doseringen. De er som andre fond avhengige av kundenes tillit og har ingen interesse i å halvere verdien på investeringen.

Det samme sier Dahl. Korrigert for valuta og inflasjon har kostnadene vært konstante de siste 1 1/2 år. Ser vi på valutakursen USD/NOK og inflasjonen i USA får vi ikke like kraftig utslag på q2 som vi hadde i q1. Det gjelder selvfølgelig både for utgifts- og inntektssiden.

Jeg tror briarwood har en helt annen tålmodighet enn de aller fleste på denne tråden.

2 Likes

De er nok mer langsiktige, og investeringsstrategien gjør at de tåler usikkerhet og svingninger i investeringene. Men de er fortsatt avhengige av kundene sine og konkurrerer i et marked som går usikre tider i møte.

Ja, samtidig vil case med stort uforløst potensial gjerne være volatile. Det er nok en gjenganger hos Briarwood at kursen er i betydelig minus før potensialet , som de har sett, åpenbarer seg.

Jeg vet ikke hvor stor andel pho utgjør av fondet, men tipper det ikke er nok til at fondskursen påvirkes særlig av nedgangen fra inngang.

1 Like

Aner ikke om det er lurt eller ikke, men helt umulig å la være å øke en god del nå på 46 tallet :grinning:

1 Like

Hva strategien til Briarwood er nå er ikke godt å si de har i siste utskrift redusert med ca. 0,11%.
og sitter med en aksje verdi på NOK 180 mill. Hvis vi antar at de har en inngangs kurs på 80 har de tapt NOK 130 mill og da er ikke NOK svekkelsen tatt med.
Lannebo har hatt en nedgang på ca NOK 60 mill, stort tap det også. Strategien der ser ut for å våre å sitte helt i ro.
At Briarwood driver å selger poster på 30 000 aksjer på en dag styrker ikke aksjen med den omsetningen vi har i PHO. De må derfor ha en annen strategi enn å få opp kursen eller er det at noen av Briarwoods kunder begynner å bli lei og vil ut og vil ut for en hver pris. Briarwood har som strategi å kjøpe seg opp til over 50% eller overta hele selskapet kan være derfor de er interesserte i å holde kursen nede til anledningen byr seg. At selskapet forblir på norske hender ser jeg på som svært usannsynlig.

1 Like

På 3 måneder ser det ut som de er i null endring.
Aktivitet viser dog noe bevegelser!

1 Like

Ja ser ut for at de kjøper og selger små poster og er med å styre kursen.
Er der slik at de lar kursen skli oppover til ca 49 og så er de med på å selge kursen nedover igjen.

Hvor står dette?

Var sikker på at det stod på deres hjemme side men det står ikke der lenger så de må ha tatt det ut.
Mulig de har forandret strategi eller de syns det var for mye å vise sine hensikter.

“BRIARWOOD’S INVESTMENT ADVISORY SERVICES ARE SPECULATIVE, VOLATILE, INVOLVE A HIGH DEGREE OF RISK, ARE DESIGNED ONLY FOR SOPHISTICATED INVESTORS, AND ARE NOT SUITABLE FOR ALL INVESTORS. PAST PERFORMANCE IS NOT NECESSARILY INDICATIVE OF FUTURE RESULTS.” (disclaimer fra deres web side)

Det er vel ikke utenkelig at også Briarwoods kunder merker de vanskelige tidene?

Kun 13 dager til halvårsrapport. For en gangs skyld er det vel denne gangen svært lite sannsynlig at en slik rapport skal gi grunnlag for ytterligere kursfall fra dette utbombede nivå?

Hva stemmer ikke ?

Vi har sett dette nå i månedvis! Høy volumn til kjøp, høyt volumn til salg,

MEN ingen omsetning.

1 Like

Merkelig standing/utvikling. Holdes på stedet vil. Kommer liksom ikke de plutselige byksene opp som vi var vant til tidligere. Nivået nå burde vært overmodent for det…Minste forsøk så kommer presset tilbake umiddelbart.

Ved forrige Q ble det belyst at salget hadde vært sterkt den siste måneden. Dersom trenden fortsetter, vil det (omsider!) bli sterke salgstall. Jeg har troa

Omvendt profitt warning hadde passet fint nå. Men så stor er vel ikke salgsøkningen, eller…

Snart kommer DNB og NON igjen med deres syn… få dager igjen før Q2.
Lurer på om de tar med i sine betraktninger Kina Hexvis meldingen.

Ser at Asieris aksjen får et lite hopp i dag på 5%, skal vi ta det som et tegn på at det kommer noe fra China snart. 20 største reduserer med 0,01% eller 2700 aksjer ser ut til å være en SEB account.
Etter mitt skjønn er det tydelig at kursen blir styrt ned, ingen fornuftig aksjonær selger på den måten som blir gjort i PHO. Hva er mail adressen til OSB sin overvåkings avdeling? Jeg ønsker å sende inn en oppfordring på å se på handelen i PHO.

1 Like