Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Mitt forhold til Photocure, er at jeg …
  • eier aksjer, og sitter uendret over Q2-23
  • eier aksjer, har økt før Q2-23
  • eier aksjer, har redusert før Q2-23
  • eier ikke aksjer, avventer Q2-23 før ev inngang
  • eier ikke aksjer, avventer nok til 2024-25 før ev inngang
  • eier ikke aksjer, og vil aldri kjøpe aksjer i Photocure

0 stemmegivere

Over 100kr mer for Photocure 7 Juni 2021 (148.70). Ingen norske meglerhus har Photocure i sine favoritt porteføljer, meg bekjent.

Har de noengang hatt det?

Tipper at DS fremdeles ikke vet hva som skjer i Kina.

Har du grunn til å tro at DS ikke har god oversikt?

Det er vel Asieris sitt område å informere om det som skjer på de to utlisensierte fase 3 studiene i kina , ikke PHO.

1 Like

Jeg kan formulere på en annen måte: Dan Schneider kommer ikke til å opplyse oss om noe vedrørende Cevira/Hexvix i Kina.

Ja, men en stund siden nå.
Antar mange andre aksjer på børsen også er blitt “billige”, så 100% oppside er ikke så oppsiktsvekkende i våre dager?

Det henger ikke på greip. De har heller helt andre aksjer i porteføljen med mye slappere utsikter enn godt over 100% oppside som PHO har i følge analyse.
Synes mer og mer disse bankene bare er patetiske

Da er vi omtrent nede på samme nivå som før det lille blaffet på mandagen. Begynner å bli skikkelig frustrerende å sitte investert i denne aksjen.

Det eneste som mangler nå er at kvartalsrapporten på onsdag blir som de siste ørten presentasjonene der det i stort sett har gått i bortforklaringer og snakking om at alt skal bli så meget bedre en eller annen gang i fremtiden :rofl:

Ja lurer på hvor mange aksjer det er lurt å sitte med til uka
Ser det er flere som lurer, en oppføring på cysview.com, betyr det investering på ca 1 mill nok og det er ene og alene for å ha mulighet til å benytte blue light ?

Tror som “Hayen” skriver lenger oppe at det kan være lurt å sitte litt langsiktig i PHO.
Er rimelig sikker på at gap opp til kr 110 vil lukkes i løpet av minst 1 år fra nå med alle de triggerne som ligger i løypa innen den tid.

1 Like

Nedturen kom ganske raskt , brutalt og egentlig overraskende.
Dette kan snu nesten like fort den andre veien.

2 Likes

Det tar jeg som et godt tegn du har vel ikke utalt deg så positivt så lenge jeg kan huske.

Jeg er veldig positiv til PHO, men ting tar nok litt tid enda.
Hadde dette vært lett, ville blc hatt større utbredelse allerede.

Den dagen det løsner, uansett om det tar ett år eller tre, er jeg inne

2 Likes

Her har vi “ligget” de siste 5/6 årene. 45/148. Og her blir vi til et oppkjøp viser sann verdi. Photocure er helt uinteressant for norske meglerhus å satse på. Det er i grunnen bare Cevira og utviklingen av Hexvix i Kina som er interessant i det “korte” bilde for oss som stadig tviholder på aksjene. Vært lovende i svært mange år, men nå er flere lei av ropet om ulv, ulv og bryr seg ikke lenger om caset. Skal bli godt å endelig en dag å selge aksjene mine og aldri mer biotek. Heller olje og energi som det går an å ha litt peiling på ihvertfall. I biotek aksjer skjer helt urasjonelle bevegelser…

Det er noe merkelig som skjer med kursen hvert opptick blir brutalt solgt ned, skjedde nå igjen opp til 47,15 blir solgt ned umiddelbart. Jeg er overbevist om at noen har en agenda med å holde kursen nede. Vi vet hvem som ligger bak de to største aksjonærene, men de andre SEB kontoene har ikke vist kortene sine, kan det være Asieris som ligger bak disse og vil ha en lav kurs før bud?
Jeg lurer og på om et bud kommer før vi får resultatet av de to phase III studiene i China. Det er ingen grunn nå for at Asieris ikke kan komme med Cevira resultatet, siste avlesning på siste pasient av 402 ble gjort for 6 mnd siden. Det er helt utrolig at det skal ta så lang tid å komme med resultatet.

2 Likes

Håper det!

DS burde være interessert i milestone utbetalinger og etterlyse når han kan vente at resultatene kan foreligge. Merkelig hvis han ikke har noe å si om situasjonen på kvartals presentasjon.

2 Likes

Ja det er store utbetalinger det er snakk om ved første indikasjon i China og EU.

In addition, the company may receive a total of USD 18 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China, the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million. Additionally, sales royalties will apply in all markets.

Må legge med også denne overskriften dobbelte av kursen i dag;

Photocure and Asieris enter into a global licensing deal for Cevira® with up to USD 250 million in milestones and double-digit royalties