Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

For noen år siden så diskuterte folk at det var ønskelig å få inn amerikanske investorer, for DA, DA kom aksjen til å fyke i været.

Ihvertfall under to børsdager igjen å gjøre det på for de som ligger short til å dekke billig hvis tallene onsdag ser brukbare ut. Med kursutviklingen som har vært, burde det være risky å øke det veddemålet særlig mye mer.

Fomoen er til å ta og føle på

“Brent barn skyr ilden.”

Kan det utrolige skje denne gangen? At man får en positiv overraskelse på onsdag?

Asieris ned 5% idag

Helt dødt. :sleeping:
Skal vi få investert penger tilbake igjen må det nok ett bud på selskapet. :thinking:
Venter ikke store interessen etter kvartals presentasjonen til onsdag. :confused:

Vi star ret på kanten av brek even. Dette her kan godt bli kvartalet der Photocure snur rundt og komme til bake i vekstsporet, så skal kursen nokk følge med opp kvartal for kvartal etter som veksten bekreftes.

3 Likes

2 q på rad med positiv bunnlinje hadde gjort seg.

Ikke meg imot, jeg har blitt skuffet så mange ganger at jeg har droppet alle forventninger om positive kvartalspresentasjoner.

Men det hadde jo vært kjekt hvis onsdag ikke resulterer i at man synker enda lenger ned i gjørma.

Dette fra Q1 rapporten, sannsynligheten for et godt Q2 resultat må være overveldende og være vært å sitte gjennom;

Our business is on the upswing with several initiatives to drive growth this year such as BLC system and image
quality upgrades and new account growth in North America and in Europe. Other events and activities to watch
include the potential for re-classification of BLC equipment in the U.S., the pursuit of a solution to develop and
commercialize of new flexible BLC cystoscopes, and anticipated Phase 3 results from our partner Asieris for both
Hexvix in China and Cevira later this year. 2023 promises to be an exciting year for Photocure, and we look forward
to executing on our business plan and creating value for our stakeholders.

2 Likes

De hadde knappt fått sagt det før verdiene halverte seg.

1 Like

Nei kursen er bare ned ca.15% siden Q1 rapporten. Siden Q4 2022 rapporten i feb. er vi ned ca. 60%

Klarer vi rn halvvering til?

Det tro jeg ikke men det er utrolig at hvert up tick blir tatt ned umiddelbart, hvem er disse selgerne?
Ja selgerne er på ballen.

Det være en konspirasjon vel?! :joy:

Du er inne på noe der;
En konspirasjonsteori er en teori eller forestilling om at problematiske samfunnsforhold eller noe annet skyldes en hemmelig konspirasjon der mektige grupper sammensverger i et skjult komplott for å fremme egne interesser.

Det er hvert fall noen som vil fremme egne interesser.

Hvis ikke det kommer et byks utover ettermiddagen tenker jeg det blir ganske skuffende greier i morgen

Betyr det at du tror at noen i PHO lekker info?

Ett annet spørsmål; noen har tidligere snakket om at analytikere snakker med selskaper i forkant av Q, og får pekepinner. Er dette oppspinn eller fakta, noen som vet?

1 Like

Det er nok tildels fakta, hvorvidt de kan trekke veldig mye ut av det er jeg usikker på.

Jeg tror sjansen for lekkasjer er ekstremt liten i Photocure. Hadde mye kontakt med DS og ED gjennom 2018-2020 og ingenting overhodet der tydet på at de gutta er løsmunnet.

Derimot skal man ikke se bort fra at flere er nervøse for at det kan bli mindre godt enn hva analytikere mener og derav sikrer seg ved å selge litt. Volumet er lavt og sier svært lite, samtidig er det da lite kjøpere som tyder på at mange er avventende kanskje.

3 Likes

Tror du noen vet mer enn andre?