Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

At selskapet har en historie for å skuffe aksjonærene og kun berike seg selv med rikelig med opsjoner

Opsjoner har vel først verdi om kursen/MCAP øker?

2 Likes

Derfor de fikk pøst på med 700 000 nye opsjoner etter kursraset.

Jeg er glad for at ledelsen har oppsjoner, de er derfor ivrige med å få kursen opp.

Vel, markedet har hvertfall ikke per nå tro på vekst caset photocure, som er litt merkelig siden de har vist tidligere (før covid) at dette er mulig. Nå har de enda bedre forutsetninger med bedre utstyr hvertfall i usa, og det som virkelig blir game changer er nedklasdifisering av skope. Hvis photocure kan vise at veksten er mulig vil denne aksjen gå fort. Vil ikke ha de altfor store forventningene til q2 da ting tar tid i photocure. Veksten kan jo selvfølgelig utebli, men risk/reward i denne aksjen nå må jo være helt formidabel :slight_smile: man må bare være litt tålmodig…

7 Likes

Min forklaring er at aksjen er totalt uinteressant for investorer, derav volumet. Å påstå at noen styrer kursen for noen hundre tusen kroner er bare tull. Jeg har vært inn og ut av Pho mange ganger, vært møkkalei ventinga på at ting skal skje. Men nå er jeg inne igjen med et håp om Asieris skal få ræva i gir på selskapet.

4 Likes

Tilbakeblikk .

Utklipp:

" Photocure inngår milliardavtale med kinesiske Asieris"

" Cevira kan bli den globale standarden for behandling av HPV-virus"

" Avtalen med kineserne har en verdi for Photocure på opptil 250 millioner dollar (2,1 milliarder kroner). Ved signeringen kom det inn 42,5 millioner kroner på Photocure sin bankkonto."

“Cevira har under kliniske studier vist høy effekt.”

“Ferdig utviklet vil Cevira benyttes i behandlingen HPV-indusert livmorhalskreft på global basis. Asieres vil i første rekke satse på utvikling i Kina. Deretter står USA og Europa for tur.”

Kommentar:
Den fase 3 testingen som asieris gjør på cevira nå mener jeg inneholder det som skal til for å kommersialisering world wide.
M.a.o. trenges det ikke mere studier for asieris enn den pågående for å starte salg utenfor kina., korrekt?

“Avtalen innebærer at Asieris får ansvaret for produksjonen av Cevira, mens Photocure vil stå for produksjonen av det aktive farmasøytiske virkemidlet.”

Kommentar:
Hvordan skal dette forstås?
Dersom PHO skal produsere og levere det aktive farmasøytiske virkemiddelet til cevira så innebærer vel dette at PHO skal ha inntekter av dette arbeidet også da (i tillegg til en fast %-andel av salget ?)

" Blir det en blockbuster? (salgsmuligheter på over en milliard dollar) "

Saftige spørsmål må en kanskje få si. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ser at avtalen med Asieris ble inngått 1 Juli 2019. For over 4 år siden!!
Tenk på Ultimovax som er langt unna å ha ett produkt i markedet (4/5 år ??), er priset til det dobbelte av Photocure. Hvor er logikken?
Forhåpentligvis er Cevira ut på markedet allerede i 2024.

1 Like

Det hadde vært veldig deilig om du kunne slutte å sammenligne de to selskapene, som har veldig lite relevante fellesnevnere :slight_smile:

5 Likes

Ja, det er som å stå ved rulett hjulet og vente på om kula vil lande på rødt, sort eller kanskje 00 :rofl:

Hadde aksjer vært lett hadde vi alle vært milliardærer :slightly_smiling_face:

Da hadde vi sluppet sitte her å irritere oss over et selskap som ikke leverer :smirk:

Jeg er så langt nede i gjørma at jeg lar det bare stå til (-1 250 000) :rofl:

Heldigvis har jeg også ordentlige aksjer i porteføljen som gjør att jeg fremdeles holder hodet over vann :wink:

Føler med deg :worried:, men dette tror jeg skal ende bra med alle de positive nyhetene vi trolig har i vente. Men TTT og det gjelder å være tålmodig.
Har fulgt PHO og vært inn og ut av aksjen siden 1999, men aldri hatt så stor tro på suksess som nå.

4 Likes

@Truls2

Et spm.
Det at du har bedre tro på suksess nå enn noengang, skyldes det alene Photocure sine egne produkt eller skyldes det Asieris med Cevira og Hexvix eller en kombo av begge?

Begge deler, men litt overvekt mot at Asieris gjør suksess med Cevira og Hexvix.
Dessuten er det på sikt overveiende sannsynlig med at et oppkjøp kommer fra Kina.

Litt spekulativt men i motsetning til i Ultimovacs så tror jeg at at shorten i PHO, og det å holde kursen lav, er motivert relatert til et et oppkjøp.

Meget sjeldent å se et så opplagt oppkjøpscase. Får bare håpe at aksjeeierne har is i magen når det kommer!

5 Likes

Hyggelig å ha det her som skribent @Truls2

Hvorfor er ingen analytiker innpå oppkjøp enda? Eller DS?

Godt det er flere som ser PHO som oppkjøpscase. Asieris må være hjernedøde hvis de ikke prøver å kjøpe PHO nå på disse nivåene. De vet allerede resultatet av phase III Cevira og hvis phase II Cevira er en indikasjon på sannsynlighet for positivt resultat er den over 90%. Hexvix phase III er jo bare en vits hvor resultatet er gitt. Det som må bekymre oss er at Asieris får PHO altfor billig vi bør allerede tenke på mottrekk mot et skam bud fra Asieris. Hva slakks kurs er det Radforsk vil akseptere? Det bør vi få brakt på det rene. Hvor stor aksjepost har Asieris allerede kjøpt som ligger skjult i meglerhusene i SEB og US. Er det mulig at Asieris er inne i Briarwood og Lannob AB? Hvor stor andel kan vi greie å samle på norske hender å forhindre oppkjøp, hvert fall oppkjøp til skam pris.

Tror ikke du skal legge så mye energi i det, oppkjøp har folk gjallet om i flere år, skjer ikke. Og om det skulle bli aktuelt skal det uansett inn noen eksterne og evaluere fair prising. Og for å være helt ærlig tror jeg ikke du får så mange aksjonærer med på å blokkere et oppkjøp, folk er lei.

2 Likes

Jeg syns det er greit å snakke om at PHO er et opplagt oppkjøpscase mulig at noen større norske investorer begynner å se faren og kommer å kjøper en større post for å forhindre skambud.
Hva er logikken at ikke Asieris ikke skulle kjøpe PHO de må ut med $60 mill i milstone og royalty på toppen i årevis som vil beløpe seg til milliarder, som sagt de må være hjernedøde hvis ikke de prøver seg.

Med Cevira´s milepæler og royalties av salg snakker vi om en helt ny økonomisk bildet og kan oppkjøp blir på nytt vurdert.