Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Skulle vært meg en sann fryd å solgt aksjene for 100 kr stykket. Eller “bare” 150 kr som så mange her inne “frykter”.

3 Likes

Laveste kurs på 4 år, hvis den ikke tar seg opp mot slutten av dagen.
Men det er jo bare småhandel. Så noe merkelig er det som foregår.

De fleste langsiktige som har handlet aksjen de siste par årene sitter nå med tap, tildels meget betydelige tap.
Jeg synes godt CEO burde kunne kommentere situasjonen selvom aksjekurs vanligvis ikke er tema for ledelsen. For at selskapsverdien har mer enn halvert seg har absolutt betydning for selskapet. Ikke minst om det skulle komme et bud. Slike tilbyr vanligvis en premium rundt 20%.
Og det vil utgjøre en vesentlig forskjell om utgangspunktet er 45 kroner eller 110, som kursen var ved starten på året.

1 Like

Det er vel fortsatt en og annen småaksjonær som frykter at Photocure skal ta en “photocure”. Det vil si levere et kvartalsresultat under pari.

2 Likes

Det skal godt gjøres å levere dårlig at dagens kurs vil synes for høy.
Det anser jeg nærmest utenkelig.

2 Likes

Hvis det hadde vært utenkelig hadde du ikke fått PHO for 45 i dag

1 Like

Det er mye psykologi og lite volum.
En større aktør kan kjøre prisen et godt stykke, både opp og ned.
Og det tror jeg skjer i morgen. Enten en ny short eller kjøp med volum, og tilsvarende kursbevegelse.
Mht. resultatet tipper jeg dnb får rett ca. 114 mil. Men det blir mer interessant hva de ellers har å si. Om brukerfrekvens av nye skop, nedklassifisering, hexvix og cevira…

Generelt legges det altfor mye i kortsiktig kursutvikling.

Ikke så rart det legges litt i at vår kjære PHO er nede på 45 kr

1 Like

Hej Norge

Ser ikke at PHO skal komme med et pragt regnskab i morgen, hvor skal det komme fra.
De fleste Q2 og Q3 regnskaber viser sig dårligere end Q1 og Q4, dette kommer nok til at gælde i morgen også.

Ser frem til Q3 og Q4 da er vi ude af vores tilbagebetaling af lån (6,5 mio pr. kvt) der får vi drahjælp, samt forhåbentlig nyhedsstrøm fra Aseris okt/dec.

Har holdt alle mine aktier – desværre underskud lige nu, hvis aktien får nok et nyk nedad efter regnskabet i morgen forventer jeg at akkumulerer.

Forventer helt klar overskud Q3 grundet lånet (6,5 mio) er væk på det tidspunkt

Dansken

1 Like

Kan ikke se hvordan den låneresten skal ha noe særlig betydning.
På kort sikt vil nok balansen mellom inntekter og utgifter ha betydning for de som bruker bunnlinjen til å vurdere om selskapet har “levert” i Q2. At de har rimelig kontroll på utgiftene er jo ikke uinteressant, men det mest interessante er vel hvordan de er posisjonert for videre vekst.

Ja ,Vekst er alfa og omega

Hej Mp

Ikke u-enig, skrev også Drahjælp !!!

Vekst Vekst — omkost kontrol, omkost kontrol :grinning:

Dansken

SEB under 5% rett før Q
4.99% nå
Mener det er en grunn til dette, men husker ikke i farten

Den posten i SEB som tilhører Lannebo har ligget konstant lenge på 6,61%

Melding nå om at de er under 5% grensen

seb lemper ut ja, frykt for tallene i morgen

Svenskene har bare redusert marginalt fra ca. 24,50 til ca 24,35%

Litt sent å lempe ut dagen før når de sitter på ca 5 prosent av aksjene. Tviler på de holder på med slik impulsiv handel?

Der ser vi en årssak til kurspresset siste tiden, når noen skal ut med mye aksjer i en lite likvid aksje.

Vi får da inderlig håpe regnskapet ikke blir dårligere enn Q4.