Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det er en utrolig dårlig sentiment i aksjen, har vart siden Q4 resultatet og har ligget i en nedadgående trend siden. Snur det i morgen, jeg tror det.

1 Like

Er nok ikke SEB som lemper ut, det er vel heller småaksjonærer med investeringskonto i SEB som selger seg ut i frykt for morgendagen.

1 Like

Velkommen til Malene-effekten :joy:

1 Like

Akkurat, så det er altså Malene som har skylden? Endelig fikk vi en god forklaring…

Du har i alle fall en forklaring på hvorfor 12 000 potensielle investorer IKKE ser i retning av PHO. Det er helt vanvittig at hun ble valgt inn og det er nok ikke bare jeg som holder meg unna aksjen samme hvor mye den faller fra toppen når de store aksjonærene ikke evner å se hvor liten tillit hun har i markedet.

3 Likes

Ja, det er ganske utrolig at et enkelt styremedlem kan velte et helt selskap. Hele virksomheten vil jo da falle i grus. :crazy_face:

Er det det vi diskuterer her?
Selvsagt ikke.

Men det er et fryktelig dårlig tegn at Egberts har så sterkt grep på styret og de største eierne at dette er gjennomførbart.
Det fremstår da for meg som at eierne er passive på sidelinjen og lar styreformann kjøre sitt løp.

Det gikk på trynet i NANOV, men det var selvsagt et annet utgangspunkt / case. Men duoen Egbert + Bronberg strøk likefullt.

5 Likes

Tror du det er gjort i destruktiv hensikt? Tror du hun egentlig har mulighet for å ødelegge for selskapets virksomhet?

Nei, jeg tror det er gjort fordi Egbert hjelper Malene med styreverv og inntekt fordi de har funnet tonen. Det er ikke gjort i destruktiv hensikt, men det får antakeligvis negative konsekvenser. De er ikke et radarpar man ønsker skal ta beslutninger på vegne av kapitalen sin og de har særdeles dårlig trackrecord med å forholde seg til gründere og de med innsikt. De kjører soloshow.

Ja, så lenge hun og Egberts sitter i styrerommet og tar beslutninger på vegne av eierne av strategisk karakter tror jeg de helt klart kan gjøre valg som ikke er til det beste for selskapet og derav aksjonærene.

5 Likes

Snitt omsetningsvekst Q til Q for Pho i USA er lik for q2 og q1. Q4 ca det halve

3 Likes

Man kan si hva man vil, men Malene vekker ihvertfall følelser :sweat_smile:

Malenes inntreden i PHO er et skoleeksempel på “gutteklubben grei”.

1 Like

Et dårlig miljø dagen før en kvartals-rapport gagner vel kun en liten andel av aksjonærene i PHO som er på jakt etter billige aksjer.
Men dette påvirker vel neppe resultatene for Q223.

Å argumentere som om selskapet ikke er investerbart fordi det ikke har noen god fremtid på basis av et styremedlems tidligere bakgrunn i et annet selskap, blir for meg for dumt.

3 Likes

Hvis dere er misfornøyd med å være aksjonær i pho, så er løsningen å finne på en salgsknapp i nærheten.

Å sutre her har ingen effekt.

Egberts har for øvrig vært styreleder i PHO i mange år, lenge før han fikk samme rolle i Nano.

4 Likes

Og hun er jo ikke en gang gutt! :grinning:

1 Like

Reis å dra. Fler tall har valgt henne inn. Kjønner ingen at å pisse i egn reier får konsekvenser på kort sikt? Hva gjør man i en aksje når man ikke tenker positivt?? Jeg hadde negert hele tråden.

Må være lov å diskutere med et kritisk blikk, selv om man er investert.

1 Like

Man kan jo undres over hensikten med sutringen for dem som angivelig ikke verken er eller vil bli aksjonær…

1 Like

Kan det være at alt for mye skyld plasseres på henne for det som skjedde i NANO

1 Like