Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Det at Asieris betalte Photocure 28,4 millioner i andre kvartal i forbindelse med Cevira utviklingen beroliger meg ihvertfall.

2 Likes

Min oppsummering - et godt kvartal:

  • Veksten i Cysview er på trend
  • Hexvix viser positiv utvikling rent trendmessig
  • Antall scope i kvartalet er lavt ( noe som kan forklares), men siste 12 mnd er tallet høyt, i praksis på hva selskapet anslår for hele året (65-70)

Redigert:
Det vi selvfølgelig venter på er et positivt trendskifte i omsetning i USA og/eller Europa. Ingen signaler om det i USA såvidt jeg kan se, men antydning til noe i den retning i Europa. Vi trenger mer tid & tall

10 Likes

Ja å bruke AI med BLC må da være noe DS ser på.

Tipper vi får en skikkelig washout nå. Nye investorer inn, gamle ut.

Og så er vi allerede i minus.

1 Like

Inntektsøkningen i Q2 var 16% i forhold til Q2 i 2022. Siden dette hovedsakelig skylles valutaeffekter og ikke økt salg, synes jeg det er mer interessant å se på utvikling av unit salget for si noe om hvordan det går med Photocure. For USA var unit salget opp 3% i Q2, mens det i Europa var ned 5% i forhold til i fjor (opp 0,5% hvis en ser bort fra det de kaller lageroppbygging). Ikke særlig imponerende for et vekstselskap.

3 Likes

Det er jo helt elendig…

Lurer på om man skal helt ned til covid-bunnen på 42,45.

Teknisk sett ville det vært helt etter boka.

Om det er logisk i et fundamentalt bilde skal jeg ikke si så mye om.

Men tidspunktet ville jo vært veldig bra. 2 kvartals-rapporter på rad med underliggende vekst. Men med et ekstremt negativt sentiment over aksjen.
Kjør så roboter får å “gruse” kursen kortsiktig og få en “washout”. Allerede dritleie aksjonærer dumper det siste dem har, eller selger på første rally.

2 Likes

falt som en sten nå

1 Like

Jeg er fremdeles der at det er for snevert å bare se på ett kvartal.

Bedre å zoome litt ut og betrakte situasjonen utifra et 12mnd vindu.

Har det ikke vært mange skuffende kvartaler på rad nå?

Det er 2Q22 vs 2Q23 :joy::joy:

Trenden er oppover, så kan man argumentere for at veksten ikke er kraftig nok, eller ikke bryter opp positivt.

Se tidligere innlegg med grafer

2 Likes

Resultat af skuffende resultat – se virkligheden i øjenene :thinking:

Ser ut som den er på vei opp igjen

Men den er ikke friskmeldt :smirk:

Uenighet hvor kursen skal, det kom hvert fall inn en stor kjøper her

Er det 14 Dan entrer scenen?

Hvis du venter til 14, så kanskje!!!

Ja, det stemmer.