Det at Asieris betalte Photocure 28,4 millioner i andre kvartal i forbindelse med Cevira utviklingen beroliger meg ihvertfall.
Min oppsummering - et godt kvartal:
- Veksten i Cysview er på trend
- Hexvix viser positiv utvikling rent trendmessig
- Antall scope i kvartalet er lavt ( noe som kan forklares), men siste 12 mnd er tallet høyt, i praksis på hva selskapet anslår for hele året (65-70)
Redigert:
Det vi selvfølgelig venter på er et positivt trendskifte i omsetning i USA og/eller Europa. Ingen signaler om det i USA såvidt jeg kan se, men antydning til noe i den retning i Europa. Vi trenger mer tid & tall
Ja å bruke AI med BLC må da være noe DS ser på.
Tipper vi får en skikkelig washout nå. Nye investorer inn, gamle ut.
Og så er vi allerede i minus.
Inntektsøkningen i Q2 var 16% i forhold til Q2 i 2022. Siden dette hovedsakelig skylles valutaeffekter og ikke økt salg, synes jeg det er mer interessant å se på utvikling av unit salget for si noe om hvordan det går med Photocure. For USA var unit salget opp 3% i Q2, mens det i Europa var ned 5% i forhold til i fjor (opp 0,5% hvis en ser bort fra det de kaller lageroppbygging). Ikke særlig imponerende for et vekstselskap.
Det er jo helt elendig…
Lurer på om man skal helt ned til covid-bunnen på 42,45.
Teknisk sett ville det vært helt etter boka.
Om det er logisk i et fundamentalt bilde skal jeg ikke si så mye om.
Men tidspunktet ville jo vært veldig bra. 2 kvartals-rapporter på rad med underliggende vekst. Men med et ekstremt negativt sentiment over aksjen.
Kjør så roboter får å “gruse” kursen kortsiktig og få en “washout”. Allerede dritleie aksjonærer dumper det siste dem har, eller selger på første rally.
falt som en sten nå
Jeg er fremdeles der at det er for snevert å bare se på ett kvartal.
Bedre å zoome litt ut og betrakte situasjonen utifra et 12mnd vindu.
Har det ikke vært mange skuffende kvartaler på rad nå?
Det er 2Q22 vs 2Q23
Trenden er oppover, så kan man argumentere for at veksten ikke er kraftig nok, eller ikke bryter opp positivt.
Se tidligere innlegg med grafer
Resultat af skuffende resultat – se virkligheden i øjenene
Ser ut som den er på vei opp igjen
Men den er ikke friskmeldt
Uenighet hvor kursen skal, det kom hvert fall inn en stor kjøper her
Er det 14 Dan entrer scenen?
Hvis du venter til 14, så kanskje!!!
Ja, det stemmer.