Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Da var vi ned ytterligere 4,34% og er dermed ned 40 kr per aksje siden toppene i jan-feb.

Det gjør rett og slett vondt å se kursen presses ned dag etter dag. Skremmende hvor enkelt det er å manipulere en aksje med så dårlig likviditet som PHO.

Interessant utvikling. Skikkelig kniv etter kvartalspresentasjonen. Hva tror TA-entusiastene om utviklingen videre? Skal den virkelig helt ned til korona-lows før den bunner?

Merkelig at ikke de største aksjonærene benytter anledningen til å snitte ned. Eller er det i deres interesse at aksjekursen faller? Skjer det noe i darkpools?

1 Like

Ser ut til å jobbe seg ned mot området mellom 66-73 kr :man_shrugging:

Ser allerede vikende momentindikatorer på videre push nedover på lavere timeframes, sammen med økende Accu/Dist og nøytral OBV.

Har ikke sett et forsøk på rally enda. Men det har vært et høyt volum på vei ned, så bare der har man en massiv “volummotstand” som må tygges igjennom. Har en naturlig motstand på første fill av gap på ca 91 kr. Etter det har man også en motstand på 100kr etter fallet.

Target for eventuelt rally før en ny test kan fort være en av disse punktene, spesielt hvis dem samfaller med noen relevante glidende snitt.

Uten nyheter av positiv sort, kan vi fort bevege oss sidelengs etter en bunn er satt, inntil Photocure klarer å overbevise med noe positivt.

5 Likes

Jeg hørte gjennom Radforsk podcasten med Photocure fra 3. november, og tenker at det er greit å ha med minst et par kvartalspresentasjoner i vurderingen av selskapet. I den podcasten var det god stemning, ting holder på å falde på plass, 2023 blir et transformativt år osv. Slik jeg ser det ødelegger ikke et enkelt dårlig kvartal hele dette bilde. Det virker fortsatt til å være god interesse for BLC i fagmiljøet og hos pasientorganisasjoner. Guidingen på 20% høres ut til å være konservativ.
Det som bekymrer meg mest ved Q4 rapporten er opplysningen om leveringsproblemer for flex. Det er jo nettopp for flex at vi har fått bedre refusjonsordning i USA etter 1. januar, så det er veldig uheldig hvis disse leveringsproblemer blir langvarige.
Men som DS sier kan leveringsproblemene også være et argument mot FDA for å få fortgang i nedklassifiseringen. Søknaden om nedklassifisering ble sendt rundt 1. november, FDA har 210 dagers behandlingstid (DS sier dette er en mer løs frist som kan bli overskredet), deretter må andre levererandører sende inn søknad for sine produkter, der er det 60 dagers behandlingstid hos FDA. Det tilsier egentlig godkjenning av alternative leverandører i H2, men DS sier i podcasten at han tror det blir starten av 2024 før nye leverandører er i markedet.

4 Likes

Guidingen er «above 20%» forresten :slight_smile:

1 Like

Håper Asieris smeller til med en knallrapport angående Cevira, som vil gi JP blodrøde tall på dette shortprosjektet sitt.

1 Like

Når skulle dette skje?

Guiding på above 20% globalt vil måtte kreve minst 30% revenue vekst i usa som normalt har størst vekst. I så fall nærmer vi oss pre-covid vekst… og øker veksten i 2024 er vi der vi skal være.

Flex situasjonen forventer jeg forøvrig en melding om i god tid før q1:
Ref. Photocure plans to provide an update on the situation as progress is made on the multiple strategies that Photocure is undertaking to resolve the issue. The impact from a lack of new flexible BLC installations in FY 2023 is estimated to be less than 2% of Photocure’s total revenue.

1 Like

Nå er ukeschartet nede på bunnen av den nedtrenden, med en enda mer markant lower low:

Det svir… men hvor lenge til?

Snart er PHO igjen like mye verdt som AZT som selger for 4-5x mindre årlig enn PHO gjør.
Ikke alle shorts gir en profit heller.

Anyway… har casen endret seg?
Hvorfor tar 2 topp 10 investors 600k aksjer fra no1. på 85+

Oslo børs er Oslo børs.

2 Likes

Dette viser vel at det generelt er en skikkelig dårlig ide å shorte PHO

Ja, det kan man hevde og kanskje med rette.
Det samme diskuterte vi også halve 2020 da Voleon tok balletak med sin vekslende short.
De kom betydelig bedre ut av den enn hva noen trodde underveis.
Blir spennende å se hvordan denne utviklingen med JPM ender.

Spørsmål til de som kjenner best Cevira.

Hvilke utstyr blir brukt ? Helt annerledes enn Cysview , eller finnes det synergier?

Det blir sammenliknet med en tampong.
Det forklares her:

1 Like

Ser at JPmorgan har økt til 190 000 aksjer short den 3. mars og at den kontoen til SEB er økt med ca 45 000 aksjer så vit jeg kan se. Må være Lannebo Fonder AB som øker.
Skal vi få en skikkelig wash out i dag så vi kan begynne på oppturen?

Ok, den var veldig fint :ok_hand:

Kan godt vente litt til, jobber med å frigjøre kapital til å handle mer. :grimacing:

1 Like

jeg holder på med det samme, men må innrømme at jeg har fått en skikkelig påminnelse om at det som kan skje på børsen er totalt uforutsigbart. Dette må ha vært den største nedturen i kr. på så kort tid i PHO sin historie.

3 Likes

Ser ut som 60 tallet kommer til syne denne uken
Det er jo et grunnlag for denne nedgangen (og shorten) og det var et elendig resultat med dårlige nyheter i tillegg. Så ikke kom å si at dette kommer ut av ingenting.

1 Like