Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Oppkjøp av Photocure hadde vært velkomment. I begynnelsen av februar 2020 var vi på 120kr. Tre år med opp og ned holder for meg.

1 Like

Og Mars 2020 kom korona

Har vi nå nådd bunnen for denne gang eller begynner Morgan med sine aggresive short selling, vi får følge med.
Fortsatt veldig aggressive hvert up tick blir slått rett ned, hvor lenge vil de holde på?
I dag er det håp.
Det kjøpes aksjer i dark poolen i dag.

Det magiske tallet nå er 365 og 565

Det må du forklare

I ordredybden ser du gjentagende poster på kjøp og salgssiden med disse tallene. Robothandel.

Ja OK jeg ser det nå

Greit med robothandel og kursfall, jeg driver nemlig og akkumulerer etter å ha vært ute av PHO en stund :slight_smile:

Godt å høre, du tror derfor ikke på denne analysen fra Investtech;
Det er ingen støtte i kursdiagrammet og en videre nedgang indikeres. Ved reaksjoner opp har aksjen motstand ved cirka 82.00 kroner. Negativ volumbalanse svekker aksjen på kort sikt. RSI under 30 viser at momentumet i aksjen er sterkt negativt på kort sikt. Investorer har stadig gått ned i pris for å få solgt aksjen, noe som indikerer økende pessimisme og at kursen skal fortsette ned. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.

Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg

Hvis ikke det kommer en overraskende positiv update fra selskapet (aldri gjort det mellom Q før) så tviler jeg veldig sterkt på at markedet vil dra kursen særlig langt opp før neste Q. Tilliten er tynnslitt etter en del skuffelser. Her blir seeing is believing nå tror jeg så vil de som er inne evt bli veldig happy dersom de skulle overraske positivt for en gangs skyld på Q presentasjonen.

1 Like

Jeg må innrømme at jeg ikke har forstått at denne Q4 presentasjonen og resultatet var så til de grader negativt at aksjen skulle kollapse. Ser at short sellerne utnytter dette til å selge aksjen ned og det har de til de grader greidd. På et tidspunkt må de kjøpe tilbake, de 20 største sitter i ro på 51,99%. De vil og på et tidspunkt si nok er nok og accumulere.

Jeg legger ikke så mye vekt på Investech nei, selv om det godt kan være at de får rett i at PHO skal lenger ned.

For min del så er PHO et selskap som har tjent meg godt de siste 5 årene, og jeg har ingen problemer med å sitte med PHO en god stund så lenge jeg liker det fundamentale. Helt enig i at de bør begynne å tjene mer penger snart, men jeg klarer ikke forstå at q4 rapporten var så katastrofal som aksjekursens voldsomme fall tilsier. Men det er klart, det er på tide at de begynner å få opp dampen snart…

Jeg aner ikke hvor kursen er om 1 uke, 1 måned eller et halvt år, men jeg har god tro på at kursen er en del høyere enn 77 kroner om et år. Kanskje jeg tar feil, kanskje ikke :slight_smile:

5 Likes

Fascinerende er at det var en omsetning på ca 900 000 kr første minuttet som var nok til å flytte prisen med en gap på over 8% på kvartalspresentasjonen.

I etterkant har det vært omsatt aksjer for godt over 160 millioner, hvor de 20 største har økt sin beholdning. Usikker hva de 50 største har gjort.

1 Like

Det kjøpes i dark poolen total omsetning er nå 50 000 aksjer.
Er det mulig å få DS til å rapportere omsetning hver måned nå frem over samt installasjon av nye scope? Dette for å gjenvinne tilliten i markedet. Hayden tror du det er mulig?

Hater disse forbannete aksjerobotene, de har ødelagt mye av aksjemarkedet for oss småinvestorer.

Makan til utbombing er sjelden å oppleve for et case tilsvarende Pho. Her kan det vel ikke være rare gnisten som skal til før det er full fyr på aksjen. Snart klar for en mega rekyl ?

1 Like

ja det må en gnist til og det bør DS gi oss
nei dette går rett ned, ikke en antydning til up tick

PHO minutt for minutt? Det er absolutt ingenting i historiebøkene som tilsier at de plutselig skal oppdatere oss på salgstall el i mellom kvartalsrapportene. Her må man regne selv, kjenne i magen eller hva annet man trenger for å ta avgjørelsen og enten komme seg ut eller bare sitte stille med lange briller på

2 Likes

Vel de har allerede begynt med å gi oss januar og februar så hvorfor ikke fortsette?
Nå har de også sikkert omsetningen for februar så det burde de hvert fall oppdatere.

JP har shortet, så de styrer nok kursen dit de vil med god hjelp fra frynsete småaksjonærer.

1 Like