Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Uavhengig av innholdet i Sorlendingens kommentar (en “sørlending” med utenlandsk aksent?):
Man behøver ikke være short for å lete etter noe negativt å skrive. Det holder at man er “ute”, eller at man ønsker oppmerksomhet eller å provosere/diskutere. Det er få steder man kan få like god respons som ved å komme med negative kommentarer i et aksjeforum der mange av leserene sannsynligvis er investert aksjen som kommenteres. Et godt alternativ kan være å argumentere for FrPs politikk i klassekampens kommentarfelt eller motsatt.

1 Like

Hvis en person skriver for å få oppmerksomhet er hans skriverier totalt uinteressant.

Hva med de engangsskop som kineserne lanserte, de var vel både rigide og fleksible.
Skjønner ikke at det skal ta 2 år å få nye flex oppe å går. Utvendig design for blc kontra wlc bør vel være identisk , det er vel en design som er best mhp urinrøret det skal tres opp i. Det er vel bare innmaten som er ulik, mhp fiberoptikk med både blc og wlc, kontra wlc. Fleksible wlc skop må da enkelt kunne konverteres til blc, ihvertfall ikke 2 år, horribelt.

Det ville da vært mer enn rart om det ikke skulle være mulig å finne en del negative faktorer relatert til aksjen, ut fra dagens kurs og status.
Poenget er at det samtidig er urealistisk mange forventede trigger som må svikte, om ikke dagens kurs innen årets slutt skulle vise seg å være gunstig for inngang.
Har hatt stor respekt for @Sorlendingen sin kunnskap og kompetanse. Synes bare det var litt underlig at når han nå, på en dag som denne, kom inn i en PHO tråd, så fokuserer han kun på de negative faktorer. Vi går da visserlig inn i et meget spennende halvår for Photocure?

1 Like

Betyr det at du vurderer eller har tatt ny inngang?

Har ikke kjøpt desverre fordi jeg har ikke ledig kapital.
Men, utfra hva jeg hørte på presentasjonen idag tror jeg bestemt at Photocure bør være verdt et bet herfra.

5 Likes

Vet om en fra Sørlandet som var veldig positiv til Pcib, han tok grundig feil der. Det kan hende han tar feil her og.

Greia er, som sorlendingen tydeligvis har skjønt, at når man går inn i en spennende tid er det alfa og omega å ha kontroll på risikoene.

Med det mener jeg at det smarteste man gjør er å finne ut av alt som kan gå galt først, og så plassere veddemålet ut i fra hvor lyst man har til å oppleve det.

1 Like

Så vidt jeg fikk med meg, var ingen av faktorene som Sørlendingen nevnte noe som økte risiko i forhold til triggerne som kan ventes i løpet av resten av året.

1 Like

Eller sagt på en annen måte: Ikke finne ut av hva som kan gå galt, til eget bruk, men presentere det som kan gå galt for andre potensielle kjøpere og investorer, slik at man får billigere aksjer om/når man selv velger å plassere veddemålet…

Det som i alle fall er fornuftig er å ikke uten videre stole på det man leser i anonyme nettfora, men bruke informasjon i både positive og negative kommentarer som utgangspunkt for egne undersøkelser.

Hvilket minner meg på ytterligere en forklaring på negative kommentarer (i tillegg de nevnt ovenfor): At man angivelig er altruist som bruker av sin tid på å hjelpe sine medmennesker til å gjøre mer fornuftige investeringsvalg…

Skal stålsette meg videre, men på kort/mellomlang sikt så sliter jeg med å forstå hva som skal holde kursen oppe. Man håpet i dag at det skulle bli en reaksjon opp, men så skjer det helt motsatte. Nå er det 3 mnd til neste Q og kursen blir jo utsatt for press videre, det vet vi jo. Jeg er forberedt på å se 30 tallet innen ikke så altfor lang tid.

1 Like

Litt på sidelinjen:
image

https://tekinvestor.no/t/insider-veddemalstrad/5629/454?u=solskimm

Så der har vi ytterligere en forklaring på ønsket om å holde henne unna: Tjene 500kr ekstra.
“Follow the money”.

Det er @Snabbacash 's valgte veldedige organisasjon som tjener på å holde henne utenfor styre og stell, ikke min valgte veldedige organisasjon (uansett er det veldedige organisasjoner som tjener på det, okke som) :smiling_face_with_three_hearts:

Tror at ny styreleder, får sikkert sine mål oppgitt, kommer defor til å sette sammen sitt styre.

Det er et spm som har gnagd noen år for min del. Er det noen på aksjonærlisten som faktisk har stemmene og viljen til å velge en styreleder og sette mål? eller er selskapet på en autokratisk vandring hvor selskapet styrer seg selv uavhengig av aksjonærene? Setter dere deres litt til at CEO skal finne sitt eget styrende organ. Og hvem har valgkomiteens øre?

1 Like

Selskapet har vært administrasjonsstyrt, eller om du vil på en

i mange år

3 Likes

Tror du ikke at dagens utbombede kurs allerede er en overreaksjon i forhold til faktisk status og hva som kan komme av triggere om relativt kort tid? Tror kanskje dagens store omsetning på lav kurs markerte en bunn og at vi gradvis vil se at stadig flere vil posisjonere seg for en spennende høst. Hvilke andre aksjer denne høsten er spesielt mer lovende? Tenker da også på risk/ reward.

1 Like

Så treigt som det går og det faktum at de aldri imponerer noen så tror jeg faktisk det er mer nedside her. Mange kommer til å bli helt utslitt og går over til andre aksjer.

3 Likes

Jo, jeg har full forståelse for utmattelsen blant mange av de som har vært med lenge og levd i håpet. Poenget mitt er at jeg håper og tror at disse nå i større grad kan bli erstattet av nye aksjonærer som ser dagens kurs som gunstig i forhold til den kommende høst.