Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Ah, ok, takk. Blir spennende Ă„ se.

Det er ikke veldig lenge siden DS svarte pÄ dette, i forbindelse med godkjenningen av Saphira, da var svaret at flex-skopene til KS ikke trengte umiddelbar oppgradering.
Jeg synes det er ganske undergravende for tilliten at man ikke kan stole pÄ svaret.
Men nÄ skal jeg gi meg. Litt stang inn de neste mÄnedene, sÄ er kursen tredoblet.

2 Likes

Det er mange Är siden noen tenkte at Ä ha kontroll pÄ et sÄ viktig redskap knyttet til salget av Photocures eget produkt ville vÊre klokt Ä sikre seg.
Hadde ledelsen vÊrt framsynt ville Photocure idag solgt eller leaset ut sine egne skop. Men det var de ikke, sÄ nÄ mÄ vi vente enda 2 Är.

1 Like

Dette er helt hÄplÞse greier.

Ny styreleder mÄ pÄ plass fortest mulig, en styreleder med full fokus pÄ lÞnnsomhet.

1 Like

Tror det er mange som «leter etter kursbunnen» om dagen. Selger for Ä kjÞpe igjen lavere om og om igjen, plutselig snur det hardt nÄr retningen fÞrst vender og alle skal inn igjen. Ser jo at selv Aker Horizons fikk en rekyl nÄ :joy:.

Ser at det er bÄde en stor kjÞper og selger i dag. KjÞper tar alt opp til 43, mens selger selger straks ned igjen. Dette har pÄgÄtt i flere uker. Noen som vil ut? Eller noen som vil holde aksjekursen lav for en hensikt
 Jeg tror aksjekursen hadde steget nÄ hadde det ikke vÊrt for stadige nedsalg.

Det tror jeg du har rett i :grinning:

Selges det fra topp20? Der er det jo bare “institusjonelle” eiere. Er det Briarwood som stĂ„r bak alle SEB-kontoene?

:see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil: :thinking::thinking::thinking:

Det er umulig Ä se, samme roboter legger jo inn ordrer pÄ begge sider.

Uansett umulig for oss smÄhandlere og finne ut av. Det sÞrger skjulte ordrer, lynraske roboter og ikke minst anonyme kjÞpere og selgere for.

Kanskje nĂŠrliggende Ă„ tro at SEB er aktĂžren som har nettosolgt mest de siste par dagene siden de flagget under 5% forleden?

1 Like

Men er det SEB som selger eller er det en masse forskjellige folk med investeringskonto hos SEB som selger?

Godt spÞrsmÄl, aner ikke.

1 Like

Skulle Þnske jeg hadde gjort det samme istedenfor bare sitte stille i bÄten og se pÄ et stadig stÞrre tap. Et tap som med dagens tempo kommer Ä nÄ 1 300 000 fÞr uken er over :sob:

2 Likes

Fascinerende Ă„ se hvordan bunnen fra covid fungerer som en “magnet” pĂ„ kursen. Og hvordan nedre del av trendkanalen som har vĂŠrt i spill siden mars “tilfeldigvis” toucher dette nivĂ„et samtidig som prisen tar et svalestup pĂ„ kvartalsrapporten.

Enig i mye som skrives her, men er ikke sÄ sikker pÄ at det er noen storfisk som holder pÄ, Kan vÊre en mindre som kjÞper og selger hele tiden, Det som ofte skjer da er at noen med muskler setter opp en sperre for Ä stoppe smÄhandel nedover, Kan ikke se det her, hadde hÄpet noen med stÞrre muskler hadde vÊrt tjent med det.
Kan sikkert diskutere hva som er rett kurs, men med meldingen vi fikk i gÄr kan ikke jeg se at dagens kurs er riktig.

2 Likes

I webcasten fra 6 min snakker DS om mĂžtet med FDA.
Han sier det var 31. juli, en fredag fĂžr en major US holiday.
Men
 31 juli var en mandag og det er ikke noen fÞderal helligdag den helgen. Men sÄ sier han plutselig 30. juni, det passer jo med 4. juli tirsdagen etter. Resten av podcasten er det 31. juli igjen. Merkelig

Ikke helt riktig. DS har flere ganger fÄtt spÞrsmÄl om bildekvaliteten pÄ flex vs rigid og svart at flexi er langt fra hÞymoderne opplÞsning.

SÄvidt jeg vet har han vel heller ikke sagt direkte at disse fungerer utmerket (i den forstand at de er hÞymoderne), men heller at bÄde interesse og pipeline er sterk. Tviler veldig pÄ at selskapet ville fokusert sÄ mye pÄ flex-pipeline de siste kvartalsrapportene om de hadde noen som helst indikasjoner om at KS planla Ä utfase disse. Det ville vÊrt Ä skyte seg selv i foten.

1 Like

Mulig jeg tar hardt i, men som du sier de fokuserte pÄ flex.
Poenget er at han nÄ snakker ned de samme skopene, som skulle gi vekst for et Är siden. Jeg fÄr samme fÞlelse som nÄr en bilselger snakker ned forrige modellen, som han forsÞkte Ä selge meg et Är tidligere. Jeg synes det er dÄrlig stil.

1 Like

Jeg tÞr ikke en gang tenke pÄ kostnadene som kommer hvis PHO skal utvikle og selge egne skop :fearful:

2 Likes

Det ble faktisk en beroligende melding. PHO utvlikker ikke noe men fÄr % av salg, av en partner som har en eksisterende fleks. :slight_smile: Salget blir da en form av kit til kunde. Fleks med Hexvix/Cysview.

1 Like