Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Skopene er relativt dÄrlige, men det er ikke Cysview.

Etter logikken du presenterer her skulle vi aldri ha forventet vekst av de gamle rigide skopene heller. Cysview gjÞr investeringen verdt det til tross for en (noe) dÄrlig bildekvalitet, derav inntrykket om at han snakker ned skopet, men fortsatt mener de kan bidra til vekst.

1 Like

Nye skopes har en mye bedre standard og matcher rigid. Tror ogsÄ her nye utviklinger bidrar til salg.

Utvilsomt. HÄper KS fortsetter med nevnte kampanje/tilbud pÄ Saphira til slutten av Äret. Kan gi Photocure en skikkelig boost salgsmessig.

Ser noen frykter Þrkenvandring nÄ i en lengre periode. Men kan vi ikke forvente nytt fra Kina nÄr som helst?

AltsÄ, jeg er enig i sak.
Det jeg kommenterer er kommunikasjonen fra DS. Og ja, det gjelder rigide skop ogsÄ. Det med at de blir skyvet bort og sÄ brukes white light i stedet, det fikk vi aldri vite.
Men det positive er jo at Saphira virker Ä fÄ hÞyere bruksfrekvens. Det kan virkelig gjÞre en forskjell

Hexvix: nÄr som helst

Cevira: senest desember 2023

NĂ„r du skriver “senest desember” sĂ„ kan egentlig Cevira ogsĂ„ komme neste uke?

Ja, over 4 Är med phase III for Cevira virker veldig lenge. Men den omfatter ikke bare Kina men flere andre land ogsÄ.
Etter det jeg har “hþrt” har Asieris allerede forberedt ett stort salgsnett sammen med Sinopharm.

1 Like

Det hÄper jeg inderlig. Har ventet pÄ gode nyheter fra Kina helt siden jeg for 2 Är siden gjorde det fatale mistaket med Ä bli sittende langsiktig.

1 Like

Hvis Asieris har tilgang til skop for flex og rigid i Asia, hva stopper Photocure Ă„ utvide samarbeidet den veien og bruker samme leverandĂžr som Asieris for Ă„ kunne levere komplett pakke? :man_shrugging:

Er jo bare snakk om Ă„ utnytte det som allerede finnes der.
Man trenger jo ikke finne opp kruttet pÄ nytt


5 Likes

Men hvorfor gjenspeiles ikke forventninger til disse to enorme triggere i kursen? Sannsynlighet for positive meldinger er jo svĂŠrt stor.

TINA er dÞd, norske bÞrsen er smÄsur, norske helseaksjer er massakrert, Photocure har litt Ä bevise.

Klart kursen kommer under press

1 Like

Har noen tenkt pÄ at kanskje markedet kun regner inn Cevira nÄ?

1.2 mrd i nÄverdi for en 2.5mrd deal fÞr fase 3 er avlest hÞres ikke dumt ut for meg.

2 Likes

I stedet for kun Ä fokusere pÄ hva Photocure gjenstÄr Ä bevise i sin drift, ville det vÊrt naturlig at markedet nÄ i stÞrre grad fokuserer pÄ disse to sannsynlige triggere som ikke lenger er avhengig av hva Photocure selv evner Ä bevise.

Ikke store forandringene pÄ top 20 ser det ut til.

En god og konkret refleksjon der, nordpolen. Vanskelig Ä sette en pris pÄ IP, marked og potensialet pÄ kort sikt her. Tror industrielle aktÞrer vil vurdere EV betydelig hÞyere enn finansielle aktÞrer p.t. SpÞrsmÄlet er nÄr det er billig nok til at f.eks kineserne ser det som opportunistisk Ä handle aksjer - evt. gÄ i dialog med noen store eiere for Ä sikre stÞrre poster, for deretter Ä gi et samlet bud.

2 Likes

EV PHO = 1200 - 250 = 950 mill.
EV NAVA = 620 + 150 = 770 mill.

Nava er vel en distributĂžr og salgskanal for andres produkter i Nord Europa.
Pho eier egne patenter og selger globalt. Samt har potensialet i Kina med avtalen der.

SÄ man kan argumentere for at prisingen pÄ PHO bÞr kunne innebÊre hÞyere multipler pga potensialet. Men det mÄ leveres.

Det betyr ogsÄ at Asieris per i dag er priset til ca. 300 mill. Dvs markedet har priset inn betydelig usikkerhet.
Hvis bÄde Cevira og Hexvix kommer ut med positive resultater bÞr Asieris prises hÞyere. SÄ kan man jo spekulere i andre utfall, f.eks. at Cevira feiler eller at Asieris vurderer at kostnaden er for hÞy i forhold til potensialet.
Jeg tror det er meget sannsynlig at Hexvix ikke feiler. Skift mellom wlc og blc og pasienten som egen kontroll, dette er gjort i massevis av studier tidligere.
Hvis man godtar ditt premis om sammenligning med Navo, da blir spÞrsmÄlet om Asieris i Hexvix alene er verdt mer eller mindre enn 300 mill. Jeg mener mer, og sitter pÄ aksjene.

Nettopp. For Ă„ se en presentasjon fra PHO og en fra NAVA er som natt og dag.
FÞrstnevnte har trukket tilbake sin friske guiding pÄ 1 mrd og opplever stadige utfordringer, mens sistnevnte gjentar sin 1 mrd guiding og utstrÄler optimisme og pÄgangsmot. Og leverer. Kvartal etter kvartal.

1 Like

Ja, vi er jo kjent med utfordringene i USA for PHO. Derfor er prisen mer enn halvert det siste halvÄret