Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Tror mer og mer på at det vi nå er vitne til på børsen er et tidlig avsnitt i en oppkjøpsprosess.

Har ingen tro på noe oppkjøp. Pho har aldri evnet å levere positiv ebit på driften. Så enkelt er det,nye investorer venter til de ikke er så nye lenger og de har ventet forgjeves. Det blir liksom ikke noe fres over det.

For meg er det lett å se hvorfor kurs faller,men nå hørte ikke jeg schneider siste pres. Og ikke alle har gjort det og jeg ser ikke bort ifra at det er litt svekket tillit for noen som har hørt han for n’te gang. Så mye klage og press de la på Ipsen feks,også går USA avdelingen i dundrende minus. Er det mulig? Må ta seg sammen selv først,før man begynner å gnage på andre.

1 Like

Dette er feil.

For øvrig imponert over hvor mye surmuling det er på tråden. Det blir lett mange originale konklusjoner hvis man stirrer for mye på kursen.

8 Likes

Er det disse engangs-scopene de skal bruke med blått lys, eller er dette noe annet?

4 Likes

Yep, nyeste er også med i søknaden. :muscle:

1 Like

Siden dette er småprat, så tillater jeg meg også å poste denne artikkelen:

https://www-21jingji-com.translate.goog/article/20230809/herald/8cd2547e3abeec47231fbb6f50473bf4.html?_x_tr_sl=zh-TW&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=no&_x_tr_pto=wapp

Virker som at det i Kina foregår en eller annen reform innenfor biotek/helse, med mål om å strupe korrupsjon og ikke minst skape bedre forhold for innovasjon. En representant fra Asieris er intervjuet i artikkelen (datert 9 august)

9 Likes

Det stemmer, PHO har holdt på i over 20 år uten å få noe gang i det. Ikke rart at flere investorer har fått nok, de kunne jo for pokker ha tjent en formue hvis de hadde passert pengene i indeksfonder istedenfor dette tullet.

1 Like

Dette var en kul link!!

APL-1702 Cevira planned 820.000 produksjon sets/enheter per år !! :facepunch:
APL-1706 Hexvix kommersielt allerede delvis aktivert :slight_smile:

Nesten en link som PHO kan ta på sine sider!

14 Likes

Hayen
Hvor finner du positiv ebit siste fire åra? De hadde det vel i 2019,men det var pga engangs inntekter. Hexvix/cysview salget ser ikke jeg at har levert positiv ebit fom 2019 og frem tom 2022.

Ikke noe surmuling fra meg egentlig,jeg blir bare litt oppgitt når folket tror kurs går ned pga at noen vil kjøpe sjappa. Jeg har ca null tro på oppkjøp,og å bruke det som kjøpsargument er rimelig fjernt i min verden.
Skjer det,så skjer det,men det er ikke noe større sjans for oppkjøp av pho som feks oppkjøp av ARR eller et annet lite/mellomstort selskap.

Norne forutsetter i sine analyser en peak market penetration på 90.000 pasienter i USA /EU per år som kan behandles med Cevira og ca. 330.000 pasienter i Kina. Hvis det er en behandling per pasient, så tar altså Asieres høyde for dobbelt så mange pasientbehandlinger.

Det har vært enkeltkvartal med positiv ebitda

Usikker på det. Var i utgangspunktet ebit jeg snakket om. Er jo fri cash flow som er interessant,så ofte kan jo ebitda være mer fornuftig å bruke. Også mulig enkeltkvartal har vært positive.
Men det er ingenting,absolutt ingenting å skryte av.

1 Like

Hvorfor være så opptatt av historien, hvis en ikke ser potensialet som nå ligger i PHO er det selvsagt en død aksje basert på historien. PHO har de siste åra hatt uflaks først Covid som har hatt virkninger helt til nå. Så har de slitt med antikvariske scope til KS, nå har de endelig fått nye scope som er mye lettere å bruke og gir bedre resultat. Så var det flex scopene som ikke kunne fabrikkeres mer. En nedklassifisering i US kan nå løse dette og åpne opp markedet for PHO med minst 100%.

BLC har heller ikke vært anerkjent å gi mye bedre resultater enn WHL og leger både i US og EU bruker fortsatt WHL i stor utstrekning. Først nå er BLC blitt anerkjent for å gi bedre resultater med å oppdage kreft. DS har gjort en kjempe job her med studier som PHO har sponset. Denne phase III studien i China for Hexvix vil også bidra med å få anerkjent Hexvix og åpne opp et stort marked i China som er like stort som i EU og US. Det positive her er at det ikke er forbundet noen utgifter for PHO bare penger rett på bunnlinjen.

Cevira phase III er rett rundt hjørne med stor sannsynlighet, nær 100%, for et godt resultat. Asieris planlegger for 820 000 behandlinger i året. De må være ganske sikre på størrelsen på markedet med et så nøyaktig tall.
Tror de fleste her vet alt dette men aksjen faller. Er det noe jeg ikke ser som overskygger alt dette positive og er forbundet med stor risiko.

7 Likes

Det blir royalties av slikt!

1 Like

De ivrige selgerne på 41 kan umulig ha fått med seg dette…virker som 30 tallet er like om hjørnet nå. For en nedtur

Nærmer vi oss 1 milliard i royalties per år?

Nærmer vi oss bunnen eller skal det mer aksjer ut? Har et håp.

Ser at Asieris har litt penger på bok men de trenger de skal de få fart både på Hexvix og Cevira.

According to the latest financial reports, Asieris had a cash position of 1.32 billion CNY as of December 31, 2022

Det er ikke lite penger… healthy…1.9mrd NOK
Screenshot 2023-08-16 at 09.46.51

1 Like

Skal ut med milepæl utbetalinger til PHO på 600 mill NOK

Hva er cashburnen … ?