Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Litt morsomt de tallene, med 820000 pasienter som Asieris planlegger med vil det kunne gi et utbytte på nær 20 NOK per aksje.

Det står at de kan lage 820.000 units årlig. Forventer ikke mer enn 25% salg og 25% lagering første år (2024) . Holdbarheten spiller muligens også inn. Starter på 6-12 mnd og retester det med tiden.

Så lærer vi Q1-Q2 2024 hvordan det blir mottatt.

OK men er det ikke på tide at DNB begynner å se litt på tallene for potensialet i Cevira og ikke bare sette det til null.

1 Like

DNB priser flere selskaper til milliarder uten salg så, tja hvorfor ikke?

PHO betaler sikkert ikke nok til DNB. :grinning:

De kunne med fordel regnet på det for lengst og lagt inn en LOA slik som Edison ( som brukte en unormalt lav LOA).

Viktig presisering det. Peak sales blir ikke akkurat de første årene.

Stor usikkerhet rundt tallene, og spesielt pris og markedsandeler. Men blir Cevira en suksess så drypper det på Pho. Må ikke glemme potensielle milestone payments på opp til 18$ og 36$ heller.

image

3 Likes

Helt enig at milestones kommer først. :tada: :confetti_ball:

Vil tro at hvis en legger phase II Cevira resultatet til grunn at 95% av alle som ble behandlet for forstadier til livmorhalskreft ble friske, at alle som får denne diagnosen blir behandlet med Cevira.

DS var innom de store milestones ( 2,5 mrd) i en q presentasjon for et par år siden.
De utløses ved oppnåde salgsmål, og at royalties-sats øker etter dette nivået. Det var iallfall slik jeg forstod strukturen

3 Likes

Dette gjelder totalrammen på 250 mill?

15 [18] mill er for kliniske og regulatoriske milepæler i Kina (trekkes Q2’23 MS fra summen?)

33.5 [36] mill for kliniske og regulatoriske milepæler i US og EU.

Resten er salgsmilepæler?

Under the License Agreement with Asieris, Photocure previously received a signing fee of USD 5.0 million in 2019, two milestones totaling USD 3.0 million in 2020 and two milestones totaling USD 2.0 million in 2022. In Q2 2023, the Company received a USD 2.5 million milestone payment for the Cevira development program. In addition, the Company may receive a total of USD 15 million based upon the achievement of certain clinical and regulatory milestones in China, and up to USD 33.5 million for certain clinical and regulatory milestones in the U.S. and the EU, as well as contractual time-based milestones

Har aksjen nådd bunn? Virker i alle fall nå som om salgspresset avtar.

Ja virker å være mer positiv dynamikk i aksjen, vi må nå bare sitte helt stille i båten.

Ja, det er min forståelse.
Husk også at pho har mottatt milepæler siden juli 2019

1 Like
  1. Clearstream Banking S.A. velkommen i topp50
1 Like

Kjempe bra;
Clearstream Banking SA is a subsidiary of Deutsche Börse AG that provides settlement and custody services for securities across all asset classes. It is one of the two European International Central Securities Depositories (ICSDs), along with Euroclear12

Clearstream Banking SA operates from Luxembourg, where it also has its headquarters. It has links to over 50 domestic markets worldwide and also issues and safekeeps Eurobonds2 It has around 2,500 customers in 110 countries, including central banks and credit institutions2

Clearstream Banking SA was founded in January 2000 through the merger of Cedel International and Deutsche Börse Clearing2 In 2022, it had total assets of 17,174.44 million euros and annual profit of 432.24 million euros. It had 557 employees in 2022

1 Like

Har ikke tenkt at hele banken skal melde seg på her @myk , men at noen hos de har tenkt å kjøpe noe PHO er kanskje noe at flere kommer på det.

Ja, og det er også en grunn til å tone ned håpet om snarlig oppkjøp.

For Asieris kan det være en god strategisk beslutning å betale en premium når de evt. har suksess, frem for å betale halve summen før de overhodet har Cevira på markedet.

2 Likes

Jeg ble rammet av FOMO etter gårsdagens kraftige kursoppgang :rofl:

Så i dag har jeg gjenopptatt arbeidet med å redusere min GAV.

Men jeg merker at det har blitt vanskeligere å få kjøpt uten å samtidig drive opp kursen. Er det lov å håpe på at dumpingen vi har sett det siste halvåret er over?

@Rollep ikke forelsk deg i en aksje. :+1:

1 Like

Tror ikke det er noen fare for at @Rollep er forelsket i Photocure?:grimacing::sweat_smile:

Nei da, jeg har fremdeles 75% av kapitalen i andre aksjer og fonder :wink: