Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Distribusjonen av hexvix i kina er vel “på plass”

Må da være seriøse parter for distribusjon av hexvix dette??

DS i storform q2 rapporten:

“I guarantee you, you are going to be excited about some of the data coming out later this year and into next year.”

Garentier og greier.
Har aldri sett noe lignende.

3 Likes

Jeg lurer litt på deres synespunkter.

Uroviu viser til FDA godkjente fleksscopes.

Det brukkes innenfor WLC i USA.

Men ikke innenfor BLC i USA.

Begge har 510k procedure.

Er steriliseringskrav forskjellig? Hvorfor?

Er det derfor nedklassifisering av dagens procedure blir sett som stor mulighet av/for KS, patientgruppa og PHO?

Ja det er det jeg forstår med nedklassifiseringen at alle som har FDA godkjente scope både fast og flexible, kan da søke FDA om å kunne bruke Cysview. Dette vil åpne et stort marked for PHO inkludert surveillance markedet med flex scope.

4 Likes

Jeg har noen punkter som det hadde vært ønskelig med noen kommentarer
1 utvendig design er vel uavhengig av blc eller wlc?
2 Blc skop har også wlc, fordel av og til å switche mellom.
3 Trengs separate fiberoptikk for wlc og Blc?
4 Hvor mange leverandører tilbyr både wlc og Blc skop med hd oppløsning? Er det egentlig veldig ressurskrevende og legge til Blc i et eksisterende wlc oppsett, ekstra lyskilde, knapp for switching, mulig ekstra fiberoptikk, software oppdatering!

Mhp nedgradering osv, og laaang tidsforbruk fra FDA for skop med Blc, hva er greia. Hexvix injiseres jo helt uavhengig av skopene, altså med kateter.

Har ikke noe med steriliseringskrav å gjøre. Hex/Cys er godkjent av FDA med KS sine scope som en pakke av Hex/Cys og scopene. Dette skiller seg fra Europa der Hex/Cys er godkjent alene og kan brukes sammen med alle godkjente scope.

DS vil oppnå den samme fleksilibiteten med Hex/Cys i USA gjennom nedklassifiseringen som gjør at scopene godkjennes for seg og Hex/Cys godkjennes for seg.

Hvorfor Hex/Cys ble godkjent sammen med scopene fra KS vet jeg ikke, men i ettertid virker det jo litt merkelig. Det kanskje så annerledes ut når godkjenningen ble gjort…

2 Likes

Å binde seg til en leverandør ble en klein avtale, spesielt når man må bruke egne ressurser på å selge scopene. Karl Storz casher inn og Photocure punger ut. Men nå blir det snart andre boller. :sunglasses:

Er det noen som skjønner hvem som kaster ut aksjer i tusenvis hver gang aksjekursen stiger litt?

Takk for oppklaring! Men er det slik at sykehusene allerede har andre skop enn KS-skopene som ved en nedklassifisering umiddelbart kan benyttes sammen med Hex/Cys, eller må det selges inn nye skop til sykehusene?

I europa skal der vistnok ikke være noen knytning til carl Storz som eneste leverandør

Ikke umiddelbart de andre scope leverandørene må søke om det til FDA kan ta to mnd etter som jeg skjønner. I US er der over 6000 sykehus hvor mange som har andre scope får jeg ikke svar på men det må være flere ganger KS scope som nå er ca.380.
I 2019 ble det utført 3730 flexible cystoscopies ikke alle for blære kreft. Dette bare i Texas Southwestern Medeical Center in Dalas.
BLC i US har bare ca 3% av markedet.

1 Like

Alle som gjør WLC har jo et scope for å kunne gjøre det… og i Europa brukes jo Hex/Cys med andre scope, så hvorfor skulle de da ikke kunne bruke eksisterende scope for BLC om scopene har støtte for eller kan oppgraderes til blått lys…

Sikkert mange detaljer som kompliserer bildet noe (samt som myk skriver at det kanskje må en ekstra godkjenning til for blått lys). For eksempel har man kanskje solgt ulike scope i Europa og USA der det i Europa kanskje selges scope med både hvitt og blått lys, mens det i USA kanskje kun leveres med hvitt lys siden det blå kun kan brukes med Hex/Cys som krever scope fra KS (noe som gjør scopene billigere å produsere for leverandøren).

Kanskje ett spørsmål til Radium neste gang PHO kommer dit? (noen som føler seg kallet?)

Lekte litt med Chat GPT og fikk følgende svar om hvilke leverandører for scope til hvitt lys som finns i USA:

Mitt spørsmål:
For diagnosing bladder cancer both white light cystoscopy and blue light cystoscopy are used. For blue light cystoscopy scopes from Karl Storz are used, but which scopes from which vendors are used for white light cystoscopy in the US?

ChatGPT

As of my last knowledge update in September 2021, white light cystoscopy is a standard technique used for the diagnosis of bladder cancer. During white light cystoscopy, a regular endoscope is used to examine the bladder lining using standard white light illumination. The specific scopes used for white light cystoscopy can vary among medical institutions, as there are several medical equipment vendors that provide these scopes.

Common vendors that provide medical endoscopes and equipment for cystoscopy include:

  1. Karl Storz
  2. Olympus
  3. Stryker
  4. Richard Wolf
  5. Pentax (now part of Hoya Corporation)

Please note that medical technology and equipment can change over time, and it’s possible that there have been developments or changes in the specific vendors and models used for white light cystoscopy since my last update. I recommend contacting a medical professional, hospital, or medical equipment supplier for the most up-to-date information on the equipment used for white light cystoscopy in the US.


Prøvde å spørre om markedsandeler for de ulike, men fikk ikke noe bra svar på det… men det kom en litt mer utfyllende liste over leverandører…

  1. Karl Storz : While Karl Storz is well-known for blue light cystoscopy, they also provide a range of endoscopes and equipment for traditional white light cystoscopy.
  2. Olympus : Olympus is a prominent manufacturer of medical equipment, including endoscopes used in urology procedures like white light cystoscopy.
  3. Stryker : Stryker is another major player in the medical device industry, offering a variety of endoscopic equipment for urological procedures.
  4. Richard Wolf : Richard Wolf is known for its endoscopy and minimally invasive surgical equipment, which includes products suitable for white light cystoscopy.
  5. Pentax (Hoya Corporation) : Pentax, which is now part of Hoya Corporation, also provides endoscopy equipment for urology procedures.
  6. Smith & Nephew : Smith & Nephew is a global medical technology company that offers various medical devices, including equipment for cystoscopy procedures.
3 Likes

Jeg fant en analyse av Asieris fra 7 august hvor de har kikket på akkurat dette. Jeg aner ikke om Asieris har betalt analyseselskapet eller hvor mye de er til å stole på, men uansett interessant å ta en liten kikk :slight_smile:

Legger ved Google-oversatt PDF

analyse asieris-1.pdf (2,1 MB)

4 Likes

image :eyes:

Dette var betraktelig høyere forventede salg enn Edison Group sin analyse for noen år siden.
La det kinesiske toget rulle!

1 Like

Jeg har alltid vært svært negativ til å støtte kinesisk industri, mener vi bør heller støtte europeisk. Både med tanke på arbeidsplasser og strategisk viktighet.

Men når det kommer til helse er jeg helt nøytral, heier på Asieris all the way.

Syns aksjen sto seg uventet bra i dag til tross for knallrød børs. Var vel i grønt helt frem til de siste minuttene, og der skjer jo så mye rart på en fredag at det legger jeg liten vekt på.

Kan det være slik at dumpingen er over?

Mener å ha notert mindre robotaktivitet de siste to dagene enn tidligere. At det umiddelbart popper opp nye salgsordrer på samme nivå som man nettopp kjøpte ”hele røkla” på kommer jo av utingen med skjulte ordrer.

Er fremdeles ikke helt sikker på hvordan det fungerer. Jeg prøvde meg på det den gang jeg tenkte å spare litt på kurtasje kostnaden, men mener å huske at jeg fikk problemer med å forandre limit etter ordren var delvis gjennomført.

Hva var alternativet?

Alternativet var å gjøre som i Europa, godkjenne Hex/Cys alene, men det var sikkert gode argumenter for å binde det til et spesifikt scope. Kan ha med FDA å gjøre eller patenters levetid eller andre forhold…

Spiller jo egentlig ikke noen rolle nå, det er som det er og de jobber for en endring…

Det var ikke et alternativ… Og du kommer faktisk med svaret på hvorfor rett etter :

Dette har rett og slett med hvordan scope klassifiseres i USA. Vs Europa. Scope har et langt mer krevende godkjenningsløp i USA.

3 Likes

Analysen sier ca 3 milliarder nok i peak sales for Cevira og at det er lagt inn litt inntekter for Asieris i 24. Resultatet for phase III kommer i h2 i år. God start bedre enn null.

1 Like

Noen analytikere tør å stå inne for sine fundamentale analyser, selv om markedet beveger seg langt unna kursmålet.

Vi har et norsk biotek som pr i dag prises til ca 15 % av target til DNB. Analytiker har sågar uttalt at dagens pris er latterlig lav. Jeg mener at å «klandre» analytikere for at de bare blåser med vinden og er populistiske er feil. Selv om det er kjedelig at caset man har investert i blir nedjustert og nye kursmål ligger under egen inngang.

Det finnes også klare eksempler på at norske analytikere kan regne bedre enn markedet og se farer og feilprising der markedet er i overkant bullish. Eksempelvis NEL for å se til en annen sektor.

2 Likes

Slik ser det ut for Photocure sin del hvis en legger denne analysen til grunn.

Resterende MS i Kina på $15m splitt på 2023/2024 og resterende $33,5m for US/EU splitt 2025/2026.

Resterende MS (250-5-2-3-2.5-15-33.5) på $188.5m ikke inkludert.

En skal ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, men det kan bli riktig bra om studieresultatene (og salget) innfrir :nerd_face:

Under the License Agreement with Asieris, Photocure previously received a signing fee of USD 5.0 million in 2019, two milestones totaling USD 3.0 million in 2020 and two milestones totaling USD 2.0 million in 2022. In Q2 2023, the Company received a USD 2.5 million milestone payment for the Cevira development program. In addition, the Company may receive a total of USD 15 million based upon the achievement of certain clinical and regulatory milestones in China, and up to USD 33.5 million for certain clinical and regulatory milestones in the U.S. and the EU, as well as contractual time-based milestones. The approval of a second indication in China, the U.S. and Europe would result in payments of up to USD 14.0 million. Royalties on sales between 10% and 20% will apply in all markets, as well as sales milestones up to USD 100 million on global revenues.

5 Likes