Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Er vel dårlig med teknisk støtte nedover

Snu på det. Hvis det først skal settes en short, så er det greit at de får den satt så lavt som mulig. Nå driver de å låne aksjer for å selge dem på kurs 70. De aksjene skal de på et tidspunkt kjøpe tilbake og i mellomtiden betaler de renter på lånet.

Ja mulig nå at vi har nådd seksti tallet at de begynner å kjøpe tilbake.

Det pleier ikke gå så raskt, og dessverre klarer shorterne ofte å komme seg greit ut.
Det er irriterende å se på, men hvis pho leverer på guiding kommer kursen tilbake i løpet av året, og da forsvinner shorten i samme slengen.

Jeg tror de vil slite med å finne selgere på disse nivåene. De som har gjort sin research og sett rapporten er nok de som har kjøpt på vei ned. Dette må være ren gambling fra JP

så langt 130 mio NOK salg/kjøp ble gjennomført siden 23.feb

Hvis din teori om at businessen egentlig funker som bare det så…Men hvis selskapet har havnet i en dødsspiral så er det langt ned

Du kan jo kanskje forklare hvilken dødsspiral det skulle være? vi snakker rekordutplasseringer, og rekordsalg den siste tiden. En avtale på 2,5 mrd som nærmer seg innløsning. Igjen spør jeg, hvilken dødsspiral er det du tenker på?

Da hadde alle sett det og solgt.

Det er ikke rart at mange synes aksjen er billig hvis de tror den omsettes for P/E på 4,5

3 Likes

Dette er ingen døds spiral utsiktene for PHO har aldri vært bedre. Denne nedturen har vært kjørt av shorterne.

1 Like

Problemet er bla en negativ cashflow.

2 Likes

Hvis businessen/modellen bare ikke funker. At de ikke klarer å tjene penger. Skylde på shorterne har jeg ikke sansen for. De leverte dritdårlig og kom med dårlige nyheter.

2 Likes

Det er ubetydelig, de har nok peng og trenger ikke hente penger.
Da har vi hatt 9 dager ned og en dag opp siden Q4. Det er vel rekord.

Dårlig kursutvikling gir god grobunn til en kreativ saueflokk, men det begynner å ligne kortslutning hos enkelte

4 Likes

Du synes resultatet var bra og er ikke enig at de kom med dårlige nyheter?
Kortslutning er det mer hos de som ikke forholder seg til virkeligheten, men heller skylder på alt annet.

2 Likes

Q4 presentasjon :

  • Dårlig salg i q4
  • Veldig mange scope som er “motoren” i fremtidig inntjening
  • Godt salg i januar og februar som sannsynligvis nøytraliserer dårlig salg i q4
  • Nedklassifisering av scope går sin gang og blir en game changer
  • Nye, bedre og vesentlig mer stabile scope på full fart ut i markedet
  • i tillegg vet vi at refusjon ble tildels kraftig forbedret fra 1 januar

Så kan jo du @Bingo123 forklare hva du mener er ‘dritdårlig’

7 Likes

Jeg snakker om Q4 resultatet

1 Like

Hvis du bare fokuserer på resultatet i q4, så blir det veldig tabloid

2 Likes