Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

The Bank of New York, en av dem er på pl.40 med 126k igjen, den andre ut av topp 50 ca. >78k aksjer. Muligens de fikk solgt seg ned idag også.

Ser ut for at noen allerede fikk høydeskrekk?

Asieris hadde igjen nesten 3% opp. Så hvem vet hva er riktig opp eller ned.

Hele gårsdagens oppgang er nesten tatt ut.

I går ble 253 000 aksjer omsatt, i dag er 7000 aksjer omsatt så langt…

Det er hinsides.

Ja, det var nok dessverre bare et lite blaff det som skjedde i går.
I dag er det back to normal.

Nei, det er ikke godt å vite. Det er ikke sånn at vi direkte drukner i informasjon, det som kommer fra Kina videreformidles jo ikke. Og PHO er som vanlig stille som graven.

Send de saklige og velbegrunnede eposter, og ikke stopp før du får svar. Du er medeier i selskapet og har rett til å bli hørt, så ikke gi deg!

Skal sende de en epost igjen nå, gjorde det her forleden også, og vil fortsette med det.

3 Likes

Veldig bra kan du gi e-post adressen du sender til skal jeg og sende spørsmål.

Jeg oppfordrer de til å kommunisere bedre med markedet og gjerne sende ut pressemeldinger når samarbeidspartnere når milepæler, blant annet. Helt elementære ting jeg mener de bør bli flinkere på.

@myk - IR@photocure.com

3 Likes

image

Godt å se at 5,5% av gårsdagens volum er alt som skal til for å ta ut hele oppgangen fra i går.

Antakeligvis det verste jeg har sett når det gjelder volum/utvikling ratio.

1 Like

Hva er din analyse av det, hva konklusjoner trekker du?

Med hjelp av AI har jeg sendt denne mailen til IR@photocure.com

Dear Photocure Management,

I am a long-term shareholder of Photocure, and I am writing to you to share my disappointment and dissatisfaction with the company’s investor relations strategy and share price development

However, despite the potential of Photocure’s products and technology, the company has failed to communicate effectively with the market and attract new investors. The share price has been declining steadily for the past year, reaching a low of NOK 40.85 on August 24, 2023, down from NOK 112.00 in February, 2023. This represents a loss of 63% in just a few months, which is unacceptable for a company with such a strong value proposition and growth prospects.

One of the main reasons for this poor performance is the lack of transparency and engagement from the company’s management and investor relations team. The company has not provided clear guidance on its financial targets, growth strategy, market potential, competitive advantages, or future plans. The company has also not responded adequately to the questions and feedback from its shareholders and analysts. The company’s website, annual reports, presentations, and webcasts are outdated, incomplete, or inaccessible.

This situation has created a negative perception of Photocure in the market and has allowed short sellers to take advantage of the low volume and volatility of the share price. This indicates that there is a significant amount of pessimism and distrust in Photocure’s future performance.

As a loyal shareholder, I urge you to take immediate action to improve your investor relations strategy and restore confidence in Photocure. I suggest that you:

  • Provide regular and consistent updates on your financial results, operational progress, clinical trials, regulatory approvals, market expansion, partnerships, and product development.

  • Communicate your vision, mission, values, goals, and competitive edge clearly and convincingly to the market.

  • Engage proactively and constructively with your shareholders, analysts, media, and potential investors through various channels such as webinars, podcasts, newsletters, social media, conferences, roadshows, etc.

  • Revamp your website, annual reports, presentations, and webcasts to make them more informative, attractive, user-friendly, and accessible.

  • Address the short selling issue by increasing your share liquidity, transparency, and visibility in the market.

I believe that Photocure has a great potential to become a global leader in bladder cancer management and deliver transformative solutions that improve the lives of patients. However, this potential can only be realized if the company communicates effectively with its stakeholders and demonstrates its value proposition and growth potential.

I hope that you will take my feedback seriously and implement the necessary changes to improve your investor relations strategy and share price performance. I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,

8 Likes

Er det short i pho nå? De har en buss de bruker til «roadshows»… anbefaler å ta en menneskelig dobbeltsjekk av AI-generert mail før den sendes :sweat_smile: De kan ikke rapportere jevnlig at Asieris ikke har rapportert resultater enda! De kan heller ikke sende ut en børsmelding om at Asieris i sin halvårsrapport nylig skriver at de jobber med å få resultatet klart så fort som mulig, fordi det er en selvfølge for alle selskaper som driver med forskning, og det er ikke et seriøst selskap verdig å melde slikt i egne meldinger. Aksjonærer må selv ta jobben med å grave mellom linjene og mellom de større milepælene. Frustrerende situasjon i PHO nå, det suger, enig i det!

2 Likes

Er vi ikke også snart der hvor tilbakekjøp av egne aksjer burde komme på tale? 250 mill på bok guidet ebitda-positiv og milestones rundt hjørnet.
De trenger ikke en kvart millard i banken mens aksjonærene blør.

4 Likes

Jeg er bare en aksjonær de kan ta til seg hva de kan gjøre noe med, ville bare gi de litt feedback. Det som er sikkert er dette;
This situation has created a negative perception of Photocure in the market and has allowed short sellers to take advantage of the low volume and volatility of the share price. This indicates that there is a significant amount of pessimism and distrust in Photocure’s future performance.

3 Likes

Det burde absolutt komme på tale. Og de trenger ikke slette tilbakekjøpte aksjer heller. Der er jo millioner av opsjoner som kommer og cashes inn hvis aksjekursen endelig begynner å bevege seg mot akseptable nivåer. Da slipper vi den utvannende effekten fra utstedelse av stadig flere aksjer.

3 Likes

Jeg tror allerede det finnes vedtak fra GF på at de har muligheten. Det hadde ikke trengt å være store kjøp heller, bare signalet kunne sikkert avsluttet noen shortposisjoner. Få bort litt free float hver dag et par måneder.

2 Likes

Etter min mening er det CFO Dahl som har sviktet selskapet. DS sitter i US og Dahl burde være den som overvåket aksjemarkedet og kom med innspill til DS om strategiske grep angående aksjemarkedet, med for eksempel å tilbakekjøp. Hadde jeg vært CEO hadde jeg kvitet meg med CFO og fått inn en som har stor tiltro i det norske aksjemarkedet.

2 Likes

Jeg sa en med stor tiltro i det norske aksjemarkedet. Håper for guds skuld at de setter inn en amerikaner som styreformann.

1 Like

Se der ja!

Oslo, Norway, 30 August 2023: Board member Dylan Hallerberg has on 29 August 2023 acquired 150,000 shares at an average price of NOK 43.33.

3 Likes