Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Håper de får inn Spetalen :partying_face: som styreformann. Da får man kanskje sjans til å komme seg ut av denne :poop: på 200+. Som bjellesau trekker han inn mange som kan kjøre kursen til himmels. :clown_face:

Loven krever vel minimum en ukes frist , om ikke selskapets egne vedtekter krever mer.

ja jeg sjekket det men uansett nærmer vi oss, utrolig hvis de venter til slutten av september.

Litt det jeg har gjentatt til det kjedsommelige, insidekjøp er vel og bra det uansett, men kursmessig er det litt som å pisse i buksen, oftest veldig kortsiktig varme/oppgang.
Det er fundamentale nyheter som er beste kurstrigger.

Så kan man håpe at Dylan som investerte såpass mye kapital “har sett” at her vil det fundamentale trumfe på litt lengre sikt

2 Likes

FA bygger hele sin investerings filosofi på innsidekjøp.

Vel mulig de ligger i forhandlinger med en investor som vil ta en større bit av PHO for å bli styreformann: Det er Robert Blatt som styrer dette nå og han virker å være en solid kar.

Hvorfor må de ha en ny på plass innen september?

De har varslet Jan H. Egberts avgang i september.
Photocure also announced today that Jan H. Egberts, M.D. has decided to step down from his position as Chairperson of the Company’s Board of Directors due to increased time commitments to his personal companies. Dr. Egberts will leave the Board in September 2023, and the Nomination Committee has initiated a search for a new Chairperson.

En fin quote fra Ludvik Sandnes. Ifb med at nettopp mr Egberts tok over som styreleder i NN

‘Jeg har vært med lenge, men gir meg nå. Kanskje kan dette være et signal til andre styreledere som har sittet lenge om å gi rom for nye krefter, istedenfor å klamre seg til makten lenger enn hva som er til det beste for selskapet, har Sandnes tidligere uttalt.’

Jeg må korrigere denne. Jeg sendte email til Dan og fikk dette Autoreply’et. Men ved nærmere undersøkelse viser det seg at Dan er på ferie til den 19, og hans email er viderekoblet til
David Moskowitz. Så det er sistnevnte som er på ferie til den 10. desember, ikke Dan.
(Det var en lettelse å oppdage ha blingset i dette tilfellet.)
Men beklager at jeg postet før jeg hadde sett ordentlig etter.

2 Likes

Så David er på vei ut og er mellom jobber. (eller ta jeg en ferie til 10.dec feil? )

Dette høres helt sprøtt ut at DS har satt over mailen sin til David Moskowitz som er på ferie til 19. Des.
Det er alvorlig at du kommer med dette som fakta.

Han skal ihvertfall da være tilbake på plass i neste uke. Og da forventer jeg et svar.

På hva :smirk:

Kan hende DS er hos Asieris i Kina siden det er der den største veksten vil komme fremover.

På min bekymring over at selskapsverdien kollapser uten at dette kommenteres eller settes inn mottiltak mot.

3 Likes

Vel, på en måte syntes jeg det er litt betryggende at de ikke får panikk og må “snakke” opp kursen. Jeg syntes informasjonen er god på kvartalsrapportene, vi vet hva vi venter på, og de bygger stein for stein og denne stilheten tolker jeg heller som at de er trygg på hva de holder på å bygge, men ting tar tid. Hadde vært mer uroligende hvis de hele tiden de måtte melde små ting eller kommunisere at ting går bra, da ville jeg vært bekymret.

Også uenig i at innsidekjøp er som å “pisse i buksen”. Det er tross alt noen som sitter med større forståelse for bedriften enn oss som har stor tro og går inne med en betydelig sum.

Siden det er nå Robert Blatt som styrer prosessen kan det være flere scenarier som kan være på gang. Det kan være så enkelt som å finne en dyktig styreformann og det er ikke lett og kan ta tid.
Det kan og muligens være at dette er tidspunktet for å komme med bud på selskapet og ta det av børs og relansere det på NY børsen NASDAQ. It make sense for Briarwood å gjøre det nå og at de forhandler med de andre største aksjonærene nettopp om dette. Det er noe som ikke er optimalt med organiseringen av PHO nå med CEO i US og styret i OSLO. Businessen er i US, EU og nå etter hvert i China. Hvem har ansvaret for China nå, skal DS bygge opp en organisasjon i US. Det må hvert fall være en som er gitt dette ansvaret.
Det må komme en melding snart som avklarer styreformann valget eller noe annet, hva vet jeg.

Vel, asieris har jo ansvaret i Kina, så de trenger ikke bygge noen som helst organisasjon der.