Ja, det utlĂžser milestone for Study endpoint met.
Mcap PHO per idag ca 1,65 mrd NOK
Hexvix Asia og Cevira globale verdi?
Best volume & omsetting. Det var DIGG idag.
Nysgjerrig hva analister kommer med.
Er det kjent hva ligger under : âŠsecond indication in China,
the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million.
Gledet meg lenge til Ă„ kunne bruke denne emjoen:
âSecond indicationâ betyr at det blir vist at Cevira kan bli brukt til behandling av noe annet enn det det ble fĂžrst forsket pĂ„ at det kunne behandle, noe kronglete skrevet. âFirst indicationâ er da livmorshalskreft/celleforandringer i livmorhals eller hva du vil kalle det.
PĂ„ INGEN steder har jeg lest om en utvidet behandlingsmulighet for Cevira. Hmmm.
Nei, og det stemmer nok. Det er jo ikke forsket pĂ„ flere bruksomrĂ„der enn livmorshals. Men det er det âSecond indicationâ betyr. Det er en ekstra payout i tilfelle Asieris finner at man f.eks kunne brukt Cevira til behandling av hudkreft (eksempel tatt rett fra lufta).
Second indication er vel definert i studien til Asieris?
Det er helt ukjent for meg i sÄ fall, du mÄ gjerne kilde.
Jeg fĂžler meg ganske sikker pĂ„ at âsecond indicationâ er LSIL, uten at det er eksplisitt sagt.
Dagens godkjennelse gjelder altsÄ HSIL:
âThis study is a prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled international multicenter Phase III clinical trial designed to evaluate the efficacy and safety of APL-1702 for the treatment of cervical HSILâ
Ordforklaringer til prĂžvesvarene
- HPV-negativ betyr at HPV ikke er pÄvist i prÞven
- HPV-positiv betyr at HPV er pÄvist i prÞven
- Celleforandringer betegnes som CIN (Cervical Intraepitelial Neoplasi) og graderes fra 1 til 3:
- CIN 1: Lette forandringer (betegnes ogsÄ som LSIL)
- CIN 2: Moderate forandringer (betegnes ogsÄ som HSIL)
- CIN 3: Grove forandringer (betegnes ogsÄ som HSIL)
- ASC-US betyr usikkert svar pÄ prÞven og fÞlges opp som CIN 1 (LSIL)
- ASC-H viser til andre usikre svar og vurderes som CIN 2 eller 3 (HSIL)
- AIS viser til grove celleforandringer i Ăžvre del av livmorhalsen
- Kolposkopi: undersĂžkelse av livmorhalsen med et kolposkop, et mikroskop som ser ut som en kikkert
- Konisering: man opererer bort en liten bit av livmorhalsen
Konisering brukes ved HSIL
I det opprinnelige fase 2b studiet, som dannet grunnlag for oppsett i fase 3, og som Asieres brukte (blant annet) som grunnlag for Ä kjÞre i gang var det mest overbevisende resultater i HSIL. Det var ogsÄ tegning i andre studier gjort av Soergel og Hillemanns.
Og det er jo i HSIL man ogsÄ fÄr vevsbesparende fordeler iom at man slipper konisering.
Et viktig resultat om man Þnsker Ä fÄ barn, sÄnn sett er det et produkt som jeg vil tippe vil omfavnes av kinesiske myndigheter, iom at fÞdselsraten stuper i Kina. Ikke utenkelig at Asieris vil fÄ betydelig oppmerksomhet i Kina.
Resultaten fra fase 2b:
Men siden behandligen er sĂ„ enkel sĂ„ er det helt logisk at man kommer til Ă„ gĂ„ for âsecond indicationâ iom at âfirst indicationâ mĂžtte primĂŠrt mĂ„l.
Selv feirer jeg dagen med en bedre middag pĂ„ BlockHaus Kielđ
Satt pÄ Porsche Center à rhus og deppa imens jeg ventet pÄ Ä fÄ lÄnebil etter det ble krÞll med bilen min rett utfra Hirtshals.
HumĂžret bedret seg nĂ„r jeg sĂ„ at PHO var opp 20% og nĂ„r jeg kom frem til Kiel og logget inn pĂ„ Nordnet sĂ„ jeg at kontoen min hadde lagt pĂ„ seg 720 000 NOK, holdt pĂ„ Ă„ velte König pilsen og bestille runde til hele Biergartenđ€Ł
Gledelig Ä fÄ betalt for Ä tredoble beholdningen i 43-50 leiet.
Hvis Asieris er like flink pÄ markedsfÞring, innarbeidelse av cevira hos myndighetene /klinikker, sette attraktiv pris, distribusjonsnett osv som de har vÊrt pÄ gjennomfÞring av fase 3 studien, sÄ vil dette bli sÊrdeles hyggelig.
Sinopharm stÄr klart til ALT
Er klar over at de har begynt rigging av skuta allerede.
Jeg ser frem til:
- mer detaljerte data fra fase 3 cevira
- antakelse rundt godkjenning(er) /markedstilgang
- pris pÄ cevira
- og ideelt sett mer info om markedsstrategien
NÄr lÞsningen idag er kirurgi, bÞr cevira fremstÄ som et sÊrdeles attraktivt alternativ.
Winner winner steak dinner