Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

“Second indication” betyr at det blir vist at Cevira kan bli brukt til behandling av noe annet enn det det ble fĂžrst forsket pĂ„ at det kunne behandle, noe kronglete skrevet. “First indication” er da livmorshalskreft/celleforandringer i livmorhals eller hva du vil kalle det.

1 Like

PĂ„ INGEN steder har jeg lest om en utvidet behandlingsmulighet for Cevira. Hmmm.

1 Like

Nei, og det stemmer nok. Det er jo ikke forsket pĂ„ flere bruksomrĂ„der enn livmorshals. Men det er det “Second indication” betyr. Det er en ekstra payout i tilfelle Asieris finner at man f.eks kunne brukt Cevira til behandling av hudkreft (eksempel tatt rett fra lufta).

1 Like

Second indication er vel definert i studien til Asieris?

Det er helt ukjent for meg i sÄ fall, du mÄ gjerne kilde.

Jeg fĂžler meg ganske sikker pĂ„ at “second indication” er LSIL, uten at det er eksplisitt sagt.

Dagens godkjennelse gjelder altsÄ HSIL:

“This study is a prospective, randomized, double-blind, placebo-controlled international multicenter Phase III clinical trial designed to evaluate the efficacy and safety of APL-1702 for the treatment of cervical HSIL”

Ordforklaringer til prĂžvesvarene

  • HPV-negativ betyr at HPV ikke er pĂ„vist i prĂžven
  • HPV-positiv betyr at HPV er pĂ„vist i prĂžven
  • Celleforandringer betegnes som CIN (Cervical Intraepitelial Neoplasi) og graderes fra 1 til 3:
    • CIN 1: Lette forandringer (betegnes ogsĂ„ som LSIL)
    • CIN 2: Moderate forandringer (betegnes ogsĂ„ som HSIL)
    • CIN 3: Grove forandringer (betegnes ogsĂ„ som HSIL)
  • ASC-US betyr usikkert svar pĂ„ prĂžven og fĂžlges opp som CIN 1 (LSIL)
  • ASC-H viser til andre usikre svar og vurderes som CIN 2 eller 3 (HSIL)
  • AIS viser til grove celleforandringer i Ăžvre del av livmorhalsen
  • Kolposkopi: undersĂžkelse av livmorhalsen med et kolposkop, et mikroskop som ser ut som en kikkert
  • Konisering: man opererer bort en liten bit av livmorhalsen

Konisering brukes ved HSIL

19 Likes

Takk @Snoeffelen :+1: :100:

2 Likes

I det opprinnelige fase 2b studiet, som dannet grunnlag for oppsett i fase 3, og som Asieres brukte (blant annet) som grunnlag for Ä kjÞre i gang var det mest overbevisende resultater i HSIL. Det var ogsÄ tegning i andre studier gjort av Soergel og Hillemanns.
Og det er jo i HSIL man ogsÄ fÄr vevsbesparende fordeler iom at man slipper konisering.

Et viktig resultat om man Þnsker Ä fÄ barn, sÄnn sett er det et produkt som jeg vil tippe vil omfavnes av kinesiske myndigheter, iom at fÞdselsraten stuper i Kina. Ikke utenkelig at Asieris vil fÄ betydelig oppmerksomhet i Kina.

Resultaten fra fase 2b:

Men siden behandligen er sĂ„ enkel sĂ„ er det helt logisk at man kommer til Ă„ gĂ„ for “second indication” iom at “first indication” mĂžtte primĂŠrt mĂ„l.

7 Likes

Selv feirer jeg dagen med en bedre middag pĂ„ BlockHaus Kiel😃

Satt pĂ„ Porsche Center Århus og deppa imens jeg ventet pĂ„ Ă„ fĂ„ lĂ„nebil etter det ble krĂžll med bilen min rett utfra Hirtshals.

HumĂžret bedret seg nĂ„r jeg sĂ„ at PHO var opp 20% og nĂ„r jeg kom frem til Kiel og logget inn pĂ„ Nordnet sĂ„ jeg at kontoen min hadde lagt pĂ„ seg 720 000 NOK, holdt pĂ„ Ă„ velte König pilsen og bestille runde til hele BiergartenđŸ€Ł

Gledelig Ä fÄ betalt for Ä tredoble beholdningen i 43-50 leiet.

16 Likes

Hvis Asieris er like flink pÄ markedsfÞring, innarbeidelse av cevira hos myndighetene /klinikker, sette attraktiv pris, distribusjonsnett osv som de har vÊrt pÄ gjennomfÞring av fase 3 studien, sÄ vil dette bli sÊrdeles hyggelig.

6 Likes

Sinopharm stÄr klart til ALT :dart:

2 Likes

Er klar over at de har begynt rigging av skuta allerede.

Jeg ser frem til:

  • mer detaljerte data fra fase 3 cevira
  • antakelse rundt godkjenning(er) /markedstilgang
  • pris pĂ„ cevira
  • og ideelt sett mer info om markedsstrategien

NÄr lÞsningen idag er kirurgi, bÞr cevira fremstÄ som et sÊrdeles attraktivt alternativ.

9 Likes

Winner winner steak dinner

2 Likes

Fant ut at det ble jammen penger over til dessert ogsĂ„đŸ€Ł

3 Likes

NÄr er det ventet at vi fÄr vite noe mer om
blue light i Kina og hvilke steg er igjen ?

“Klok” av skade ref PCIB sitt fall de siste Ă„rene, der man ble forbigĂ„tt av andre produkter fĂžr man selv fikk kommersialisert sitt eget, er det noen som kan komme pĂ„ opplĂžpssiden her Ă„ Ăždelegge for PHO nĂ„r det gjelder Cevira og Hexvix?

1 Like

Kommer vi til Ă„ fortsette nordover i morgen mon tro?
Slike meldinger gir gjerne 3 dagers oppgang fĂžr det roer seg og d starter med gevinstsikring.
Akkurat her er jeg litt i tvil siden oppgangen var sÄ kraftig i dag, men d som taler for er at aksjen avsluttet sterkt, men pÄ relativt lite volum.
Tok et lodd pÄ 55 sÄ krysser fingrene.
Kan jo hende at noen meglerhus kommer pÄ banen ila denne uka med en ny analyse

1 Like

KjÞpte meg opp i gÄr. FÞrste pÄ 44 kroner , siste pÄ 59 kroner etter Ä ha tenkt meg litt om. Gikk frÄ 2001 til 7001 aksjer. Tenker pho i seg sjÞl ligg bedre an enn dÄ aksjekursen lÄg pÄ 140+, sÄ kvifor ikkje


3 Likes

Congrats til DH. Ta han gevinn eller er han i dette for ŽTHE LONG RUNŽ , hÄper pÄ det siste.

Stusser litt at Asieris ikke informerte PHO. Men kanskje de skal ikke vĂŠre alt for beste venner heller. Vil Asieris kommer seg ut av milepĂŠler og roalties skal det koste det koste.

1 Like

Merkelig