Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Til Google-AI noe spÞrsmÄl om Sinopharm og Asieris sin mulighet til Ä sprer globalt.

SpĂžrsm.A

Sinopharm has a number of cooperative agreements with American companies. Some of these agreements are focused on the development and commercialization of new drugs and vaccines, while others are focused on research and development.

Here are some examples of Sinopharm’s cooperation with American companies:

  • In 2022, Sinopharm and Pfizer signed a strategic cooperation agreement to accelerate the delivery of Pfizer’s new drugs to patients in China.
  • In 2021, Sinopharm and Merck Sharp & Dohme (MSD) entered into an agreement on the import and distribution of COVID-19 pill Molnupiravir in China.
  • In 2019, Sinopharm and Eli Lilly entered into a strategic partnership to develop and commercialize new drugs for the treatment of diabetes and other chronic diseases.
  • In 2018, Sinopharm and Johnson & Johnson entered into a joint venture to develop and commercialize new vaccines for the prevention of infectious diseases.

In addition to these agreements, Sinopharm also collaborates with American companies on a number of research and development projects. For example, Sinopharm is working with the University of California, San Francisco to develop a new vaccine for HIV.

Sinopharm’s cooperation with American companies is mutually beneficial. Sinopharm gains access to American companies’ expertise and resources, while American companies gain access to the Chinese market.

It is important to note that Sinopharm’s cooperation with American companies has been affected by the recent tensions between the US and China. In 2020, the US government imposed sanctions on Sinopharm, citing concerns about the company’s role in the Chinese government’s human rights abuses.

Despite these challenges, Sinopharm continues to cooperate with American companies. It is likely that Sinopharm’s cooperation with American companies will continue to grow in the future, as both sides see the benefits of working together.

SpĂžrsm.B

Sinopharm is a Chinese state-owned pharmaceutical company that is one of the largest pharmaceutical companies in the world. It is headquartered in Beijing and has over 70,000 employees. Sinopharm produces a wide range of pharmaceutical products, including vaccines, antibiotics, and anti-cancer drugs.

Sinopharm is one of the leading producers of COVID-19 vaccines. Its two main vaccines, BBIBP-CorV and Sinopharm BIBP, have been authorized for use in over 70 countries. Sinopharm’s vaccines have been shown to be safe and effective in preventing COVID-19.

Sinopharm is also a leading producer of other vaccines, such as the polio vaccine, the measles vaccine, and the hepatitis B vaccine. Sinopharm’s vaccines are used in over 100 countries around the world.

In addition to vaccines, Sinopharm also produces a wide range of other pharmaceutical products, such as antibiotics, anti-cancer drugs, and cardiovascular drugs. Sinopharm’s products are sold in over 100 countries around the world.

Sinopharm is a major competitor to other big pharma companies, such as Pfizer, Johnson & Johnson, and Merck. Sinopharm has a number of advantages over other big pharma companies, including:

  • Lower costs: Sinopharm has lower costs than other big pharma companies because it is a state-owned company and does not have to pay dividends to shareholders.
  • Access to the Chinese market: Sinopharm has access to the Chinese market, which is the world’s second-largest pharmaceutical market.
  • Government support: Sinopharm receives support from the Chinese government, which helps it to develop new products and to expand into new markets.

However, Sinopharm also faces some challenges. One challenge is that Sinopharm is not as well-known as other big pharma companies outside of China. Another challenge is that Sinopharm has been criticized for its lack of transparency and for its close ties to the Chinese government.

Overall, Sinopharm is a major competitor to other big pharma companies. Sinopharm has a number of advantages over other big pharma companies, but it also faces some challenges. It remains to be seen whether Sinopharm will be able to maintain its growth and become one of the world’s leading pharmaceutical companies.

SpĂžrsm.C

It is hard to generalize how many weeks it takes for Big Pharma to overtake a company after a breakthrough. It depends on a number of factors, including:

  • The size and resources of the Big Pharma company.
  • The size and resources of the company that made the breakthrough.
  • The nature of the breakthrough.
  • The market for the breakthrough product.
  • The regulatory environment.

However, there are some examples that can give us a general idea. For example, in 2013, a small company called Gilead Sciences made a breakthrough in the treatment of hepatitis C. Within two years, Gilead had become the world’s largest drugmaker, with sales of over $30 billion.

In another example, in 2016, a small company called Moderna made a breakthrough in the development of a vaccine for COVID-19. Within two years, Moderna had become one of the most valuable companies in the world, with a market capitalization of over $100 billion.

These examples suggest that it can take Big Pharma as little as two years to overtake a company after a breakthrough. However, it is important to note that these are just two examples, and the actual time frame can vary depending on the factors mentioned above.

In general, Big Pharma companies have a number of advantages over smaller companies, including:

  • Greater financial resources.
  • More experienced management teams.
  • Established sales and marketing networks.
  • Strong relationships with regulators.

These advantages allow Big Pharma companies to quickly scale up production and distribution of new products. They also allow Big Pharma companies to compete more effectively on price.

As a result, it is often difficult for smaller companies to maintain their independence after a breakthrough. However, there are some examples of smaller companies that have been able to remain successful after being overtaken by Big Pharma. For example, the company that developed the first successful treatment for AIDS, Gilead Sciences, has remained independent despite being acquired by a larger company, Johnson & Johnson.

Overall, the time it takes for Big Pharma to overtake a company after a breakthrough depends on a number of factors. However, it is important to note that Big Pharma companies have a number of advantages that allow them to quickly scale up production and distribution of new products.

2 Likes

Dere fÄr ta som det er, men jeg deler et innlegg pÄ HO av en som har satt seg grundig inn i selskapet. Men som ogsÄ er negativ til ledelsen. Litt takhÞyde kan vi vel tÄle. Han er inne pÄ noe som jeg synes er veldig viktig i et bÞrsnotert selskap. Og spesielt nÄr man blir intervjuet av et medium som har stor tyngde i finans Norge: smÞr pÄ med all den informasjon du har som kan gjÞre en forskjell pÄ om man oppfatter en bÞrsmelding bare som positiv eller som en blockbuster.

"Fortsatt er kursen ca 47 % ned sen nyttÄr, trots et genialiskt buss salg i Tyskland og Østerike i regi Schneider. Det er der 70 % av europa salget fÞregÄr, sÄ vi fÄr hÄpe pÄ noen prosenter til. Og en vellykked studie som bekrefter at den estimerte 250 mil usd avtalen blir realisert hjalp ikke stort. Det er og merkelig at nÄr avtalen blev ingÄtt sÄ var det fokus pÄ verdien av avtalen men sen er det ikke noe snakk om noen miliarder. Bare om en todelt studie med en milepÊlebetalning for Kina og en for USA/Europa og en mindre for andre godkjenninger.

Men nÄ vart det forandret til en global studie nÄr Asieris fann ut at risken for et misslykkende var minimalt og de sparte tid og penger pÄ at lage bare en studie. Men hva konsekvenser fÄr det for milepÊlebetalninger, det vet vi ikke men antar at alt blir utbetalt. Men burde det ikke vart forklart fra PHO,s sin side da det er en klar positiv forandring tidsmessigt og Þkonomiskt av avtalen. Men ikke et ord fra PHO om noen milliarder eller et klart besked om hva som blir utbetalt nÄ eller nÄr. Det er klart at hadde de tatt opp de punkterne i FA nÄr de endeligen kommenterte studie meldingen fra Asieris sÄ hadde det sett betydligt lysere ut. Det finns absolut inget som hinder PHO at ta opp hva en godkjenning innebÊrer for dem. Det er ikke Asieris som skall melde vilke konsekvenser en godkjenning har for PHO.

Hallerberg og Robert Blatt er med all sikkerhet klar over hvordan informasjonen fra PHO,s sin side har fÞregÄtt, og det taler ikke til ledelsens sin fÞrdel. Og resultaten fra Hex/cys delen er ikke mye at juble over. Men blir det nÄr Hallerberg og ny styreleder fÄr rensket opp.
Og nÄr tallen fra Asieris sitt Cevira salg begynner tikke inn sÄ tror jeg alle som solgt en PHO aksje siste tid grÄter blod."

4 Likes

Pafo/peaf surrer helt fÊlt, og ser man pÄ hans spÄdommer historisk, sÄ bommer han pÄ det meste.

Han ser ut til Ă„ ha god innsikt i fundamentet og markedsgrunnlaget for Cevira. Resten er syltynt, negativt og ekstremt spekulativt.

1 Like

Jeg vet jeg provoserer, men allikevel fÄr vi tÄle at det er forskjellige meninger om hvordan ting bÞr hÄndteres eller ledes i et selskap hvor mange av oss er tungt inne.

1 Like

Mye av pafos resonnement bygger ikke pÄ meninger, men et oppkok av alternative fakta.

Det er ikke mye han har rett i, men antagelig er han pÄ et treffende spor om Ceviras markedsmuligheter og hvorfor sÄ er tilfelle.

For Þvrig synes jeg innleggene hans skal forbli pÄ Hegnars sirkusforum.

9 Likes

Har du meiningar, kreinh? Du kjem som regel med andre sitt tankegods, som du vil ha tilbakemelding pÄ, tilsynelatande uten Ä ha forsÞkt Ä fordÞye det sjÞl.

2 Likes

Usikker pĂ„ om dette har blitt diskutert allerede, men ser ut til at godkjenning av NDA tar 2-10 mnd, sĂ„ det er ikke sĂŠrlig lenge til det tikker inn enda flere milestone-betalinger fra AsierisđŸ•șđŸŒ

(China and the evolving regulatory landscape)

8 Likes

Med Sinopharm pÄ lag, produksjon pÄ plass og erfaringer med virus de siste Ärene, mener jeg at China har lÊrt veldig mye mht NDA approval. Asieris har ligget hele veien foran skjema og jeg kan ikke tenke meg at NDA approval blir en langvarig prosess.

fra en tidligere post idag:
China has the second highest incidence and mortality rate of cervical cancer worldwide, with around 110 000 new cases and 59 000 deaths in China .

1 Like

Godt resonnert, tipper det samme selv. Tror dog likevel vi ender innenfor intervallet, men i nedre sjikt. Kanskje rundt 2-4 mnd

1 Like

NÄ mÄ du virkelig slutte Ä kopiere slikt surr og hÞyst spekulative uttalelser fra Peaf/Pafo fra HO. Kanskje greit Ä holde seg til fakta, eller?

Veldig bra melding fra Asieris. Kursen gÄr kraftig opp, konsoliderer nÄ, men denne blir veldig bra fremover. Hexvix kommer snart. Bare Ä glede seg.

Har ikke aksjer i Pho nĂ„, men gleder meg stort pĂ„ vegene av dere som fortsatt sitter i pho👍

6 Likes

Det du kaller for surr mener jeg er gode resonnementer rundt Cevira. Ser at flere her pĂ„ forumet vil gjerne vĂŠre bestemmende for hva som bĂžr skrives her. En slags sensur. Jeg mener ingen tar skade pĂ„ sin sjel ved Ă„ lese resonnementet til en som har fulgt Cevira siden Hestdal mente at Cevira hadde potensiale til Ă„ vĂŠre en “blockbuster”. Jeg har skrevet, ta det som det er, men tankevekkende er mye av det han skriver om Cevira.
Etterlyser litt romslighet og vil gjerne slippe Ă„ bli hengt ut hver gang jeg kommer med noe som ikke passer inn i “boksen”.
Ellers setter jeg stor pris pÄ det som skrives pÄ TI.
Det er pĂ„ grunn av det som skrives her og “der” som har gjort meg til langtids investor i Photocure.

2 Likes

@kreinh , min beste alle vet at HO finnes og alle vet hvordan det reageres her pÄ HO.
Da er det kanskje best Ä lÄ vÊre? (hehe, kommer fra meg som regelmessig har tatt sine fights pÄ TI og HO). Intensjoner dine er bra, men slik er det kanskje bare. Ha en fin dag.

4-5 ut av topp 50
 kjþp og salg Pareto source


3 Likes

Jeg lÊser ofte med pÄ HO men deltager aldrig i debatten da den er kÞrt helt af sporet.
Peaf har uendelig lidt forstand pÄ hvordan ting foregÄr i biotekverdenen. Han udtaler seg med stÊrk overbevisning om alt fra samarbejdsaftaler, salgsorganisationen, fase 3 forsÞg og ansÞgninger til den Kinesiske pandant til FDA. Man skal passe meget pÄ med at lytte til den type selvudrÄbte eksperter, som skriver en 3-4 lange indlÊg dagligt om ting han ikke har nogen dyb indsigt i.
Men nÄr alt der sagt er jeg selv bull pÄ Photocure, og jeg er nok sÄ overbevist om at dagens kurs selv med de sidste dages stigning er et rigtig godt kÞb.
Beklager mit danske pÄ et norsk forum (-:

9 Likes

Jeg har vart alt for lite innom her. Øsnker Ä takke svÊrt mange for gode innlegg. Spennende med det som skjer innen for PHO.

https://soundcloud.com/user-368296438/paretoparty-stalglis-og-taxifall?fbclid=IwAR35vfAyZVVkwWiAQPN4Mt-DvjpXA_bVIrvPHBSWg3Yca3nEfLguVcXgaI0

Veldig lite men nok info om tendens. fra 20+ min.

2 Likes

Noen som har en liste over konkurrenter til PHO og partnere og har lyst til Ă„ dele en slik liste?

1 Like

Det finnes pÄ clinical trial en trial pÄ metvix. Ferdig innen 2025.

Innen PDT er ingen konkurrenter kjent. Imagin sÄ ut som en konkurrent, men falt >90% i verdi, kom ikke i mÄl. Vennligst informer oss hvis jeg overseer noe.

1 Like

Imagin er potensiell partner, ikke konkurrent.

1 Like

@Hayen, takk hva hadde det gitt PHO per idag?

1 Like

Oppsiden er/var raskere utbredelse av blÄtt lys

1 Like