Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Q2 rapport 2019
Additionally, sales milestones and royalties of 10% to 20% will apply in all markets

Det er så lenge siden så jeg husker ikke hva som ble sagt eller sto, men mener å huske at det er informert at royalty øker til 20% etter et akkumulert salgsantall/sum

4 Likes

10-20%
Etter et visst nivå er royalties 20%.
Før det lavere royalties, men underveis utløses salgsmilepæler ( i praksis stor andel av de 250 mill usd, som er gjenværende milepæler etter studieløp+godkjenninger)

3 Likes

Veldig bra det kommer til å renne inn og de $6mill er vel allerede på vei.

1 Like

Dette skriver Pho i Q2-rapporten: In addition, the company may receive a total of USD 15 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 33.5 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU.

3 Likes

Even better, jeg tok bar et kjapt sammendrag/serviet-analyse av “andre inntekter” fra siste kvartalsrapport hvert år.
Utbetalingene er mitt gjett fra min side basert på risiko og nytte i hvert ledd, samt betalingsvillighet for det man får / belønning.

Så justeringen min vil da være å legge til 1,5 m$ på punkt 1 og 3.

Det som imidlertid er interessant med din oppdatering @Haltopen er hva som gjenstår i clinical og regulatory milestones i forhold til opprinnelig avtale; 33,5m$ vs 36m$.

Det må jo bety at Cevira for US og EU er påbegynt, og ikke minst at de har “committet” seg til det.

7 Likes

6 mnd pine og så går det litt bedre

8 Likes

Cevira redder myndighetene i Norge

4 Likes

Hva tror vi om utviklingen framover? Sakte tilbake til 50-tallet eller kryper vi videre oppover?

Virker som investorer for alvor begynner å få øynene opp for det enorme potensialet som ligger i cevira avtalen alene. Så kommer PHO i seg selv i tillegg.

4 Likes

Jeg har lett “over alt” for å finne ut ved hvilke omsetningsnivå royalties-satsen stiger/salgsmilepæler utløses.

Denne infoen dukket opp i en rapport/analyse for rundt to år siden. Jeg hadde skjermdump av tabellen/oversikten, men har byttet mobil og finner det ikke igjen. Oversikten har jeg også publisert iallfall en gang her på TI. Jeg er ganske sikker på at dette stod i en analyse fra Edison.

Er det noen som skjønner hva jeg sikter til? Og som har dette liggende/tilgjengelig?

Fikk denne fra AI;
Jeg kunne ikke finne noen spesifikke detaljer om hvilke omsetningsnivåer som utløser de ulike royalty-satsene og salgsmilepælene for Cevira i Kina fra Asieris. Det kan hende at disse opplysningene er konfidensielle eller ikke offentliggjort ennå. Du kan kanskje kontakte Photocure eller Asieris direkte for å få mer informasjon om dette.
I følge avtalen skal PHO mota opp til $250 mill i milepælsutbetalinger og dobbel sifrert royalties av salget av cevira.

1 Like

Hvorfor bruker du AI som søkemotor?

1 Like

Det gir gode svar men ikke alt å stole på må dobbel sjekke.

1 Like

Ai er verdiløst uten riktig kilde.
Jeg vet det foreligger info om royalysatser, ved hvilke omsetninger de økes osv

1 Like

Trodde vi skulle krype videre oppover, men det ser dessverre ut som vi skulle raskt tilbake til 50-tallet.

Topp. Setter alltid pris på referat fra viktige bevegelser i aksjekursen her på forumet

1 Like

Hva kan vi forvente oss ut 2023:

• ny styreleder
  • reklassifisering FDA
  • partner i flexible scope
  • godkjenning CFDA Hexvix
  • godkjenning CFDA Cevira
  • oppstart studie USA Cevira
  • submission EMEA Cevira
  • Q3
    -??
2 Likes

På Q3 presentasjonen tipper jeg man kan se en bokført milepæl for positivt utfall av Cevira fase 3 studien.
Er det for mye å anta at det kan være på halvparten av gjenstående 15m$ på regulatoriske og kliniske milepæler for Kina, dvs 7,5m$, ca 80 mill NOK?

2 Likes

Siden denne phase III studien også inkluderte EU kommer ikke noe av den milepælen også nå?

1 Like

Begynner å bli på tide med tilbakekjøpsprogram evnt. Utbytter

Burde sette av rundt 100 mill til utbytte til AKSJONÆRER, ikke som bonuser til ledelsen.

4 Likes