Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Hvorfor ble det ikke gjenkjent?

Metvix er en krem for utvendig bruk


Ser ikke koblingen her, bortsett fra at den ogsÄ bruker lys i etterkant av pÄfÞring av krem.

2 Likes

@rosk82 , enig, det var bare en opplysning om virkestoff trials. Metvix har samme virkestoff som Hexvix/Cysview.

1 Like

FĂ„r vi til uka som kommer klart hva situasjonen er innenfor bestyr? Kan vĂŠre en riktig trigger :slight_smile:

Metvix har ikke samme virkestoff som Hexvix, i Metvix er virkestoffet metyl-amino levulinate, mens virkestoffet i Hexvix er hexyl-amino levulinate.
Forskjellen er altsÄ en metylgruppe vs en hexylgruppe.

Poenget er at hexyl er en bedre vektor og nÄr dypere, mens poenget med metvix, til utvendig bruk. pÄ hud nettopp ikke skal gÄ sÄ dypt siden poenget med den behandlingen er at den skal behandle basalt carcinom, en kreftform/ celleforandring som svÊrt sjelden sprer seg, men man ikke kan la forbli ubehandlet

image
image
Hexyl og metyl-gruppe ringet rundt.

NÄr vektoren har akkumulert der det skal sÄ skjer fÞlgende reaksjon ( en heme synteses)

4 stk alkyl amino levulinate danner et porphyrin

image

Det er dette stoffet som er fotoaktivt.

19 Likes

@Snoeffelen det er en glede Ă„ ha oss blant oss.

2 Likes

20 stĂžrste har Ăžkt med 1% eller 270 000 aksjer til 55,80%

2 Likes

i linken kommer KS med alle salgsargumenter for at man skal skaffe seg BLC Tower. Med reference en center som dobblet antall patienter.

8 Likes

SEB melder at de har kjÞpt i PHO og krysser 5%. Eier nÄ 5,58%.

Mye SEB konti pÄ aksjonÊrlisten

Bedre Ä ta det pÄ denne trÄden @InfoLeecher

Dealen med Asieris var 5mill$ i sign on fee, 18 mill$ i regulatorisk og kliniske milepĂŠler HSIL Kina og 36mill $ regulatorisk og klinisk HSIL US og Europa
Var vel ogsÄ, tror jeg, 14 mil $ for second indication, som jeg tipper er LSIL.
Og totalt 250mill$ totalt, men da snakker vi ogsÄ salgsmilepÊler inkludert.

Anywayz ganske baktung avtale, men nĂ„r man er frempĂ„, og i fremgang, sĂ„ nĂŠrmer man seg jo bakendenđŸ‘đŸ»

I 2019 kom 5m$ i sign on
I 2020 kom det ingenting.
I 2021 kom det 1m$
I 2022 kom det 2m$
Og i 2023 er det kommet 3m$

Mao gjenstÄr 12m$ pÄ klinisk og regulatorisk i Kina, og det skal fordeles pÄ, mÄ det vÊre

  1. passert fase 3, det er gjort
  2. innsendelse av NDA til CFDA
  3. godkjennelse hos CFDA

Som sagt er avtalen baktung, men punkt 1 er den med hĂžyest risiko, mens punkt 3 er jo klarsignal for inntekter. Punkt skal gjĂžres, men det skal man klare.

Jeg tipper derfor at gjenstÄende fordeles:
Passert fase 3 blir 6m$
Innsendelse blir 1 m$
Godkjent blir 5 m$

My educated guess.

12 Likes

15% av salg
 i de Ă„rene som kommer, ikke verst det. :slight_smile:
Som noen anser mellom 50 til 200 mio nok hvert Ă„r. (>2,5 mrd nok), clean gearn i lomma.

3 Likes

200 mill. per Är som maks er vel noe konservativt. NÄr Asieres sier at de vil ha en produksjonskapasitet pÄ 800.000 behandlinger per Är sÄ synes jeg at vi bÞr kunne forutsette 400.000 behandlinger per Är til en snittpris pÄ NOK 6.000. Det blir NOK 2,4 milliarder i omsetning til Asieres og NOK 360 mill. i royalties (15%) til Photocure.

2 Likes

Takk @Dreamliner :+1:

Hadde vart kult hvis amerikanske hoder (les askjonÊrer) bestemmer at det skal stort sett til utbytte
 (ja, ja, man fÄ drÞmme, om det kan vÊre realistisk vet jeg ikke)

1 Like

Q2 rapport 2019
Additionally, sales milestones and royalties of 10% to 20% will apply in all markets

Det er sÄ lenge siden sÄ jeg husker ikke hva som ble sagt eller sto, men mener Ä huske at det er informert at royalty Þker til 20% etter et akkumulert salgsantall/sum

4 Likes

10-20%
Etter et visst nivÄ er royalties 20%.
FĂžr det lavere royalties, men underveis utlĂžses salgsmilepĂŠler ( i praksis stor andel av de 250 mill usd, som er gjenvĂŠrende milepĂŠler etter studielĂžp+godkjenninger)

3 Likes

Veldig bra det kommer til Ä renne inn og de $6mill er vel allerede pÄ vei.

1 Like

Dette skriver Pho i Q2-rapporten: In addition, the company may receive a total of USD 15 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 33.5 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU.

3 Likes

Even better, jeg tok bar et kjapt sammendrag/serviet-analyse av “andre inntekter” fra siste kvartalsrapport hvert Ă„r.
Utbetalingene er mitt gjett fra min side basert pÄ risiko og nytte i hvert ledd, samt betalingsvillighet for det man fÄr / belÞnning.

SÄ justeringen min vil da vÊre Ä legge til 1,5 m$ pÄ punkt 1 og 3.

Det som imidlertid er interessant med din oppdatering @Haltopen er hva som gjenstÄr i clinical og regulatory milestones i forhold til opprinnelig avtale; 33,5m$ vs 36m$.

Det mĂ„ jo bety at Cevira for US og EU er pĂ„begynt, og ikke minst at de har “committet” seg til det.

7 Likes

6 mnd pine og sÄ gÄr det litt bedre

8 Likes

Cevira redder myndighetene i Norge

4 Likes