Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Hva tror vi om utviklingen framover? Sakte tilbake til 50-tallet eller kryper vi videre oppover?

Virker som investorer for alvor begynner å få øynene opp for det enorme potensialet som ligger i cevira avtalen alene. Så kommer PHO i seg selv i tillegg.

4 Likes

Jeg har lett “over alt” for å finne ut ved hvilke omsetningsnivå royalties-satsen stiger/salgsmilepæler utløses.

Denne infoen dukket opp i en rapport/analyse for rundt to år siden. Jeg hadde skjermdump av tabellen/oversikten, men har byttet mobil og finner det ikke igjen. Oversikten har jeg også publisert iallfall en gang her på TI. Jeg er ganske sikker på at dette stod i en analyse fra Edison.

Er det noen som skjønner hva jeg sikter til? Og som har dette liggende/tilgjengelig?

Fikk denne fra AI;
Jeg kunne ikke finne noen spesifikke detaljer om hvilke omsetningsnivåer som utløser de ulike royalty-satsene og salgsmilepælene for Cevira i Kina fra Asieris. Det kan hende at disse opplysningene er konfidensielle eller ikke offentliggjort ennå. Du kan kanskje kontakte Photocure eller Asieris direkte for å få mer informasjon om dette.
I følge avtalen skal PHO mota opp til $250 mill i milepælsutbetalinger og dobbel sifrert royalties av salget av cevira.

1 Like

Hvorfor bruker du AI som søkemotor?

1 Like

Det gir gode svar men ikke alt å stole på må dobbel sjekke.

1 Like

Ai er verdiløst uten riktig kilde.
Jeg vet det foreligger info om royalysatser, ved hvilke omsetninger de økes osv

1 Like

Trodde vi skulle krype videre oppover, men det ser dessverre ut som vi skulle raskt tilbake til 50-tallet.

Topp. Setter alltid pris på referat fra viktige bevegelser i aksjekursen her på forumet

1 Like

Hva kan vi forvente oss ut 2023:

  • ny styreleder
  • reklassifisering FDA
  • partner i flexible scope
  • godkjenning CFDA Hexvix
  • godkjenning CFDA Cevira
  • oppstart studie USA Cevira
  • submission EMEA Cevira
  • Q3
    -??
2 Likes

På Q3 presentasjonen tipper jeg man kan se en bokført milepæl for positivt utfall av Cevira fase 3 studien.
Er det for mye å anta at det kan være på halvparten av gjenstående 15m$ på regulatoriske og kliniske milepæler for Kina, dvs 7,5m$, ca 80 mill NOK?

2 Likes

Siden denne phase III studien også inkluderte EU kommer ikke noe av den milepælen også nå?

1 Like

Begynner å bli på tide med tilbakekjøpsprogram evnt. Utbytter

Burde sette av rundt 100 mill til utbytte til AKSJONÆRER, ikke som bonuser til ledelsen.

4 Likes

Noen som vil dele TA på denne her?

Godkjenning fra CFDA/NMPA for både Hexvix og Cevira i 2023? Er ikke det lit vel optimistisk?

Søknad for Hexvix skal sendes “in the coming months” (f.o.m 11.08.2023). Tilsvarende for Cevira, f.o.m. september 2023.

Det tar typisk 3-6 mnd å etablere dokumentunderlaget for en slik søknad, ref. Snoeffelen.

Det tar ~2-10 mnd for Review etter innsendelse (har Asieries priority review?)

Må det egen studie til her, eller er den globale studien som nå avsluttes tilstrekkelig? Ref. børsmeldingen til Asieris skal den studien brukes til godkjenning i EU/US, Kina, etc.

Kan vi forvente dette? Ref. børsmeldingen til Asieris er det søknaden til CFDA/NMPA som skal sendes “in the coming months”.

Du kan legge til Milepælsutbetaling på $Xm som forventning i 2023.

2 Likes

Shit, nå fikk jeg februar – mars vibber igjen :cold_sweat:

pho

Hadde PHO to fase III etablert da;)

Vibbene er gode tenker jeg grunnet fase III

Hadde forventet noe tilbakegang etter den siste ukens opptur, men ikke røde tall av den størrelsen vi opplever i dag.

1 Like

Jeg mener nå at blant selskap som kan betegnes som safe haven i biotek er ihvertfall Photocure en av dem. (Understatement).
Snakkes ved neste børsvei…

3 Likes

Dobbel topp er normalt ikke bull. De som solgte så iherdig på 40-tallet vil nok sikkert benytte anledningen nå også. Håper at de vil angre allerede før jul. :thinking: