Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg har forstÄtt det som at gjeldende fase3 er grunnlag godt nok for Kina, Europa og USA.

I starten var det snakk om at fÞrste del av studien var tiltenkt markedsgodkjenning i Kina, og at de senere ville starte rekruttering av ytterligere pasienter tilpasset godkjenning i Europa og Usa. Etter hvert, slik jeg har forstÄtt det, sÄ er studien og rekruttering endret til Ä vÊre et komplett grunnlag for Kina, Usa og Europa.

Jeg er ikke fagmann pÄ omrÄdet, og har ikke vÊrt ekstremt tett pÄ Cevira.
Mulig @Snoeffelen kan verifisere?

2 Likes

Sjekk innlegg 3470 pÄ denne trÄden av haltopen, der stÄr fasiten, slik jeg forstÄr det.

Vi fÄr garantert mye Cevira-info pÄ q3.

1 Like

Er sÄ store bevegelser at man mÄ trekke de store linjene.

NÄ skal mange som har vÊrt flinke og handlet pÄ lave nivÄer fÄ ta seg gevinst pÄ mye hyggeligere nivÄer. SÄ er det etablering over 60, og deretter over 70 som er noen streker Ä se pÄ.

Men skulle fÞrst selgerene gÄ tomme her uten at det kommer et bÞrskrakk i trynet, sÄ kan ting gÄ veldig fort oppover igjen.

Se hvor lavt volum aksjen falt tilbake pÄ i februar enn den har steget pÄ nÄ.

(Andre veien, sÄ ser man jo ogsÄ at aksjen steg veldig hÞyt pÄ temmelig lavt volum, som gjorde den sÄrbar for denslags krakk som den har vÊrt gjennom.)

4 Likes

Kan fallet i Asieris pÄvirke noen til Ä selge PHO?

Vanskelig Ä se hvorfor kursen stuper nÄr den vel egentlig burde stige? Er tydeligvis noe jeg ikke forstÄr her.

2 Likes

Definisjonen av et halvtomt glass det der.

2 Likes

Jeg tror jeg vet hvilke du mener, men jeg finner kun disse to fra Edison:

Jeg har ogsÄ ettersÞkt info angÄende dette, og kom brÄtt pÄ denne artikkelen:

Quote: “Oppdatering: Ny informasjon tilsier at det er snakk om 10% for salg under $500 mil og da mest sannsynlig 15% for salg over $500 mil og 20% for salg over $1 mrd.”

Jeg mailet med journalisten for 2 Ă„r siden for Ă„ etterlyse kilden til quote’et over, og han svarte:
image

2 Likes

Takk!
Prospektet til emisjon (vĂ„ren 2020?) er aktuell kilde. Jeg har lett etter det ogsĂ„ “over alt”

1 Like

Er glasset til PHO halvfullt eller halv tomt?

Hvorfor slÄr ikke Photocure pÄ stortromma nÄr endelig etter 4 Är sÄ blir Cevira en formidabel inntektskilde? Dette gÄr under radaren til de fleste innen finans.

Endelig steg kursen nesten opp til 60 igjen og selges brutalt ned igjen? ??
Noe vi ikke har fÄtt med oss?

Mye pÄ kjÞp nÄ i sluttauksjonen. 127.000 pÄ 57

ForhÄpentligvis PHO i spill?

2 Likes

Min gjetting :

  • De avventer til q3 presentasjon siden det er en forutsigbar kanal for info/overskrifter i media
  • mulig de vil ha mer “kjĂžtt pĂ„ beina” fĂžrst, dvs mer data Ă„ snakke om

Men helt enig - det store hinderet er passert nÄ.
Pho bÞr, pÄ rett tidspunkt, fortelle markedet med store og Êrlige ord hva dette faktisk betyr.

3 Likes

NĂ„ mĂ„ snart “noen ansvarlige” fortelle oss hva som skjer og hvorfor kursen faller plutselig til 56, nesten 10% fall.

NĂ„r man endelig tror at ting lĂžser seg sĂ„ er det “same procedure as last year” Jeg er fedd up.

1 Like

Endelig nok volum for noen til Ä gÄ ut med en haug med aksjer? Eller noen som hamstret forrige uke og selger med ganske sÄ god trading-gevinst? BehÞver heldigvis ikke bety noe fundamentalt :slight_smile:

4 Likes

Screenshot 2023-09-26 at 16.22.18

Det var lite barnemat


1 Like

Hva skal Pho fortelle markedet?

Pho har utlisensiert produktet, og det er Asieris som styrer den videre utviklingen og distribusjonen. I hvor stor grad Asieris har forpliktet seg til Ă„ informere og rapportere til Pho avhenger av avtalen dem imellom. Det vet vi ingenting om.

Men ja, de bĂžr absolutt informere om det de kan informere om.

Selvsagt er det kjekkere nÄr kursen gÄr opp, men resultatet for Cevira har derisket Pho, sÄ hvorfor bry seg om kurssvingninger fra dag til dag?

2 Likes

Vel, nÄr det store hinderet nÄ er passert, sÄ skader det ikke at selskapet blir litt fremoverlent i relevant norsk presse.
Dette ligger an til Ă„ bli en solskinnshistorie.
Det er helt greit om norske investorer blir mer klar over hva som er i gjÊre, sÄ fÄr selskapet heller ta flere runder med info etter hvert som markedsgodkjenning er pÄ plass, pris foreligger osv.

Kall det aksjonĂŠrpleie, stolthet over eget produkt, bygge image i markedet osv.
NÄr det er riktig Ä gÄ ut skal jeg ikke si, men dette er for bra til Ä kun vÊre én slide i presentasjonene fremover.

Vesentlig hÞyere selskapsverdi reduserer ogsÄ muligheten for at noen kjÞper opp selskapet til spottpris

6 Likes

Jeg har vÊrt fedd up lenge. Men man tÞr jo ikke selge seg ut heller for da kommer det vel garantert en ny rakett som i forrige uke, og da stÄr man igjen pÄ perrongen med langt tryne.

Nei, det blir vel til Ă„ sitte her Ă„ se hele oppgangen smuldre bort, som vanlig.

Imens kan man jo kose seg med alle innlegg som fabler om milliardinntekter og kursnivÄer pÄ alt fra 200 til 600 :rofl:

Selv om PHO har utlisensiert produktet, er selskapet fortsatt eier av de immaterielle eiendelene - og jeg skjÞnner ikke hvorfor det knapt skrives om nyheten. Jeg har forstÄelse for at PHO ikke skal legge seg opp i prosessene som Aseries driver med - men det minste en kan forlange er at PHO er mye mer tydelig pÄ hvilken betydning dette potensielt vil fÄ for selskapet - herunder konkretisert utbetalingene for de enkelte milepÊlene.

Selskapet har gitt fryktelig lite informasjon - og det er helt uforstÄelig at ikke selskaprt benytter muligheten til Ä fÄ skrevet en ordentlig gladsak om denne fantastiske nyheten - det er et utrolig trangt nÄlÞye og det vi her er vitne til er stort (spesielt for dem som rammes). Bortsett fra gjentagelser av bÞrsmeldingen, er det svÊrt lite som er skrevet - og som nevnt, ingen har full oversikt over milepÊlsutbetalingene og stÞrrelsen pÄ royalty betalingene. Dette burde selskapet fÄtt synliggjort - samt skrevet noe (generelt) om sÞknadsprosessen og statistisk sannsynlighet for godkjenning. Ut fra kursutviklingen er jeg sterkt tvilende til at markedet vet potensialet og at sannsynligheten for godkjenning er utrolig hÞy.

4 Likes

Er det en mulighet for at denne avtalen kan ha blitt endret i senere tid?

Tror kanskje denne relativt lange tiden fĂžr forventet godkjenning, er Ă„rsaken til nytt kursfall.
Om det er riktig forstÄtt det du skriver, gÄr det jo rundt et Är fÞr dette er salgbart.

2 Likes

Godt formulert. Det er sÄ sant.
Hvorfor selskapet gÄr sÄ stille i dÞrene?
:see_no_evil::hear_no_evil::speak_no_evil:
Vil administrasjonen ha ned target prisen pÄ opsjonene sine som i dag er pÄ 85? :sweat_smile::rofl::joy:

1 Like