Hva skal de si?
At de har utlisensiert en produktkandidat, som ikke er godkjent for salg, til et kinesisk selskap som kontrollerer utviklingen, regulatoriske og kommersielle aktiviteter ?
Hva skal de si?
At de har utlisensiert en produktkandidat, som ikke er godkjent for salg, til et kinesisk selskap som kontrollerer utviklingen, regulatoriske og kommersielle aktiviteter ?
Snakke om sin teknologi, resultater og samarbeid og at det jobbes med markedsgodkjenning
De skal være offensive - proaktive - i samfunnsdebatten !
Det er fullt mulig å forberede det norske medisinske miljøet, pasientorganisasjoner og finansmiljøet om Photocure og hva selskapet har på trappene, sammen med sine samarbeidspartnere - og akkurat i denne sammenhengen spille inn status for Cevira som en behandlingsform som blir tilgjengelig internasjonalt og i det norske helsevesenet i overskuelig fremtid. Som jeg har påpekt tidligere på TI ; bevisstgjøre de ulike miljøene om den bragden som er oppnådd av et norsk selskap ved hjelp av norske forskere og investorer, med Radiumhospitalet som spydspiss etc. etc….
Hvis utryddes med vaksiner, er det da stort behov for Cevira?
Trolig svært få land som har et så godt vaksineprogram mot HPV-virus som Norge (startet i 2009 for jenter på 7-trinn). Kvinner født etter 1991 har også fått tilbud om gratis vaksine fra 2016-2019.
HPV virus er av de vanligste kjønnssykdommene, og 70 % av oss vil bli smittet. Det er særlig variantene 16 og 18 som forårsaker livmorhalskreft.
Vil således være veldig mange kvinner som er, og vil bli smittet (særlig i andre land), og som kan ha stor nytte av denne behandlingen (Cevira) i årene som kommer.
Ja, det er rådene fra kreftforeningen. Det er flere krefttyper som kan forårsakes av HPV, sakset litt fra Kreftforeningens sider:
Totalt kan rundt 650 krefttilfeller årlig skyldes HPV: Rundt 365 tilfeller av livmorhalskreft, og rundt 280 tilfeller av andre kreftformer både blant kvinner og menn.
Krefttyper og estimert andel som har sammenheng med HPV-infeksjon:
Kilde: Kreftregisteret (pdf), Kreft i Norge – hvor mange tilfeller kan forebygges, 2023.
Tall for forekomst er basert på gjennomsnitt av antall personer i Norge som ble diagnostisert med HPV-relaterte kreftformer i perioden 2016-2020.
——————————————-
Kilde: HPV, HPV-vaksine og kreft - Kreftforeningen
For eksempel er oralsex noe som kan overføre smitte og føre til kreft i munn og svelg. Det rammer begge kjønn.
Når det gjelder vaksine har vi kommet langt i Norden, men den gir ikke 100 % beskyttelse. Behovet for Cevira er nok større i andre deler av verden, men det er viktig for pasientene som rammes i Norge også…
Var vel de hersens daytraderne som ødela festen, som vanlig.
Nå er vi vel også oppe i området der den siste gavepakken er “in the money”. Det betyr at det kan bli fler og fler nyopptrykte aksjer som skal ut i markedet.
….og med de nye studie-resultatene fra Asieris/Hexvix får vi altså dokumentert den helt ekstreme overlegenheten med BLC over WLC når det benyttes tilgjengelig teknologi som 4K. Forskjellen har jo dramatisk betydning for pasienter og samfunnsøkonomi.
Disse resultatene må jo være tidenes salgsargument for Pho Europa-sjefen Strauss.
Videre synliggjør det så til de grader den enorme betydningen og konsekvensen av en kommende re-klassifisering i USA…… BLC blir SOC - ingen vei utenom !
Sengelektyre om NDA prosessen i Kina.
Jeg driter fullstendig i Teateret på HO, men var inne idag på Pho tråden for første gang på utrolig lang tid.
Der krevdes det selvsagt et motsvar(ref 2 siste innlegg).
Mange bruker både tek og HO, jeg vil bare på det sterkeste fraråde å legge for mye vekt på hva spesielt en skribent på HO legger ut om Photocure.
Jeg vet det har blitt referert til vedkommende tidligere og at flere synes han har peiling på PHO, men det meste vedkommende kommer med er uanstendig svada! Og det er greit å være klar over selv om jeg ikke eier aksjer i Pho for tiden.
Når dere vurderer PHO BØR DERE IKKE under noen omstendighet ta med i deres betraktninger det vedkommende skriver.
Mye troll ute og går på Hegnar forumet
Ja, mange troll og noen åpenbart mindre begavet.
Overrasker meg at du ikke er med igjen i PHO etter så lave kurser vi har sett den siste tiden, og alle gode nyheter tatt i betraktning
Jepp, sånn går det når man sitter stuck i andre aksjer hvor man overhodet ikke vil ta tapet, men avventer til det ordner seg og da glipper slike muligheter som i Pho.
Jeg hadde en åpenbar plan som flere skribenter her på tråden visste om entre i Pho, men det gikk ikke etter plan.
Men, følger selskapet med spenning fra utsiden og gleder meg over de gode nyhetene den siste tiden, det er meget hyggelig å registrere.
i Europa venter vi på Olympus sin oppgradering med 4k som lanseres i 2024… ellers veldig betryggende at trialen i Kina gikk såpass bra mht high-definition. Kan det være et innslag av at kinesiske leger ikke er like erfarne som urologene i Europa/usa og har mer nytte av blc?
Uansett positivt!!
Rodjer - du er en av skribentene som jeg lytter til, alt du har bidratt med av deling av informasjon/kunnskap er virkelig beundringsverdig. Du deler alt - også det som ev. vil kunne påvirke kursen negativt - og har vist, slik jeg oppfatter det, et sterkt ønske om å ha det beste beslutningsgrunnlaget for valgene en tar i aksjemarkedet (det er kanskje ekstra viktig når en har valgt å sette pengene i et selskap, slik at en ev. kan komme seg ut). I likhet med deg valgte jeg også å gå ut av PHO for en god stund siden - men det fundamentale har endret seg med de siste gode nyhetene, og forhåpentligvis får en også virkelig sving på salget (Hexvix/cys) i USA (ref det som skjer ifm scopene), og resultatene fra fase III i Kina er enda bedre enn forventet, og dette bør også få innvirkning på de øvrige markedene. Med Cevira får PHO også enda et bein å stå på - som har blockbuster potensiale. PHO vil ikke ha noe kostnader relatert til Cevira og Hexvix i Kina.
Vil ønske deg lykke til i de andre selskapene du er investert Rodjer - og at du får en mulighet til å bli PHO aksjonær igjen.
Vurderer å øke i Pho på mandag dere som følger aksjen godt, noen røde flagg bortsett fra makro sjølvsagt?
Takk og i like måte.
Har savnet dine innlegg både her og der seneste tiden og oppdaget plutselig forleden dag innlegg fra deg, veldig hyggelig.
Mulig vi har omgått hverandre på forskjellige tråder.
Photocure virker nå betydelig mer robust enn noengang og selv om jeg ikke er i aksjen er det flere i min krets som er det, både som har sittet med og som har kjøpt seg inn den siste tiden.
Lykke til videre selv så møtes vi plutselig på en tråd med felles interesser igjen
Ikke et rødt flagg, bare et fakta: Ting tar alltid mer tid enn man tror
Usikkerheten nå er primært knyttet til Q3-resultatene som vi får presentert i november. Selge før eller sitte over……ikke godt å si, men personlig har jeg blikket rettet fremover 12-18 måneder….