Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

….og med de nye studie-resultatene fra Asieris/Hexvix får vi altså dokumentert den helt ekstreme overlegenheten med BLC over WLC når det benyttes tilgjengelig teknologi som 4K. Forskjellen har jo dramatisk betydning for pasienter og samfunnsøkonomi.
Disse resultatene må jo være tidenes salgsargument for Pho Europa-sjefen Strauss.

Videre synliggjør det så til de grader den enorme betydningen og konsekvensen av en kommende re-klassifisering i USA…… BLC blir SOC - ingen vei utenom !

4 Likes

Sengelektyre om NDA prosessen i Kina.

1 Like

Jeg driter fullstendig i Teateret på HO, men var inne idag på Pho tråden for første gang på utrolig lang tid.
Der krevdes det selvsagt et motsvar(ref 2 siste innlegg).

Mange bruker både tek og HO, jeg vil bare på det sterkeste fraråde å legge for mye vekt på hva spesielt en skribent på HO legger ut om Photocure.
Jeg vet det har blitt referert til vedkommende tidligere og at flere synes han har peiling på PHO, men det meste vedkommende kommer med er uanstendig svada! Og det er greit å være klar over selv om jeg ikke eier aksjer i Pho for tiden.
Når dere vurderer PHO BØR DERE IKKE under noen omstendighet ta med i deres betraktninger det vedkommende skriver.

RE: Photocure - mangedoblings kandidat | Finansavisen Forum

4 Likes

Mye troll ute og går på Hegnar forumet :joy:

1 Like

Ja, mange troll og noen åpenbart mindre begavet.

Overrasker meg at du ikke er med igjen i PHO etter så lave kurser vi har sett den siste tiden, og alle gode nyheter tatt i betraktning :thinking:

1 Like

Jepp, sånn går det når man sitter stuck i andre aksjer hvor man overhodet ikke vil ta tapet, men avventer til det ordner seg og da glipper slike muligheter som i Pho.

Jeg hadde en åpenbar plan som flere skribenter her på tråden visste om entre i Pho, men det gikk ikke etter plan.
Men, følger selskapet med spenning fra utsiden og gleder meg over de gode nyhetene den siste tiden, det er meget hyggelig å registrere.

13 Likes

i Europa venter vi på Olympus sin oppgradering med 4k som lanseres i 2024… ellers veldig betryggende at trialen i Kina gikk såpass bra mht high-definition. Kan det være et innslag av at kinesiske leger ikke er like erfarne som urologene i Europa/usa og har mer nytte av blc?
Uansett positivt!!

1 Like

Rodjer - du er en av skribentene som jeg lytter til, alt du har bidratt med av deling av informasjon/kunnskap er virkelig beundringsverdig. Du deler alt - også det som ev. vil kunne påvirke kursen negativt - og har vist, slik jeg oppfatter det, et sterkt ønske om å ha det beste beslutningsgrunnlaget for valgene en tar i aksjemarkedet (det er kanskje ekstra viktig når en har valgt å sette pengene i et selskap, slik at en ev. kan komme seg ut). I likhet med deg valgte jeg også å gå ut av PHO for en god stund siden - men det fundamentale har endret seg med de siste gode nyhetene, og forhåpentligvis får en også virkelig sving på salget (Hexvix/cys) i USA (ref det som skjer ifm scopene), og resultatene fra fase III i Kina er enda bedre enn forventet, og dette bør også få innvirkning på de øvrige markedene. Med Cevira får PHO også enda et bein å stå på - som har blockbuster potensiale. PHO vil ikke ha noe kostnader relatert til Cevira og Hexvix i Kina.

Vil ønske deg lykke til i de andre selskapene du er investert Rodjer - og at du får en mulighet til å bli PHO aksjonær igjen.

10 Likes

Vurderer å øke i Pho på mandag dere som følger aksjen godt, noen røde flagg bortsett fra makro sjølvsagt?

1 Like

Takk og i like måte.
Har savnet dine innlegg både her og der seneste tiden og oppdaget plutselig forleden dag innlegg fra deg, veldig hyggelig.
Mulig vi har omgått hverandre på forskjellige tråder.

Photocure virker nå betydelig mer robust enn noengang og selv om jeg ikke er i aksjen er det flere i min krets som er det, både som har sittet med og som har kjøpt seg inn den siste tiden.

Lykke til videre selv så møtes vi plutselig på en tråd med felles interesser igjen :grinning:

1 Like

Ikke et rødt flagg, bare et fakta: Ting tar alltid mer tid enn man tror

4 Likes

Usikkerheten nå er primært knyttet til Q3-resultatene som vi får presentert i november. Selge før eller sitte over……ikke godt å si, men personlig har jeg blikket rettet fremover 12-18 måneder….

3 Likes

Jepp, det kan jeg skrive under på @Savepig , stort sett gjelder det i hvert eneste papir.

Selv når man er overbevist om at nå bare må det skje, så tar det ytterligere tid. Men, mange prosesser er fryktelig tidkrevende, det må man som investor/småsparer bare leve med.

1 Like

Maser på,nokon her som trur at segmentet i bio sektoren er i ferd med å snu oppover?

1 Like

Takk for det, Rodger! Jeg har tatt med litt mer med ro - og i likhet med deg vært investert i andre selskaper. Det har vært en tung periode i norsk biotek - der det dessverre har vært flere studier som har mislyktes (f.eks NANOV). Det
er verst for pasientene som blir rammet av den grusomme sykdommen. Som aksjonær ønsker en naturligvis å tjene penger på investeringen - men samtidig gir det en ekstra mening dersom en kan investere i noe som bidrar positivt for andre. Heldigvis har det vært flere positive resultater den siste tiden - som har gjort at jeg bl.a anser PHO for å være veldig interessant - og selv om ting tar tid, vil markedet (ved positive trender) være i forkant og kursen vil kunne stige veldig mye en god stund før medisinen er på markedet og selskapet begynner å tjene penger.

4 Likes

Det er opplagt riktig å være kritisk til det ledelsen i Photocure har prestert de siste årene. For høye lønninger i forhold til resultatene er opplagt sant. Som et nærmest administrasjonsdrevet selskap, med en “kontorist” som styreleder, har ledelsen gitt seg selv alt for høye lønninger, som overhodet ikke har stått i forhold til resultatene. Schneider har feilforstått teknologien og godkjenningskravene til cystoscopene, og satset hardt på flexiscop som nærmest har vært umulig å fornye pga klassifiseringskravene i USA. Når så Storz så seg nødt til å stoppe produksjonen, og ikke får introdusert et nytt og bedre HD-flexiscop har Schneider ikke fulgt med i timen, men er overrasket. Massevis av salgsarbeid har dermed vært bortkastet. Også hard satsing på salg under coronaen var helt feilslått. Også hans vidløftige salgsprognoser slo helt feil. Han presterte også å betale alt for mye til Ibsen, der man heller burde latt dem kjøre videre. At mannen har vist seg som en katastrofe for aksjonærene vises godt ved et voldsomt kursfall. Asieris er ikke Schneiders fortjeneste, og der gir han dessuten for dårlig rapportering. Meldingen Pho sendte ut om de siste resultatene til Asieris, viste at Pho, som burde vært de proffe her, har vist seg som amatører og tydeligvis ikke hadde forstått at resultatene var mye bedre enn deres egne tidligere resultater og at de selvfølgelig skyldtes 4K-HD oppløsningen på de scannede bildene. De enormt gode resultatene må Pho benytte for alt det er verdt. De må klare å sende ut en pressemelding som forklarer dette. Den de sendte ut viser et for lavt kompetansenivå i ledelsen. Selskapet trenger overhodet ikke noen dyr forskningssjef. De har ingen forskning. Ledelsen er overbemannet og for dyr. Det er rett og slett ikke mye som skal til for Hallberg å få redusert kostnadsbasen raskt! Det eneste positive i Phos egendrift for tiden er Sapphire, som ikke trenger de høye klassifiseringskravene. Dessverre er det kun fastscop, med de begrensninger det har. Vi får se når 3Q-rapporteringen kommer, om noe av det elendige egendriftsresultatet fra 2Q er rettet opp, eller om det kommer nye tirader med unnskyldninger. Det som ellers er positivt er at selskapet endelig har fått inn en storaksjonær som tar ansvar og styring. På sikt må Hallberg, Blatt & Co greie å få snudd resultatene. Reduserte kostnader bør være en enkel sak å få til i første omgang. Hva man gjør i forhold til ledelse skal bli meget spennende å følge.

3 Likes

Store ord. Er stort sett uenig i hver bidige setning. :stuck_out_tongue:

10 Likes

“At mannen har vist seg som en katastrofe for aksjonærene vises godt ved et voldsomt kursfall.”

I såfall må det da også være DS fortjeneste at kursen gikk fra høyt 30 tall til 150 også.

Antar du bare glemte å kommentere det​:joy::+1:

Alt avhenger av inngang og utgang, intet annet.

3 Likes

Han lovet uten å kunne holde. Det er dårlig ledelse.

2 Likes