Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Har aldri vĂŠrt tyngre investert i en enkelt aksje enn jeg er i PHO, samtidig har jeg aldri vĂŠrt mindre bekymret for en investering. Det sier vel en hel del om overbevisningen.

6% ned i dag, og jeg bryr meg overhodet ikke. StÄltro pÄ at det kommer en kraftig reprising de neste ukene og mÄnedene.

Equinor sitt norske fond Þkte med 100K aksjer pÄ torsdag, sÄ de har Äpenbart troen de ogsÄ. Dyktige folk som jobber der!

5 Likes

For Ă„ komme frem til cash flow fra kjernevirksomheten er det enklest Ă„ ta selskapets cash UB-IB, legge til gjeldsnedbetaling og trekke fra milestones fra Asieris. Ok?

Det var gode nyheter skal vi tro at det er mange som vil gjĂžre som Equinor.

2 Likes

Joda, med litt godvilje kan man kanskje her snakke om en cup-handle med target opp til 74 dersom 62 brytes.

3 Likes

Ellers langt opp til close gap ca. kr 109! MĂ„ nok ha gode fundamentale nyheter for Ă„ komme opp dit, men mye skulle ligge til rette for akkurat det ila. 6-12 mnd.

3 Likes

Ja men er det ikke sÄ at en begynner Ä prise inn nettopp det nÄ nÄr sannsynligheten for Ä fÄ gode nyheter pÄ lÞpende bÄnd fremover er rimelig hÞy. Equinor har allerede begynt.
Tror det vil ha positive ringvirkninger hvis det kommer gode resultater fra ULTI i morgen eller er det fredag?

2 Likes

Kommer abstract fra Ulti kl. 00.05 torsdag; og jo om veldig gode resultater kan det fÄ kortsiktig smitteeffekt pÄ andre norske biotek-selskaper. Men langt viktigere for aksjekursen er det at PHO selv leverer fundamentalt.

NÄr du skriver at Equinor har kjÞpt aksjer sÄ mÄ vel det vÊre en eller annen pensjonskasse for ansatte og ikke selskapet Equinor direkte.

Ja VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 358 572,00 2,40 1,32%

1 Like

Hadde nok hjulpet litt om DNB mm kom med en oppdatering. Syns fremdeles det er litt rart at man ikke hÞrer noe derfra med tanke pÄ kursmÄl fÞr den siste tidens nyheter. PrÞvde Ä sende ham en mail i gÄr for Ä spÞrre, men ikke hÞrt noe fra ham. Er forÞvrig Patrik Ling som dekker Photocure i DNB Patrik Ling

5 Likes

Tipper de venter til etter q3-presentasjonen.

“Joda, med litt godvilje kan man kanskje her snakke om en cup-handle med target opp til 74 dersom 62 brytes.”

Man trenger ikke godvilje, det som utarter seg teknisk i PHO nÄ er selve definisjonen pÄ en cup and handle formasjon. Tradere ser en 200DMA avvisning x 2, drar slutningen dobbel topp og selger ned til omrÄdet rundt fib .786, her nede konsolideres det og de korsiktige selger, fÞr aksjen tar sats og bryter halslinjen pÄ 63.

Penger pÄ gata Ä kjÞpe Photocure her. Tag meg og denne posten om noen mÄneder, om alt gÄr Ät skogen.

2 Likes

Jeg vet det her er en PHO-trÄd, men dette er stort for hele biotech-sektoren i landet:

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/10/17/2761776/0/en/Ultimovacs-Announces-NIPU-Results-Presented-at-ESMO-2023-Significant-and-Clinically-Meaningful-Improvement-in-Overall-Survival-for-Patients-Receiving-UV1-Cancer-Vaccine-in-Phase-II.html

Norsk biotech er offisielt oppe og nikker igjen! Gratulerer til alle Ultimovacs-aksjonĂŠrerđŸ„ł

9 Likes

Vel
 Dette er fase 2 data.
Det er mange norske biotech selskap som har levert gode fase 2 data de siste Ă„rene, men som ikke her kommet lenger.
Veien fra fase 2 til gjennomfÞrt fase 3 er kronglete og lang. Desto mer imponerende er det at man mÄ har Cevira fase 3 data, og at de er gode. I tillegg har man en mindre fase 3 fra Kina for Hexvix som har vist svÊrt sterke resultat.

7 Likes

Fortell meg at du ikke fĂžlger ULTI uten Ă„ fortelle meg at du ikke fĂžlger ULTIđŸ‘†đŸŒ

2 Likes

Noe sier meg at du fÞlger med Ultimovacs, men de siste Ärene ikke har fulgt sÊrlig med pÄ de andre norske selskapene i sektoren.

Uansett - feil trÄd Ä komme med Ulti.

1 Like

Hvorfor velge nÄr man kan investere i begge :chart_with_upwards_trend:

7 Likes

En gledens dag for norsk biotek! Det vil dra hele sektoren og norsk biotek inn i fremtiden!

Radforsk portefÞljebedrifter vil fÄ Þkt oppmerksomhet og internasjonal interesse de neste dager, uker og Är. Gratulerer, dette var enormt

Photocure sin eksisterende drift er spennende. Pipeline enda mer spennende med etablert endepunkter i to fase III studier. OgsÄ dette er enormt. Gledelig

4 Likes

Uffameg
 Trodde bedre om mine felles PHO aksjonÊrer! Kan du gi noen eksempler pÄ tilsvarende fase 2 data? Dette var bra for norsk biotek og sÄledes ogsÄ bra for PHO da investorer kanskje trekkes i stÞrre grad mot en skadeskutt sektor.

2 Likes

Ikke interessert i en lang debatt om Ultimovacs pÄ feil trÄd, men bare sÄ det er sagt: jeg leste meg opp pÄ ulti fÞr selskapet gikk pÄ bÞrs og syntes allerede da de var et spennende selskap, noe jeg fortsatt stÄr ved.
Alltid positivt med norsk suksess innenfor nĂŠringer som gjĂžr verden bedre.

6 Likes

Reaksjonene kom nok litt pÄ din negative omtale av de fantastiske gode fase 2 resultatene i en av verdens vanskeligste kreftindikasjoner Ä behandle, og hva dette sier om resultatene i de enklere 4 stk. fase 2 studier som kommer.

Kunne skrevet mye om det Ä sammenligne Cevira fase 3 med Ulti sin fase 2 studie og verdiene av disse, men avstÄr da det blir feil Ä dra dette inn i denne trÄden.

Er investert i bÄde Ulti og Pho, men fordelingen av investert kapital sier litt om hvordan jeg verdsetter de 2 selskapene for fremtiden. PHO 6% mot Ulti 94%.

2 Likes