Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Ser sånn ut. Gode nyheter klarer jo ikke å løfte kursen mer enn et par dager før den faller tilbake på samme måte vi har sett så altfor mange ganger.

Schneider og gjengen har litt av en jobb å gjøre. Q3 må svare til forventningene, det håller liksom ikke å legge frem røde tall for ørtende gang, sammen med sedvanlige bortforklaringer og preik om at alt skal bli så meget bedre neste år, eller året etter det.

1 Like

Er det ikke en Cup og Handle Pattern vi holder på med;
A cup and handle is considered a bullish signal extending an uptrend , and it is used to spot opportunities to go long.

2 Likes

Med litt kreativ fantasi ser jeg både dobbeltopp, omvendt hode skulder og kopp med håndtak i 3 måneders chartet. Men koppehåndtaket brakk idag?

2 Likes

Sjekker du i det hele tatt opp ting før du skriver?

Om du korrigerer kontantstrøm fra drift med tilbakebetaling av lån er det ikke lenger kontantstrøm fra drift. Kontantstrøm fra drift er kontantstrøm fra drift. Om vi absolutt skal jukse med talla kan jeg instruere deg om å heller ta hensyn til rentekostnaden. Låneopptak og avdrag er et nullsumspill, så rentekostnaden vil være den eneste driftsrelaterte (om vi skal bruke din definisjon) kostnaden.

4 Likes

Det har ikke kommet noe nytt som er verdt å diskutere - samtidig som at det er ingen grunn tilå følge med kursen hver time/hvert minutt (den svinger relativt mye). For min del er det verdt å følge med volumbalansen, som den siste tiden har vært positiv, ved at kursen stiger må høyere volum enn når den synker. I dag klarte en omsetning på ca 9 mill å senke kursen med nesten 6 %…

1 Like

Photocure’s Chief Medical Officer Anders Neijber stated in a news release.3 “It confirms that BLC with Hexvix is additive to WL also with high quality HD imaging technology. We are pleased to see and acknowledge that our partners at Asieris are driving innovation to support unmet needs in bladder cancer.”

12 Likes

Fra artikkelen i Urologytime:

“…We believe that this innovative drug will bring significant benefits to bladder cancer patients in the local market. We will actively advance the related regulatory submissions in China, expediting its market entry to benefit more patients as soon as possible,” said Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris Pharmaceuticals…”

Mye som tyder på at det ikke trenger ta alt for lang tid før dette er i markedet i Kina?

7 Likes

Har aldri vært tyngre investert i en enkelt aksje enn jeg er i PHO, samtidig har jeg aldri vært mindre bekymret for en investering. Det sier vel en hel del om overbevisningen.

6% ned i dag, og jeg bryr meg overhodet ikke. Ståltro på at det kommer en kraftig reprising de neste ukene og månedene.

Equinor sitt norske fond økte med 100K aksjer på torsdag, så de har åpenbart troen de også. Dyktige folk som jobber der!

5 Likes

For å komme frem til cash flow fra kjernevirksomheten er det enklest å ta selskapets cash UB-IB, legge til gjeldsnedbetaling og trekke fra milestones fra Asieris. Ok?

Det var gode nyheter skal vi tro at det er mange som vil gjøre som Equinor.

2 Likes

Joda, med litt godvilje kan man kanskje her snakke om en cup-handle med target opp til 74 dersom 62 brytes.

3 Likes

Ellers langt opp til close gap ca. kr 109! Må nok ha gode fundamentale nyheter for å komme opp dit, men mye skulle ligge til rette for akkurat det ila. 6-12 mnd.

3 Likes

Ja men er det ikke så at en begynner å prise inn nettopp det nå når sannsynligheten for å få gode nyheter på løpende bånd fremover er rimelig høy. Equinor har allerede begynt.
Tror det vil ha positive ringvirkninger hvis det kommer gode resultater fra ULTI i morgen eller er det fredag?

2 Likes

Kommer abstract fra Ulti kl. 00.05 torsdag; og jo om veldig gode resultater kan det få kortsiktig smitteeffekt på andre norske biotek-selskaper. Men langt viktigere for aksjekursen er det at PHO selv leverer fundamentalt.

Når du skriver at Equinor har kjøpt aksjer så må vel det være en eller annen pensjonskasse for ansatte og ikke selskapet Equinor direkte.

Ja VERDIPAPIRFONDET EQUINOR AKSJER NO 358 572,00 2,40 1,32%

1 Like

Hadde nok hjulpet litt om DNB mm kom med en oppdatering. Syns fremdeles det er litt rart at man ikke hører noe derfra med tanke på kursmål før den siste tidens nyheter. Prøvde å sende ham en mail i går for å spørre, men ikke hørt noe fra ham. Er forøvrig Patrik Ling som dekker Photocure i DNB Patrik Ling

5 Likes

Tipper de venter til etter q3-presentasjonen.

“Joda, med litt godvilje kan man kanskje her snakke om en cup-handle med target opp til 74 dersom 62 brytes.”

Man trenger ikke godvilje, det som utarter seg teknisk i PHO nå er selve definisjonen på en cup and handle formasjon. Tradere ser en 200DMA avvisning x 2, drar slutningen dobbel topp og selger ned til området rundt fib .786, her nede konsolideres det og de korsiktige selger, før aksjen tar sats og bryter halslinjen på 63.

Penger på gata å kjøpe Photocure her. Tag meg og denne posten om noen måneder, om alt går åt skogen.

2 Likes

Jeg vet det her er en PHO-tråd, men dette er stort for hele biotech-sektoren i landet:

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/10/17/2761776/0/en/Ultimovacs-Announces-NIPU-Results-Presented-at-ESMO-2023-Significant-and-Clinically-Meaningful-Improvement-in-Overall-Survival-for-Patients-Receiving-UV1-Cancer-Vaccine-in-Phase-II.html

Norsk biotech er offisielt oppe og nikker igjen! Gratulerer til alle Ultimovacs-aksjonærer🥳

9 Likes

Vel… Dette er fase 2 data.
Det er mange norske biotech selskap som har levert gode fase 2 data de siste årene, men som ikke her kommet lenger.
Veien fra fase 2 til gjennomført fase 3 er kronglete og lang. Desto mer imponerende er det at man må har Cevira fase 3 data, og at de er gode. I tillegg har man en mindre fase 3 fra Kina for Hexvix som har vist svært sterke resultat.

7 Likes