Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

NÄr det gjelder DS sin innsats sÄ vil jeg fremheve det han har gjort med Ä fÄ i gang alle studiene som har bevist Cysview/Hexvix sin overlegenhet sammenlignet med WLC. Hadde ikke det vÊrt gjort hadde legene duret frem som de har gjort med Ä bruke WLC og kommet unna med Ä hevde at det er bra nok. kjenner godt den holdningen. NÄ er det slutt pÄ det og serlig nÄ etter resultatet i China.
Det andre som jeg mener DS tjener stor ros for er at han ikke nedbemannet staben under Covid, det ville vÊrt det samme som Ä skyte seg selv i foten. NÄ trenger de alle salgs spesialistene med Ä fÄ installert de ny scopene fra KS og skulle nÄ nedgradering komme blir det utroligst travelt frem over nÄ for hele organisasjonen til PHO.

Det er noe som ikke har vÊrt optimalt i PHO sin organisasjon, det har nÄ Briarwood begynt Ä ta tak i med innseting av ny formann i valgkomiteen, Robbert Bratt. Han er ingen hvemsomhelst med Managing Direktor i Briarwood. Han har nÄ fÄtt inn ny styreformann og det blir spennende hva han gjÞr frem over. Det mÄ tass tak i organisasjonen og spesielt nÄ nÄr China blir utrolig viktig fremover. Tror og han vil vurdere innsatsen til DS, selvsagt som en del av evalueringen av CEO, og komme med sin anbefaling. Tror og at organisasjonen i Norge og US mÄ sees pÄ. Konklusjonen blir er at det er positive tiltak som er satt i gang.

3 Likes

Dette stemmer vel ikke ? Rammen for avtalen er vel USD 250 mill, inkludert Royalties ??
SÄ kan det kommer royalties utover dette, men da pÄ lengre sikt fremover sÄvidt jeg har oppfattet ?

Nei da fÄr du bare lese avtalen.

2 Likes

https://photocure.com/news/photocure-and-asieris-enter-into-a-global-licensing-deal-for-cevirar-with-up-to-usd-250-million-in-milestones-and-double-digit-royalties-3352772

This agreement provides Photocure with revenue potential from the development and global commercialization of Cevira in the range of USD 250 million including all payments and potential milestones, exclusive royalties of 10 to 20 per cent.

2 Likes

« Under the License Agreement, Photocure will receive a total signing fee of USD 5 million within 6 months after signing. In addition, the company may receive a total of USD 18 million based upon achievement of certain clinical and regulatory milestones in China and up to USD 36 million for certain clinical and regulatory milestones in USA and EU. Approval of a second indication in China, the US and the EU would result in payments of up to USD 14 million. Additionally, sales royalties will apply in all markets.»

Husk at det er en del penger for godkjenning og diverse ogsÄ for USA og EU, USD 36 million, selv om det kanskje ligger litt lenger fram i tid?.

Mange som ikke virker Ä ha fÄtt med seg det


3 Likes

Iflg. avtalen skal Pho motta 5+18+36+14 mill$ dvs 73 mill$ fra Asieris i milestones. Hvis vi ser pÄ hva Pho har mottatt sÄ langt fra Asieris fÄr vi at Pho har mottatt initial fee 5 mill $, deretter 12 mill $ frem til nÄ, Totalt gjenstÄr 73-5-12 = 56 mill$. I tillegg kommer sales royalties.
Pho har opplyst 250 mill $ exclusiv sales royalties. Differansen mellom 250 og beskrevet i detalj 73 mill$ 177mill$ skal altsÄ vÊre uspesifiserte engangstilleggsutbetalinger knyttet til salgsmÄl, utover royalties. Ikke nÊrmere presisert av Pho.

USD NOK
Hvor kommer dette tallet fra? 250 2735 Rest
derav mottatt 2019 Initial fee 5 56 2679
2020 7 68 2611
2021 0.5 6 2605
2022 2 19 2586
1H23 2.5 27 2559
Milesones received incl 5 init fee 17 176
2024 anticipated Phase 3 results for Hexvix in China reveived 12 6 66
2024 anticipated Phase 3 results for Cevira in China
2026 36 396
2027 EU US 14 154
GjenstÄende milestones 56 616
2024- Sales milestone 10-20% kommer i tillegg
2025- SalgsmÄlsengangsbetalinger ikke spesifisert 177 1943
2559

Under the License Agreement, Photocure has
received a total signing fee of USD 5.0 million during
2019, of which USD 4 million was received in the
fourth quarter. In addition, the company may receive
a total of USD 18 million based upon achievement of
certain clinical and regulatory milestones in China
and up to USD 36 million for certain clinical and
regulatory milestones in the U.S. and EU. Approval
of a second indication in China, the U.S. and the EU
would result in payments of up to USD 14 million.
Sales milestones and royalties of 10% to 20% will
apply in all markets.

1 Like

Det er her jeg synes PHO kunne gi mer opplysninger ift innholdet i avtalen om Cevira - for slik jeg oppfatter det, er det ca 75 mUSD som knytter seg til ulike “stegene” frem til godkjennelsen er gitt. Deretter er det ca 175 mUSD som er engangsutbetalinger relatert til forskjellige slagsmĂ„l. Royalty pĂ„ 10-20 % av Ă„rlig omsetning kommer i tillegg til nevnte engangsutbetalinger.

7 Likes

Jeg tror det mÄ bli en oppdatering rundt dette pÄ neste kvartals-presentasjon. Det er jo en passende anledning siden det mest spennende hinderet er passert: virker Cevira og er det trygt.

6 Likes

Han har ogsÄ fÄtt Europa tilbake pÄ phos hender, og etablert grunnlag for en veldig hyggelig vekst i Ärene fremover

1 Like

Takk for den presisering - det var jo extra opplĂžftende :pray:t2:

Vel, nÄ begynner det Ä smake kinesisk fugl. Det forekommer meg at PHO stÄr pÄ terskelen til noen sÊrdeles hyggelige og innbringende Är. Kunne de nÄ fÄ ryddet litt opp i egen butikk, sÄ kan PHO bli en gullkantet investering pÄ noen Ärs sikt.

4 Likes

Stille her idag. Er folk pÄ selgeren? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Er lavt volum versus siste dager

Ser sÄnn ut. Gode nyheter klarer jo ikke Ä lÞfte kursen mer enn et par dager fÞr den faller tilbake pÄ samme mÄte vi har sett sÄ altfor mange ganger.

Schneider og gjengen har litt av en jobb Ä gjÞre. Q3 mÄ svare til forventningene, det hÄller liksom ikke Ä legge frem rÞde tall for Þrtende gang, sammen med sedvanlige bortforklaringer og preik om at alt skal bli sÄ meget bedre neste Är, eller Äret etter det.

1 Like

Er det ikke en Cup og Handle Pattern vi holder pÄ med;
A cup and handle is considered a bullish signal extending an uptrend , and it is used to spot opportunities to go long.

2 Likes

Med litt kreativ fantasi ser jeg bÄde dobbeltopp, omvendt hode skulder og kopp med hÄndtak i 3 mÄneders chartet. Men koppehÄndtaket brakk idag?

2 Likes

Sjekker du i det hele tatt opp ting fĂžr du skriver?

Om du korrigerer kontantstrÞm fra drift med tilbakebetaling av lÄn er det ikke lenger kontantstrÞm fra drift. KontantstrÞm fra drift er kontantstrÞm fra drift. Om vi absolutt skal jukse med talla kan jeg instruere deg om Ä heller ta hensyn til rentekostnaden. LÄneopptak og avdrag er et nullsumspill, sÄ rentekostnaden vil vÊre den eneste driftsrelaterte (om vi skal bruke din definisjon) kostnaden.

4 Likes

Det har ikke kommet noe nytt som er verdt Ä diskutere - samtidig som at det er ingen grunn tilÄ fÞlge med kursen hver time/hvert minutt (den svinger relativt mye). For min del er det verdt Ä fÞlge med volumbalansen, som den siste tiden har vÊrt positiv, ved at kursen stiger mÄ hÞyere volum enn nÄr den synker. I dag klarte en omsetning pÄ ca 9 mill Ä senke kursen med nesten 6 %


1 Like

Photocure’s Chief Medical Officer Anders Neijber stated in a news release.3 “It confirms that BLC with Hexvix is additive to WL also with high quality HD imaging technology. We are pleased to see and acknowledge that our partners at Asieris are driving innovation to support unmet needs in bladder cancer.”

12 Likes

Fra artikkelen i Urologytime:

“
We believe that this innovative drug will bring significant benefits to bladder cancer patients in the local market. We will actively advance the related regulatory submissions in China, expediting its market entry to benefit more patients as soon as possible,” said Linda Wu, Chief Development Officer of Asieris Pharmaceuticals
”

Mye som tyder pÄ at det ikke trenger ta alt for lang tid fÞr dette er i markedet i Kina?

7 Likes