Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Kurs synker på veldig lavt volum siste dager. Steg på høyt volum. Positivt TA?

Noen positive nyheter og brudd opp igjen?

Er det muligheter for spennende oppdatering Q3?

Når kan det eventuelt komme NDA og markedsgodkjennelse for fase III studiene?

Det ble sagt av Asieris at expedited market et eller annet.

Noen som har en triggerliste for Photocure?

5 Likes

Ikke så mye å gjøre med inngåtte avtaler. Tviler også på at for høy lønn og opsjoner vil være fokus for nytt styre. Det er ikke bedriftskulturen i distriktsnorge som gjelder i PHO, dessverre.
Men vekst og lønnsomhet står forhåpentligvis høyt på agendaen.

3 Likes

Ingen eller svært lite av forventinger til Photocure med andre ord ved Q?

Chartet er egentlig helt OK ja, kursen siger sakte nedover på lavt volum, og vil etterhvert teste den kortsiktige opptrenden

(grønne og blå glidende snittet man ser bølger seg oppover der)

1 Like

«Det er tjue år siden man så null tilfeller»

Regner med at det henvises til den aldersgruppen som for 20 år siden tilsvarte 2009 vaksinasjons-årgangen i dag, dvs 1989 vaksinasjons-årgangen.
Hvis da jentene blir vaksinert når de er 13 år betyr det at ingen kvinner født i 1976 hadde fått livmorhalskreft når de var 25 år.

Hvor mange kvinner som nærmer seg 50 fikk tilbud om HPV-vaksine på ungdomsskolen.

Svaret er: ingen av de fikk Gardasil, og VG oppslaget er egnet til å gi inntrykk av at vaksinen har ordnet alt.

2 Likes

Jeg har blitt skuffet i så mange år at jeg har null forventninger. Blir sannsynligvis det sedvanlige preiket om hvor bra alt skal bli om et par år :rofl:

1 Like

DNB har estimert en omsetning i Q3 på 117 mill, ingen milepæl utbetalinger, EBITA på -2 mill og net Profit på -8 mill.
Det som teller og er utplasseringer av nye scope, holder de hva de har lovet?

1 Like

Synes det er befriende å se biotekselskap med inntekter i tillegg til pipe: to fase III studier hvor det søkes markedstilgang ettersom de oppnådde endepunkter og resultater var gode. Veldig behagelig kombinasjon. Ikke mange norske biotekselskap forunt.

1 Like

Også med 250 millioner på bok

6 Likes

De bør vel klare det, spennende med skop plassering, det var jo skuffende utplassering i q2, men dette var pga salgskampanje fra Karl storz, så kan håpe at utplassering er virkelig høyt i q3 :slight_smile:

1 Like

Verdipapirfondet Equinor har økt sin beholdning med ca 40% i Photocure siste en uke.

Eier nå 1,32% og kom inn som 13 største eier etter kjøpene siste tid.

Siste en måned:
Danske Bank økt ca 20% og på 15 plass

BNP Paribas økt ca 80% og på 17 plass

1 Like

Tålmod du må ha, unge Padawan.

Det ligger an til en årsomsetning på ca 450 mill. som er mer enn en dobbling fra 2019. Dengang var kursen omtrent på samme nivå som nå.

1 Like

Noen på forum nevnte hvorfor Photocure ikke kjøper PCI Biotech og drar nytte av fremførtbart underskuddet, tja?

Hvis M&A her. Bør det i mine øyne være mer aktuelt at kineserne ved konstellasjon Asieris og Sinopharm vurderer kjøp av nettopp sin samarbeidspartner Photocure?

1 Like

Photocure kan godt bli kjøpt opp neste år, men da etter en total reprising og en smooth premium på kjøpet, la oss si kroner 300? Det er greit for meg, men ikke noe særlig under det. Da holder jeg heller noen år til.

6 Likes

Opsjonsprogrammet er det vel i sannhet eierne som har vedtatt på gf

2 Likes

Hvis Kina mener alvor i sin helsesatsning og økt reproduksjon / befolkningsvekst er Photocure sin teknologi veldig aktuell. En tjeneste / teknologi for fremme folkehelse og fruktbarhet er riktig å si?

Og da er snøffelen sitt resonement lenger opp i tråden god der det greies ut om hvorfor ikke Asieris med sin mcap og pipe ikke kjøper / forsøker fremstøt for å kjøpe seg inn eller forsøke overta Photocure?

Også interessant å se hva fasit NDA og hvor raskt det kan være mulig med markedstilgang?

Jeg husker rett @Snoeffelen ?

1 Like

Hej Norge

myk: Er bange for at de ikke formår det de har lovet – Rojder har været flink til at ligge nye Udplaceringer op på forum, og som jeg husker er der udplaceret 4 Scope i Q3.
Så nok en skuffelse.

Håber jeg bliver positivt overrasket over salget i Europa.

Bliver det nok en Kald-Dush den 8. forventer jeg Cevira og Hexvix nyheder i Kina ligger en dæmper på faldet.

Dansken

1 Like

Aksjen er nok tilbake på 40 tallet kl.14 dagen Dan the man entrer scenen og legger frem mikke mus tall og en lovende fremtid

1 Like