Det ligger an til en Ärsomsetning pÄ ca 450 mill. som er mer enn en dobbling fra 2019. Dengang var kursen omtrent pÄ samme nivÄ som nÄ.
Noen pÄ forum nevnte hvorfor Photocure ikke kjÞper PCI Biotech og drar nytte av fremfÞrtbart underskuddet, tja?
Hvis M&A her. BĂžr det i mine Ăžyne vĂŠre mer aktuelt at kineserne ved konstellasjon Asieris og Sinopharm vurderer kjĂžp av nettopp sin samarbeidspartner Photocure?
Photocure kan godt bli kjÞpt opp neste Är, men da etter en total reprising og en smooth premium pÄ kjÞpet, la oss si kroner 300? Det er greit for meg, men ikke noe sÊrlig under det. Da holder jeg heller noen Är til.
Opsjonsprogrammet er det vel i sannhet eierne som har vedtatt pÄ gf
Hvis Kina mener alvor i sin helsesatsning og Ăžkt reproduksjon / befolkningsvekst er Photocure sin teknologi veldig aktuell. En tjeneste / teknologi for fremme folkehelse og fruktbarhet er riktig Ă„ si?
Og da er snÞffelen sitt resonement lenger opp i trÄden god der det greies ut om hvorfor ikke Asieris med sin mcap og pipe ikke kjÞper / forsÞker fremstÞt for Ä kjÞpe seg inn eller forsÞke overta Photocure?
OgsÄ interessant Ä se hva fasit NDA og hvor raskt det kan vÊre mulig med markedstilgang?
Jeg husker rett @Snoeffelen ?
Hej Norge
myk: Er bange for at de ikke formĂ„r det de har lovet â Rojder har vĂŠret flink til at ligge nye Udplaceringer op pĂ„ forum, og som jeg husker er der udplaceret 4 Scope i Q3.
SĂ„ nok en skuffelse.
HĂ„ber jeg bliver positivt overrasket over salget i Europa.
Bliver det nok en Kald-Dush den 8. forventer jeg Cevira og Hexvix nyheder i Kina ligger en dÊmper pÄ faldet.
Dansken
Aksjen er nok tilbake pÄ 40 tallet kl.14 dagen Dan the man entrer scenen og legger frem mikke mus tall og en lovende fremtid
SÄ pÄ det tidspunktet mener du det er en dÄrlig ide Ä sitte i aksjen?
Det blir nok âsell on newsâ. Om de er dĂ„rlige eller gode. Mye kortsiktighet nĂ„.
Ikke som da jeg kjĂžpte mine fĂžrste aksjer i DNO og fikk de tilsendt i posten.
Tenker egentlig stikk motsatt. Hvor er hypen som skulle kunne fĂžre til sell on news . Alle har jo solgt allerede ?
Solid cashbeholdning som nevnt over
To fase III studier med oppnÄdd endepunkt og sÞknad NDA - markedstilgang. Tror det er link i trÄd som viser mulig kort vei til markedet, noe ogsÄ samarbeidspartner sier i sin melding.
Royalties og milestones pÄ disse to og samtidig etablert business.
Det bĂžr absolutt kunne prises. Sjelden vare i biotek!
Jeg tror veldig mange ikke er posisjonert i Photocure enda. Det bÊrer det preg av i trÄden. Nye store investorer inn og stabil aksjonÊrbase blant de 50 stÞrste er jo ogsÄ et stort pluss.
Og siste opptur kom pĂ„ godt volum. Fallet nĂ„ er pĂ„ lavt volumâŠ
Ja der er mange som ikke er posisjonerte i PHO, der hvor jeg har kontakt er det mange som sier at PHO orker de ikke eller kursen er den samme som for x antall Är siden. Det er opparbeidet stor skepsis mot PHO gjennom alle disse Ärene som mÄ overvinnes. Det kan vÊre et pluss nÄ det nÄ endelig lÞsner for PHO.
Forklaringen pÄ att det er sÄ fÄ nye klinikker er nok utskifting av gamle scop, som blir erstattet med de nye Sapira scopene.
Mener Ă„ huske D S nevnte noe om Karl Storz gav rabatt ved utskiftning av gamle scop.
Dette stemmer nok til punkt og prikke. 30 Är gammelt selskap, og kursen er der den var for 20 Är siden. Klart dette ikke appelerer til folk, og da tar de seg ikke tid til Ä gjÞre en grundig gjennomgang av selskapet, og derav den bedritne kursen vi nÄ ser, selv med sÄ mye fundamentale gode nyheter den seneste tiden.
Men som du ogsÄ nevner, vil det kunne resultere i en kurseksplosjon nÄr reprisingen kommer, og den ser jo uunngÄelig ut. Vil nok som alltid bare komme de tÄlmodige til gode, mange skal nok av lenge fÞr.
Jepp, det er vel dessverre slik at styrets forslag bankes gjennom som en ren formalitet. Og mange som er kritiske til gavepakkene er vel som meg investert via investeringskonto og har dermed ingen reell mulighet for Ă„ stemme nei.
Dessuten er det kanskje ingen som tror pÄ utbetaling av utbytte og da spiller jo den stadige utvanningen mindre rolle.
Jeg tror pÄ fremtidig utbytte.
Det er ikke rart at en stiller spÞrsmÄl rundt kursutviklingen i PHO - og etter min oppfatning har selskapet gÄtt noe under radaren. Det har knapt vÊrt skrevet noe i norsk presse om f.eks. fase 3 ift Cevira - og at en her nÊrmer seg godkjenning. NÄr kursen ogsÄ er 50 % ned etter nyttÄr - til tross for suksess i 2 fase 3 studier - og den knapt har beveget seg opp den siste mÄneden - er ganske forunderlig.
PHO har i dag, som Savepig skriver, ca. 250 mill i cash og med godkjenning av Cevira (i Kina) utlĂžses engangsutbetaling pĂ„ rundt 200 mill NOK (18 mUSD) NĂ„r godkjenningen gis i USA/Europa fĂ„r en ytterligere ca 400 mill NOK (36 mUSD). Deretter kommer i tillegg utbetaling for salgsmilepĂŠler (pĂ„ totalt over 1.5 mrd NOk (om de nĂ„s) + royalty. PHO vil ogsĂ„ fĂ„ utbetalinger nĂ„r Hexvix kommer til markedet i Kina/Taiwan + royalty. Likevel er kursen lik det den var for 4 Ă„r siden og mCAP kun ca. 1.5 mrd⊠Mens Aseris - som pr nĂ„ kun har PHOs sine produkter (Cevira/Hexvix) i loopen - er verdsatt til ca 10 mrdâŠ
HĂžres ikke ut som tallene dine er helt riktige ut fra hva jeg husker
Og derfor tror jeg pÄ fremtidige utbytter.
Tusen takk Savepig - jeg blandet engangsutbetalingen for godkjenning i Kina vs USA/Europa, dvs at godkjenning i Kina og USA/Europa utgjĂžr ca 200 mill NOK og 400 mill NOK. Jeg har korrigert i mitt innlegg.
Det stĂ„r ikke godkjenning i China og EU/US det stĂ„r âFirst indicationâ og i agreement stĂ„r det
âachievement of certain clinical and regulatory milestones in Chinaâ
Vil tro at dette er delt mellom oppnÄdd end point, innsendelse av NDA og markeds godkjenning.