Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

SÄ pÄ det tidspunktet mener du det er en dÄrlig ide Ä sitte i aksjen?

Det blir nok “sell on news”. Om de er dĂ„rlige eller gode. Mye kortsiktighet nĂ„.
Ikke som da jeg kjĂžpte mine fĂžrste aksjer i DNO og fikk de tilsendt i posten.

1 Like

Tenker egentlig stikk motsatt. Hvor er hypen som skulle kunne fĂžre til sell on news :joy:. Alle har jo solgt allerede :upside_down_face::rofl:?

Solid cashbeholdning som nevnt over

To fase III studier med oppnÄdd endepunkt og sÞknad NDA - markedstilgang. Tror det er link i trÄd som viser mulig kort vei til markedet, noe ogsÄ samarbeidspartner sier i sin melding.

Royalties og milestones pÄ disse to og samtidig etablert business.

Det bĂžr absolutt kunne prises. Sjelden vare i biotek!

Jeg tror veldig mange ikke er posisjonert i Photocure enda. Det bÊrer det preg av i trÄden. Nye store investorer inn og stabil aksjonÊrbase blant de 50 stÞrste er jo ogsÄ et stort pluss.

Og siste opptur kom pÄ godt volum. Fallet nÄ er pÄ lavt volum


2 Likes

Ja der er mange som ikke er posisjonerte i PHO, der hvor jeg har kontakt er det mange som sier at PHO orker de ikke eller kursen er den samme som for x antall Är siden. Det er opparbeidet stor skepsis mot PHO gjennom alle disse Ärene som mÄ overvinnes. Det kan vÊre et pluss nÄ det nÄ endelig lÞsner for PHO.

2 Likes

Forklaringen pÄ att det er sÄ fÄ nye klinikker er nok utskifting av gamle scop, som blir erstattet med de nye Sapira scopene.
Mener Ă„ huske D S nevnte noe om Karl Storz gav rabatt ved utskiftning av gamle scop.

2 Likes

Dette stemmer nok til punkt og prikke. 30 Är gammelt selskap, og kursen er der den var for 20 Är siden. Klart dette ikke appelerer til folk, og da tar de seg ikke tid til Ä gjÞre en grundig gjennomgang av selskapet, og derav den bedritne kursen vi nÄ ser, selv med sÄ mye fundamentale gode nyheter den seneste tiden.

Men som du ogsÄ nevner, vil det kunne resultere i en kurseksplosjon nÄr reprisingen kommer, og den ser jo uunngÄelig ut. Vil nok som alltid bare komme de tÄlmodige til gode, mange skal nok av lenge fÞr.

2 Likes

Jepp, det er vel dessverre slik at styrets forslag bankes gjennom som en ren formalitet. Og mange som er kritiske til gavepakkene er vel som meg investert via investeringskonto og har dermed ingen reell mulighet for Ă„ stemme nei.

Dessuten er det kanskje ingen som tror pÄ utbetaling av utbytte og da spiller jo den stadige utvanningen mindre rolle.

Jeg tror pÄ fremtidig utbytte.

2 Likes

Det er ikke rart at en stiller spÞrsmÄl rundt kursutviklingen i PHO - og etter min oppfatning har selskapet gÄtt noe under radaren. Det har knapt vÊrt skrevet noe i norsk presse om f.eks. fase 3 ift Cevira - og at en her nÊrmer seg godkjenning. NÄr kursen ogsÄ er 50 % ned etter nyttÄr - til tross for suksess i 2 fase 3 studier - og den knapt har beveget seg opp den siste mÄneden - er ganske forunderlig.

PHO har i dag, som Savepig skriver, ca. 250 mill i cash og med godkjenning av Cevira (i Kina) utlÞses engangsutbetaling pÄ rundt 200 mill NOK (18 mUSD) NÄr godkjenningen gis i USA/Europa fÄr en ytterligere ca 400 mill NOK (36 mUSD). Deretter kommer i tillegg utbetaling for salgsmilepÊler (pÄ totalt over 1.5 mrd NOk (om de nÄs) + royalty. PHO vil ogsÄ fÄ utbetalinger nÄr Hexvix kommer til markedet i Kina/Taiwan + royalty. Likevel er kursen lik det den var for 4 Är siden og mCAP kun ca. 1.5 mrd
 Mens Aseris - som pr nÄ kun har PHOs sine produkter (Cevira/Hexvix) i loopen - er verdsatt til ca 10 mrd


6 Likes

HĂžres ikke ut som tallene dine er helt riktige ut fra hva jeg husker

https://photocure.com/news/photocure-and-asieris-enter-into-a-global-licensing-deal-for-cevirar-with-up-to-usd-250-million-in-milestones-and-double-digit-royalties-3352772

2 Likes

Og derfor tror jeg pÄ fremtidige utbytter.

1 Like

Tusen takk Savepig - jeg blandet engangsutbetalingen for godkjenning i Kina vs USA/Europa, dvs at godkjenning i Kina og USA/Europa utgjĂžr ca 200 mill NOK og 400 mill NOK. Jeg har korrigert i mitt innlegg.

4 Likes

Det stĂ„r ikke godkjenning i China og EU/US det stĂ„r “First indication” og i agreement stĂ„r det
“achievement of certain clinical and regulatory milestones in China”
Vil tro at dette er delt mellom oppnÄdd end point, innsendelse av NDA og markeds godkjenning.

3 Likes

Ja - det har du nok rett i, og det tilsier at deler av utbetalingen vil komme pĂ„ et tidligere tidspunkt​:grinning::+1:

1 Like

Vet ikke om jeg misforstÄr hva dere skriver, men tror dere er godt ute Ä sykle her.

Hva tror dere indikasjon betyr i denne sammenhengen?

image

3 Likes

Mulig du har rett men hva med denne;“achievement of certain clinical and regulatory milestones in China” her er det delt mellom “certain clinical og regulatory”

1 Like

Har jo kommet smÄ drypp av milepÊlsutbetalinger fra asieris jevnt og trutt.

2 Likes

Du verden hvor mye cash det ser ut til Ä kunne bli bare fra milestones pÄ disse to fase III studiene.

Artig med 250 millioner pÄ bok fra fÞr og samtidig etablert driftsinntekter fra ordinÊr drift!

Er veldig spent pÄ hva Asieris med partnerskap Sinopharm (Fortune 500 og delvis statseiet) kommer til Ä gjÞre med Photocure. Overta, utvide samarbeid, bud osv. Vil forundre meg om de ikke allerede har banket gjennom en plan her


Begge endepunkter og resultater i fase III studiene var sÄ gode at de sÞker rask markedstilgang hos regulatoriske myndigheter i Kina. FornÞyde med teknologien ser det ut til to say the least.

Ok omsetning, blir det god omsetning i dag ender pho i pluss? Kun fall pÄ lav omsetning siste tid.

4 Likes

Da bÞr du ogsÄ vÊre kritisk til utvanningen som opsjonene fÞrer til.
Alle som hÄper pÄ et oppkjÞp bÞr ogsÄ vÊre kritiske til utvanningen.

1 Like

Helt ordinĂŠrt biotek lĂžp. Internasjonal bransje hvor det er nettverk og kamp om hodene. Lykkes biotek blir det enorme verdier og at det tilfaller ledende ansatte er helt ok.

Jeg ville heller vért kritisk til biotekselskap som ikke har solid kontantbeholdning, ordinér drift og etablert endepunkter i fase III studier hvor det sþkes markedstilgang
.

1 Like