Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

23 Likes

The pivotal clinical trial results have been selected as a “late-breaking abstract” for the 43rd Congress of the Société Internationale d’Urologie (SIU) in Istanbul, Turkey, this month. The clinical study results will be presented for the first time in the form of an Oral ePoster on Thursday, October 12, 2023, at 1:45pm local time.

Ser man til Ulti, er dette med “late breaking abstract” godt diskutert, og det er vel stort sett ganske positivt.

10 Likes

5 Likes

Gjengir et godt skrevet innlegg fra “Photocure Investors” på Facebook:

Alt har sin begynnelse, så også i Photocure.
Etter omkring 25 år med med forskning og utvikling, feiling og kamp på barrikadene, kan vi nå se konturene av noe stort i horisonten.
Neste uke, torsdag den 12. oktober skal Asieris (Photocure sin partner) presentere vellykket studie fase III på Hexvix (Cysview) for et stort publikum.
Seansen går av stabelen på den 43. Internationale, urologiske kongressen i Istanbul kommende torsdag.

Dette kaller jeg begynnelsen på det nye Photocure.

Nytt styre kommer etterhvert på plass som trolig vil ta ned kostnadene ved eget salg av Hex/Sys med +÷ 200 mill årlig.
Sammen med nye scope som utvikles as we speak, og som er mye lettere å håndtere tidsmessig, ser jeg det som veldig sannsynlig at ‘Blue Light Cystokopi’ blir det nye SOC I hele verden etterhvert som det blir rullet ut i kjempestore markeder.

Ikke glem at Asieris også har tatt Cevira til en vellykket endpoint av fase III.
Cevira er et legemiddel som vil gjøre at celleforandringer i livmoren vil være borte i løpet av 3 måneder.
Jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen av dette moderne eventyret som utspiller seg i Photocure.

Glem heller ikke det nylige innsidekjøpet på 6,5 mill i PHO-aksjer.

3 Likes

Ultimovacs gikk vel ca 25% på nyheten om Late Breaking abstacts for noen uker siden.

2 Likes

Siden Hexvix/Cysview har vært på markedet i over 20 år, og stadig opparbeidet seg bedre dokumentasjon så er det 100% sikkert at det er et positivt resultat på fase 3 studien for Hexvix i Kina, og sikkert gode resultater også.

Men det er ikke det viktige poenget her. Det viktige poenget er at sammen med Cevira så er Asieris sine eneste 2 produkter som er garantert å komme til markedet produktene de har inn-lisensiert fra Photocure. Pipelinene til Asieris ser ut som følger:

Og tilsynelatende ser det ut som om Asieris har sitt eget produkt, Vesique, med aktivt stoff APL-1202 (til behandling av urologiske sykdommer også i en pivotal fase:

Men det er en sannhet med modifikasjoner. Ser vi på samarbeidet Asieris har med Beigene (første og eneste kinesiske selskap med en FDA-godkjent immunoterapi (Tislelizumab)) så kom det en nyhet på det fase 1/2 studiet 13. september 2023.

Følgende informasjon om de andre utviklingsprogrammene med APL-1202 kan man se fra den nyheten.

“Furthermore, two pivotal Phase II/III clinical trials of APL-1202 are ongoing, including APL-1202 combination with intravesical chemotherapy for intermediate- and high-risk chemo-relapsed NMIBC patients and APL-1202 monotherapy for naïve intermediate-risk NMIBC patients.”

Og det står korrekt i pressemeldingen; “fase 2/3”, fordi det er en fase 2/3 og ikke en pivotal studie, ennå.
Sjekker vi på clinical trials så ser vi hvordan det står til med den “pivotale” studien til Asieris på Vesique.

ClinicalTrials.gov ID NCT04736394

https://clinicaltrials.gov/study/NCT04736394?term=APL%201202&rank=3

Det er først en dose-eskaleringsdel med 100 pasienter,som jeg vil betegne som fase-2-delen, deretter resten av studiet, fase-3-delen, og totalt 800 pasienter.

Har streket under en del nøkkelinformasjon med rødt, hovedpoenget er imidlertid; jeg klarer ikke finne noe informasjon som tilsier at de er ferdig med stage 1 .

Følgelig kan vi betegne det som at Asieris ikke har noe produkt på marked, ennå men vil snart ha det i Cervira og Hexvix, og at det ellers er en god stund til man har neste produkt klart.

Og det er da Kevin Pan som leder og co-founder av Asieris må tenke litt strategisk.
Hvis selskapet ikke har inntekter, er verdt ca 10 mrd, har 2 fugler å hånda, og 2-3 på taket hvordan kjører man risikostyring ?

Så hvordan skal Kevin Pan være smartest mulig med sitt livsverk?

image

Feiler Vesique (APL-1202), som det selvsagt er en mulighet for, så er 2 stykk Photocure-produkter fort 90% av verdien til Asieris, som altså pt er verdt ca 10 mrd (6,3 mrd yuan).

I dette regnestykket er også det faktum at mesteparten av milepæler (250 millioner dollar) +royalties gjenstår for Asieris å betale ut til Photocure.

Jeg tenker at Kevin Pan vrir hue sitt ganske godt på hvordan få kloa i Photocure billigst mulig, nå som både Cevira og Hexvix er bortimot garantert å få markeds-tillatelse i Kina.

God risikostyring er å hente pengene som kan kjøpe ut Photocure, nå som:

  1. Cevira og Hexvix kommer på markedet
  2. Kun en brøkdel av 250 mill$ i milepæler er utbetalt
  3. Mens Asieris har en en relativ OK markedsverdi sett i forhold til reell risiko i pipeline
  4. Mens aksjekursen i Photocure er på er rekordlavt nivå.

Hadde jeg vært Kevin Pan så hadde jeg for lengst vært i gang med å presse ned aksjekursen til Photocure, og prøvd meg med alle triks i boka.

EDIT: Enten Vesique feiler, eller klarer seg er det trolig best å hente penger for å kjøpe ut Photocure nå.
Grunnen er at MCAP er nå på 10 mrd, og feiler Vesique så mener jeg Asieris bør eie disse produktene, og hvis Vesique passerer dose-eksaleringsdelen så krever et studie som skal ha inn 800 pasienter, på kreftbehandling, betydelig med ressurser.

15 Likes

Er der noen selskap som kan være aktuelle som budgivere mot Asieris på Photocure ?
Noen som har noen mening hva sluttprisen kan komme opp i ved eventuelt bud på selskapet?

1 Like

Hexvix og laser er jo rene Scientifiction,
Hvilken andre kreftformer kan det spekuleres i kan være aktuelle for lysbehandling?

1 Like

Det er det som kanskje er litt tricky, og det er at det ikke er noen budgivere som konkurrerer med Asieris. Men det blir likevel ikke som at du må tvangs-selge huset og det er bare en hai som svømmer rundt i håp om å plukke det opp for knapper og glansbilder.

Greia er at man kan leie det ut (royalties) og de må ut med en god slump bare for å få lov til å leie det, og Asieris må leie, eller kjøpe.

Er vel heller som at man har leid en hytte et sted, og så er det blitt drømmestedet til kona.
Bare det gjør henne fornøyd, så da lurer man vel kanskje på om det kan være like lurt å kjøpe stedet hvis man likevel skal feriere der til evig tid.

4 Likes

Dette er jo rene spekulasjoner og går jo på tvers av gjeldende strategi for PHO. Disse ønskene dukker jo stadig opp her på TI fra aksjonærer som sitter med tap og som vil ha en raskere vei til lønnsomhet enn ledelsen legger opp til. Da blir jo kaken mindre, og noen er kanskje fornøyd med det, men mange av aksjonærene vil ha mer enn de få prosent markedsandel PHO har i USA, de markedsandeler PHO har i Europa og at mulighetene i resten av verden skal realiseres. Det er en fremgang man ikke kan spare seg til…

10 Likes

Høres ut som at på det stadiet vi er komet til nå så er vi dømt til suksess som PHO-aksjonærer , ikke ?

Enten går det mot bud eller lisensiering eller så følger en det oppsatte programmet (lisensavtalen ) med milestones og fast prosent av overskuddet.

Men om dette er nok til å få aksjekursen opp noen 10 ører på mandag spørs vel.
Et galehus , jeg visste av tidligere erfaring at PHO er og har vært et rart investerings-case men det blir jo helt sprøtt å sitte på to fase3 studier som en må annta er i box UTEN å bli kompansert for det.
Det å få oppleve å treffe 2 studier fase 3 og samtidig ligge inne med stort tap 50-60% på investert kapital i PHO , ja …det er jo bare til å le av.

Flott å høre fra deg snoeffelen

9 Likes

Ser definitivt ut som om ting er i ferd med løsne - omsider!

3 Likes

Helt enig Stovnerjonny,.
Den gjentakende snakk om at senke kostnadene undrer meg mye. Photocure er et vekstselskap som har til formål at få Cysview utt til mange flere klinikker/sykehuse og få brukerfrekvensen opp. Det henger ikke sammen med at sænke kostnadene på nuværende. Her tenker jeg debatten er kjørt noe av sporet.

6 Likes

Asieris har vel en strategi om å leie fordi det binder mindre kapital og reduserer risikoen da de ikke vet hvor mye hytta blir brukt før den er klar til innflytting.

1 Like

Snoeffelen- jeg følger deg 100 %, skjønner virkelig ikke hvordan PHO kun er verdt 1.3 mrd etter at begge fase 3 (Cevira og Hexvix) har vist suksess/oppnådd sine milepæler. Videre - er det ikke dette en har ventet på i hele år, resultatene fra disse to studiene? Hvordan kan kursen likevel være ned 50 % i år?

For meg må dagens kurs/verdi til PHO være en gavepakke for Aseris, nå som det er tilnærmet 100 % sikkert at begge produktene vil komme ut på markedet - hvorfor skal Aseris betale ut engangsutbetalinger som er dobbelt så høyt som mCAP til PHO, der årlige royalties kommer i tillegg? Er det ikke mye bedre kjøpe opp hele selskapet og bli eier av patentene/immaterielle eiendelene til Cevira/Hexvix?

4 Likes

Det kan ligge en ytterligere stor oppside for Asieris når det gjelder Hexvix/Cysview. Og det gjelder for deres samarbeid med Uroviu. Kommer det en reklassifisering av flexiskop i USA har Asieris store muligheter til et meget lønnsom løp sammen med Uroviu, i tillegg til at de nok kan bruke Uroviu temmelig raskt i det minste i Kina, og dermed slipper de kostbare og lite håndterlige Storz.skopene. Lønnsomheten kan bli høy i de områder Photocure håndterer.

4 Likes

Fordi mangen misforstår MCAP i forhold til reell oppkjøpspris.

Hva et selskap er priset på børsen idag, har ingenting med hva selskap kan bli kjøpt opp for i morgen.
Og det er ofte slik at reell verdi ikke kommer frem før noen faktisk legger inn bud, iallefall i den medisinske verden.

Det blir uansett kjørt en uavhengig verdivurdering av en 3. part. Det er ikke slik at selskap X kommer og kjøper Photocure til røverpris bare fordi kursen er kjørt vanvittig lavt i forhold til hvor dem er nett no. Over 50% av aksjene ligger på topp 20 av aksjonærene. Topp 50 holder over 70%.
Det er kun ca 24 mil aksjer tilgjengelig i markedet. Majoriteten av disse må eventuelt godkjenne et slikt bud.

Rent hypotetisk. Hvis noen hadde lagt inn bud på Photocure, måtte dette budet vært bedre en hva
selskapet er priset til idag i tillegg til milepælsbetalingene til Asieris. Det er som minimum. Så kan man se på potensielle inntekter litt frem i tid, vekst, verdier i selskapet +++

9 Likes

Angående biotech take overs og pris kontra stock price…

1 Like
1 Like

Rosk82 - jeg skjønner godt at det ikke er direkte sammenheng mellom mCAP og hva som ev. blir den reelle oppkjøpsprisen (at det vil være flere forhold som vektlegges ved en objektiv verdivurdering), samt at ev oppkjøp må få den nødvendige godkjennelsen av aksjonærene. Samtidig er det min oppfatning at børsverdien også har en viss betydning - der det prinsipielt vil være av interesse for en oppkjøper at mCAP er så lav som mulig (enklere å få aksjonærene med om en legger f.eks en høy oppkjøpspremie). Se f.eks Kahoot - kursen var for ikke alt for lenge siden godt over kr 100, nå foreligger det et tilbud om å kjøpe opp selskapet til en kurs på kr 35 (det er derimot ikke sikkert at de får nødvendig flertall). Det at PHO for ikke lenge siden hadde en kurs på over kr 150 er derfor (heller) ikke noen garanti for at dagens aksjonærer ikke er villig til å selge PHO for under kr 150…

Når det er sagt, det kan godt være at Aseris har null interesse i å kjøpe opp PHO - og jeg håper virkelig ikke at aksjonærene til PHO vil selge selskapet til en pris tilsvarende dagens mCAP + milepælsutbetalingene. Her tror jeg royalties (særlig fra Cevira) kan bli en gullgruve på sikt.

4 Likes