Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jerngrep med robothandel av JPM. De klarer ennå å skvise ut noen tusen aksjer av gangen med sin taktikk. Større kjøp svares umiddelbart med lavere salg med noen titalls aksjer. Dermed holder de aksjekursen på stedet hvil. Virker som det er mindre lett å få aksjekursen ytterligere ned. Flater vi ut? Ligger JPM å vurdere om tilbakekjøp av shorten må snart begynne? Vi får se…

1 Like

@kreinh sånn short kan ligge der i mange måneder. Nå er den kjent og da er det bare å leve med det.

Dersom JPM ønsker å presse aksjeprisen ytterligere ned, men samtidig opprettholde shortposisjonen sin kan det tenkes at de selger aksjer til stadig lavere pris på Oslo børs samtidig som de kjøper tilsvarende antall aksjer på dark pools utenfor Oslo børs.

Robotene jobber hardt nå… Må da være mulig å finne en bunn snart.

Har kjøpt i dag i troen på at bunnen var i går.

6 Likes

JPM slipper ikke grepet…

Nei vi ser nok 50 tallet til uka

Chartet under er riktignok ukentlig view men jeg er ikke helt uenig med @Bingo123 sin spådom (kanskje ikke at det skjer allerede til uken dog, men ikke umulig slik utviklingen har vært siste 2 ukene…).

Vi er nå (volummessig) litt i ingenmannsland og neste naturlige støtte går et sted mellom 50 og 58. Blir ikke sjokkert om vi skulle komme dit før det snur. Men vi er samtidig på ekstremt oversolgt nivå så det nærmer seg en eller annen reaksjon opp.

Bevegelsen ned siden feilet test på å bryte over MA100 med påfølgende brudd ned gjennom MA200 har ikke skjedd på noe oppsiktsvekkende volum noe som i mine øyne svekker hele bevegelsen ned. Men de som grinder denne nedover får holde på relativt uforstyrret slik det er akkurat nå.

1 Like

Jeg sa først 70 tallet og så 60 tallet. Og nå sier jeg 50 tallet. Det er jo en ganske klar retning her

Retningen nå er 0,-

Det betyr jo ikke at den skal dit

5 Likes

Det betyr jo at du egentlig ikke har peiling men bare gjetter deg videre nedover.

Håper folk her nå virkelig kjenner sin besøkelsestid - en mer rabattert aksje skal du lete lenge etter :slight_smile: Jeg kan iallfall snakke for meg selv…

1 Like

Topp 20 aksjonærer akkumulerer hvertfall jevnt og trutt.

Selv håper jeg mer på at alle aksjeeiere tviholder på aksjene sine istedenfor å spille shorterne rett i hendene.

Dersom mange nok av oss kjøper det de kan nå, kan det godt tenkes at vi kan ta innersvingen på shorterne. Pho-caset er fundamentalt bunnsolid, og de fleste her har ment at kursen bør ligge nord for 100.
«Walk the talk «

Var ikke så veldig interessant å gå inn med masse friske penger rett før en helg nå, men chartet ser ekstremt bunnish ut.

Kan godt være at de som kjøpte i dag traff planken

Market cap på Photocure i dag er på 1,7 mrd.
Cevira avtalen med Asieris alene har en verdi på 2,6 mrd ved suksess med dagens dollar kurs… Nå er den priset til 0 fra analytikere :man_shrugging:

I tillegg har man Cysview/Hexvix som dem også skal distribuere inn i det kinesiske markedet.

1 Like

Hvor mye utgjør royalties av de 2,6 milliarder?

Det er uten royalties…

This agreement provides Photocure with revenue potential from the development and global commercialization of Cevira in the range of USD 250 million including all payments and potential milestones, exclusive royalties of 10 to 20 per cent.

https://photocure.com/news/photocure-and-asieris-enter-into-a-global-licensing-deal-for-cevirar-with-up-to-usd-250-million-in-milestones-and-double-digit-royalties-3352772

2 Likes