Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

SmÄaksjonÊrer er sin egen verste fiende, de kan drive ned kursen pÄ smÄ volumer basert pÄ den nÄvÊrende frykten i markedet. SÄ forsterker dem hverandre nÄr de begynner Ä panikkselge pÄ kursfall.

6 Likes

Helt ekstremt utslag pÄ RSI nÄ.

Man er faktisk lavere pÄ RSI nÄ en man var pÄ covidbunnen :joy:

SÅ dĂ„rlig var ikke rapporten. Man er kun 6% hĂžyere en toppen man hadde i Juli 2019.
Det er 160 skop siden.
Revenue som var halvparten av hva man har idag.
FĂžr avtalen med Asieris.
FĂžr det nye skopene med Karl Storz.
Covid er ferdig.

men selvfÞlgelig, skulle man noensinne solgt Pho aksjene sine, sÄ gjÞr man det idag :man_shrugging:

6 Likes

Det verste er at hvis vi nÄ skulle fÄ gode nyheter fra Cevira studiet sÄ vil vi nok ikke engang komme opp pÄ pre-q4 nivÄer engang.

1 Like

Asieris pharmaceuticals er opp nesten 4% idag, 44,4% siste 6 mÄneder. Noen som fortsatt er i tvil om at noe er i gjerde?

Tilliten var tynnslitt fra fÞr, etter rÞd bunnlinje Är etter Är. Det elendige Q4 resultatet med voldsom kostnadsÞkning var vel drÄpen som fikk mange til Ä gi opp tenker jeg. NÄr en eller flere store aktÞrer i tillegg gÄr i gang med shorting blir det som det blir.

Hva gjelder nivÄer sÄ er vi allerede nede pÄ det vi opplevde under Covid panikken for 3 Är siden, og det ser dessverre ikke ut som det stopper her heller.

synes faktisk den holder seg relativt greit idag, mulig tegn pÄ at kjÞperne er pÄ vei tilbake?

2 Likes

Det er nok endel som ikke er der. Noen har nok ventet pÄ den ekstreme oppturen som sÄ langt har latt vente pÄ seg, men det blir ganske unyansert Ä svartmale.
RĂžd bunnlinje henger sammen med satsing.
De kunne veldig lett gÄtt med overskudd; de kunne gjort som Ipsen og bare solgt Cysview til kunder som bestilte.

Isolert sett et svakt kvartal, men ett enkelt kvartal sier lite om stÄa. Ting er forklarbart. Den lange trenden kunne (burde?) vÊrt bedre, men det er mange grunner til Ä ikke svartmale

En del av de er ekstrakostnader grunnet “forretningsutvikling”. I praksis Ă„rsaker vi ikke kjenner dybden pĂ„. Det kan vĂŠre kjĂžp av annet selskap (som DS har hintet om) eller noe helt annet . Valutaffekt slĂ„r ogsĂ„ negativt ut for kostnadssiden

Jeg har faktisk kjĂžpt idag

3 Likes

Tja, det kan man kansje hevde, men 45 kroner ned pÄ drÞye to uker er uforskammet mye uansett og dagen idag er heller ikke ferdig.
Jeg var overbevist om at vi sÄ bunnen igÄr, men makro skjelver og det ene panikkanfallet etter det andre utlÞses.

1 Like

Holder seg relativt greit? Den er jo i skrivende stund ned nesten 4%

Nþkkelordet her er relativt. OSEBX er ned 3,7%. Da er ikke 4% ille😂

4 Likes

Ned 2,87% i skrivende Ăžyeblikk.

Ja, syk nedgang siden q4. Ser man sammenligner fallet som ved covid start, og da mÄ msn ogsÄ huske pÄ at davÊrende hovedaksjonÊr High seas dumpet alle aksjene, sÄ utrolig at man fÄr et lignende falne kun pga en svak q presentasjon

JPM shorten, som fÞrst virket ganske hasardiÞs etter at aksjen allerede hadde fallt stygt, ser mer og mer genial ut. Forutsatt at den dekkes inn pÄ disse nivÄer. Men jo lenger man nÞler, jo stÞrre er riskoen for Ä drive kursen raskt til vÊrs igjen.

Nei, det er vel stor fare for at eventuelt gode nyheter vil drukne i alt elende som foregÄr rundtomkring.

Bladde tilbake til 2021-2022 og mÄtte le litt nÄr jeg sÄ folk fable om kurser pÄ alt fra 150 til 300 :laughing:

NÄ etter kollapsen blir jeg nok fornÞyd hvis jeg fÄr tilbake den millionen jeg har tapt den siste mÄneden.

Virker som om markedet avskriver Cevira totalt.

Det er i tilfelle ikke rart. Det eneste vi har hÞrt fra PHO er at det muligens ligger an til godkjennelse i 2024 eller noe sÄnt. I Q4 presentasjonen kan jeg ikke huske at Cevira var nevnt i det hele tatt.

Med tanke pÄ hvordan kursen presses ned dag for dag er det vel ikke helt umulig at et stort selskap sitter med mer informasjon og forbereder Ä komme med et skambud pÄ hele PHO etter hvert.

Det er slettes ikke uvanlig i q presentasjonener Ă„ tone ned, eller til og med utelate, informasjon om prosjekt/lĂžsninger som nĂŠrmer seg avklaring.

Merkelig hvis man toner ned eller utelater informasjon nÄr man vet utmerket godt at man legger frem resultater som vil bli dÄrlig mottatt av markedet.

Men det kan jo dessverre ogsÄ vÊre sÄnn at informasjon de eventuelt sitter pÄ ikke er sÄ positiv som vi hÄper pÄ. Da er det jo forstÄelig hvis de venter til de forhÄpentligvis kan legge frem litt bedre kvartalstall.

Spekulativt

Det handler nok mer om at deres uttalelser kan bli feiltolket, misforstÄtt eller at de sitter med noe info om prosess osv som de ikke kan/vil ut med nÄ.
Som sagt - jeg har sett dette flere ganger fĂžr, og da har utfallet gjerne vĂŠrt positivt ( dette har vĂŠrt selskap i andre sektorer enn farmasi)

Ser at de 20 stÞrste kjÞper litt aksjer hver dag er opp i52,4% sÄ det er hvert fall ikke de som selger. Skal vi begynne Ä fÄ en vending i dag, har samlet penger og er klar til Ä kjÞpe sÄ det hadde paset meg bra.

Er det noen som kan legge ut en spÞrreundersÞkelse pÄ om PHO med BLC vinner over WL som Socially acceptable care.

1 Like