Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Da forventer jeg ogsÄ oppdatering fra de to andre meglerhus som fÞlger Photocure.

Øker disse ogsÄ kursmÄl. Naturlig tenker jeg iom fase III resultater som er blitt meldt siste tid.

https://www.dn.no/investor/aksje/S101/PHO/PHOTOCURE

Fint med ok volum igjen. Og oppgang pÄ kjÞpet.

HĂžrte gjennom Radium 281, Photocure og det som fremkommer fra Dahl, Strauss og Moskowitz er utelukkende positivt, de er fulle av optimisme for fremtiden, og det begrunnes med god argumentasjon.

Vi sitter pÄ et gullegg, det er jeg helt overbevist om.

5 Likes

Jeg har ikke lest analysen -men betyr det at suksess i Fase III (Cevira/Hexvix) kun gir en Þkning i mCAP pÄ ca NOK 280 mill
Selv nÄr sannsynligheten for at produktet kommer ut i markedet har steget betraktelig?

Blir interessant Ä se hvor mye DnB Þker kursmÄlet - de hadde vel i sitt siste kursmÄl pÄ kr 100 satt verdien pÄ Cevira til kr 0
?

1 Like

Uansett hva markedet mÄtte mene nÄ - men sukess for Cevira fase 3 ( som vi allerede vet er tilfellet), er verdt mye mer enn 280 mill.

2 Likes

@Rodjer du har tidligere delt Norne oppdateringene i PDF - har du fÄtt den som omtales i media i dag? PÄ forhÄnd takk :slight_smile:

2 Likes

NÄ vet vi ikke hva som vil utlÞse de ulike salgsmÄlene/engangsutbetalingene - men potensialet er over 2 mrd av det som gjenstÄr (totalt 250 mUSD), royalty inntekter pÄ 10-20 % kommer i tillegg
 Markedet derimot virker ikke Ä ta dette innover seg pr i dag


2 Likes

Great news in Chinese market

Our Buy recommendation is kept on PHO share at NOK 90/sh TP (80). We expect the stock to recover as good news keep coming in from new markets plus the existing business should continue turning a corner.

Seasonally slower 3Q, but good YoY improvement seen

Photocure will release its 3Q23 report on November 8th. We estimate revenues of NOK 115m, which is up 18% YoY and down marginally QoQ (-2%). We see in-market unit volume sales with a good growth YoY in Europe (7.5%) after rather sluggish same quarter last year. Volumes in the US were strong in 3Q22 and flexible cystoscope contributions are waning, thus we do not see major growth in this market for 3Q23. Our model points to EBITDA of around zero, but much depends on the extent of business development spending, which varies a lot from quarter to quarter. All in all, we expect 3Q to show a consistent improvement in financial performance of PHO.
(fra dagens Norne-oppdatering)

5 Likes

Med dagens valutakurser sÄ er 250 mill dollar nesten 3 milliarder kroner


1 Like

Enten fÞlger ikke markedet med, det forstÄr ikke eller sÄ tror ikke investorer pÄ at Cevira leverer noe i nÊrheten av en suksess.

2 Likes

In September 20th, PHO’s partner Asieris announced PhIII study results of outlicensed
Cevira, a photodynamic drug-device combination product for the
non-surgical treatment of high-grade squamous intraepithelial lesions (HSIL).
The study was a success and met the primary endpoint together with a robust
safety profile. Thus, next step is to submit the data to the Chinese National
Medical Products Administration as part of a new drug application (NDA),
which should happen in the coming months. Cevira has been Photocure’s
pipeline product for many years and it is refreshing to see that their partner
Asieris managed to successfully complete the PhIII study. Photocure will
receive a substantial milestone upon approval in China and EU/US, plus
royalties. We have now adjusted our model for the product with fine-tuned
launch timeline and more importantly, probabilities of success were increased.
Thus, Cevira now comprises NOK 19/sh in our TP of Photocure vs NOK 10/sh
previously.

1 Like

Jaja, det hjalp ikke stort med Norne oppdateringen. SĂ„ fint ut frem til trading gjĂžkene skulle ut dĂžra, da endte som vanlig med omtrent null oppgang.

1 Like

Jeg tror vi skal passe pÄ ikke at la optimismen lÞpe helt av med os, nÄr det gjeller de umiddelbar Þkonomiske effekt(eks. milepÊle) fra Hexvix og Cevira i Kina. Det er fantastisk at fase 3 resultatene er/bliver gode, men fra avsluttet fase 3 til et meningsfuldt salg vil der fortsatt gÄ lang tid. Data skal fÞrst indsamles og settes i system, sÄ skal de sendes til godkjenning. En prosess som i UE/US let kan ta et Är. SÄ skal salget startes opp. Produktene skal promoveres pÄ sykehus osv. Og modsat de inntrykk man let kan fÄ pÄ div. Biotek forumer, sÄ selger intet medicoprodukt seg selv . Jeg er selv meget positiv og hÄpefull nÄr det gjeller Photocure men vi kan ikke forvente at millionerne velter ind pÄ kontoen just rundt om hjÞrnet.

PHOTOCURE.pdf (552,1 KB)

7 Likes

Jeg kjÞper ikke helt dette - for det fÞrste vil flere relativt store engangsutbetalinger bli utbetalt fÞr produktet er pÄ markedet. For det andre - nÄr kursen i dag er faktisk lavere enn fÞr Cevira/Hexvix avtalen ble inngÄtt, selv etter at caset er kraftig redusert, innebÊrer det at aksjonÊrene overhodet ikke fÄr betalt for risikoen en har pÄtatt seg. Det snakkes om at sannsynligheten for godkjenning av Cevira fort ligger pÄ 90 % etter fas III, virker det bare helt fjernt at kursen fortsatt skal ligge pÄ 50 tallet.

7 Likes

Det scenariet hĂžres kjent ut. Avkastning i bioetek ser ut til Ă„ vĂŠre forbeholdt korte penger som kun ser frem til neste trigger, eller aksjonĂŠrer fra fĂžr bĂžrsintro

Ja, men er Photocure nÄ som andre norske biotekselskap?

1)250 millioner i kontanter
2)To fase III studier, begge oppnÄdd gode resultater og endepunkter. Det skal sÞkes om markedstilgang den nÊrmeste tid sier partneren. Her etablert avtaler med milestones og royalties utbetalinger.
3) Eksisterende drift og inntjening fra produkter / tjenester.

4 Likes

Jeg er litt der nÄ, at hvis folk pÄ bÞrsen ikke kan beregne en viss sannsynlighet for hvilke inntekter Cevira minst vil gi, sÄ er ikke det mitt problem.
For det er ikke sÄnn at Cevira kommer pÄ markedet om mange Är, og vil ta evigheter Ä sikre stor utbredelse ( a la Cysview). Caset et Äpenbart veldig bra, nesten en no-brainer.
Asieris er langt fremme i skoa, kinesiske regulatoriske myndigheter jobber mye raskere enn f. Eks FDA, og det er tungvektere fra den kinesiske stat pÄ Ceviras side.

Cevira er, etter min mening, nesten dĂžmt til stor suksess, og det innen rimelig tid.
SÄ er det opp til enhver Ä anslÄ hvor sannsynlig det er.
Men slÄr dette til, sÄ vil inntektene til PHO bli svÊrt store, og det mÄ gi en helt helt annen kurs enn idag.

6 Likes

Ja, risk/reward i denne aksjen mÄ vÊre vanskelig Ä matche. Kursen har gÄtt litt, men risikoen er jo betydelig redusert ogsÄ siste mÄneden. Her er det bare Ä sitte
 :slight_smile: vi mÄ heller ikke glemme cysview, ble ganske positiv etter Ä ha hÞrt siste radforsk podcast med blant annet Strauss, tror /hÄper vi kan forvente mye vekst i Europa i tiden fremover :slight_smile:

3 Likes

Dersom denne er delt tidligere, vennligst se bort fra den.

https://x.com/Cysview/status/1715487586678878677?s=20

6 Likes

Antar at dette er bilder fra HD-skop med henholdsvis hvitt og blÄtt lys?

Slik jeg har forstÄtt det, har en utfordring for PHO vÊrt at hvitt lys har blitt ansett som bare marginalt dÄrligere enn BLC, og det kan vÊre en av Ärsakene til at det har gÄtt trÄtt. Med ny forskning gjort av Asieris, som avkrefter at HD forbedrer hvitt lys relativt til blÄtt, er det lov Ä hÄpe at det etableres en oppfatning av at BLC er sÄ mye bedre at det rettferdiggjÞr bruk.

Og hvis vi skal se bort fra alle akademiske argumenter: Vis dette bildet til 100 pasienter som vet at de har blÊrekreft. SpÞr de om de Þnsker hvitt eller blÄtt lys. Jeg vil tro at selv de fleste leger som er hvitt lys-forkjempere (hvis de finnes, fÄr i alle fall inntrykk av det) ville valgt BLC?

2 Likes