Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Jeg kjÞper ikke helt dette - for det fÞrste vil flere relativt store engangsutbetalinger bli utbetalt fÞr produktet er pÄ markedet. For det andre - nÄr kursen i dag er faktisk lavere enn fÞr Cevira/Hexvix avtalen ble inngÄtt, selv etter at caset er kraftig redusert, innebÊrer det at aksjonÊrene overhodet ikke fÄr betalt for risikoen en har pÄtatt seg. Det snakkes om at sannsynligheten for godkjenning av Cevira fort ligger pÄ 90 % etter fas III, virker det bare helt fjernt at kursen fortsatt skal ligge pÄ 50 tallet.

7 Likes

Det scenariet hĂžres kjent ut. Avkastning i bioetek ser ut til Ă„ vĂŠre forbeholdt korte penger som kun ser frem til neste trigger, eller aksjonĂŠrer fra fĂžr bĂžrsintro

Ja, men er Photocure nÄ som andre norske biotekselskap?

1)250 millioner i kontanter
2)To fase III studier, begge oppnÄdd gode resultater og endepunkter. Det skal sÞkes om markedstilgang den nÊrmeste tid sier partneren. Her etablert avtaler med milestones og royalties utbetalinger.
3) Eksisterende drift og inntjening fra produkter / tjenester.

4 Likes

Jeg er litt der nÄ, at hvis folk pÄ bÞrsen ikke kan beregne en viss sannsynlighet for hvilke inntekter Cevira minst vil gi, sÄ er ikke det mitt problem.
For det er ikke sÄnn at Cevira kommer pÄ markedet om mange Är, og vil ta evigheter Ä sikre stor utbredelse ( a la Cysview). Caset et Äpenbart veldig bra, nesten en no-brainer.
Asieris er langt fremme i skoa, kinesiske regulatoriske myndigheter jobber mye raskere enn f. Eks FDA, og det er tungvektere fra den kinesiske stat pÄ Ceviras side.

Cevira er, etter min mening, nesten dĂžmt til stor suksess, og det innen rimelig tid.
SÄ er det opp til enhver Ä anslÄ hvor sannsynlig det er.
Men slÄr dette til, sÄ vil inntektene til PHO bli svÊrt store, og det mÄ gi en helt helt annen kurs enn idag.

6 Likes

Ja, risk/reward i denne aksjen mÄ vÊre vanskelig Ä matche. Kursen har gÄtt litt, men risikoen er jo betydelig redusert ogsÄ siste mÄneden. Her er det bare Ä sitte
 :slight_smile: vi mÄ heller ikke glemme cysview, ble ganske positiv etter Ä ha hÞrt siste radforsk podcast med blant annet Strauss, tror /hÄper vi kan forvente mye vekst i Europa i tiden fremover :slight_smile:

3 Likes

Dersom denne er delt tidligere, vennligst se bort fra den.

https://x.com/Cysview/status/1715487586678878677?s=20

6 Likes

Antar at dette er bilder fra HD-skop med henholdsvis hvitt og blÄtt lys?

Slik jeg har forstÄtt det, har en utfordring for PHO vÊrt at hvitt lys har blitt ansett som bare marginalt dÄrligere enn BLC, og det kan vÊre en av Ärsakene til at det har gÄtt trÄtt. Med ny forskning gjort av Asieris, som avkrefter at HD forbedrer hvitt lys relativt til blÄtt, er det lov Ä hÄpe at det etableres en oppfatning av at BLC er sÄ mye bedre at det rettferdiggjÞr bruk.

Og hvis vi skal se bort fra alle akademiske argumenter: Vis dette bildet til 100 pasienter som vet at de har blÊrekreft. SpÞr de om de Þnsker hvitt eller blÄtt lys. Jeg vil tro at selv de fleste leger som er hvitt lys-forkjempere (hvis de finnes, fÄr i alle fall inntrykk av det) ville valgt BLC?

2 Likes

Meglerhus kaster enkelte ganger piler i blinde nÄr det gjelder kursmÄl.

Hvis noe gÄr opp, opp ,opp. Justerer husene bare kursen hÞyere hvis dem ligger langt under.
Spesielt hvis det er folkefavoritter. GĂ„r dem ned henger dem etter.

Eksempel NEL: Var ikke mangel pÄ meglerhus som oppdaterte kursmÄl til nÊrmere 40kr nÄr NEL toppet pÄ 35 kr, etter et rally pÄ nÊrmere 100%, tidlig januar 2021. Denne skulle til himmels, alt var grÞnt. Etter dette falt den 65%.

Eksempel Otovo: Carnegie og Fearnley justerte begge kursmÄlet pÄ Otovo rundt 21. februar i Är. Nedjusterte til henholdsvis 20 og 22 kr
Etter den hadde falt fra en base pÄ 20 kr og ned til 14 kr pÄ ca en mÄned. Den trader i dag pÄ 6,2 kr
 En nedgang pÄ 57% og 71% under kursmÄl.

SÄ jeg ville ikke lagt sÄ altfor mye energi i kursmÄlene som blir presentert. Hvis Photocure begynner Ä gÄ, og kursmÄl blir oppfylt, samtidig som den stiger videre, vil meglerhus bare justere sine kursmÄl videre oppover. NÄr Photocure lÄ pÄ 150 kr, var det noen som hadde 200 kr som kursmÄl :man_shrugging:

5 Likes

DĂžmt til suksess ja
HĂ„per det. Men har du satt deg inn i hvordan det funker i Kina ? Konkurransebildet. Hvordan bransjen funker. Hvilken posisjon har Asieris osv? Er de i posisjon til totalt Ă„ endre markedet ? Hvem dominerer i dag med annen diagnostikk ?

Norne legger til grunn 3% markedsandel i Kina med launch i 2025 med 95% sannsynlighet for Ă„ lykkes

Hva er alternativet til Cevira?
Kirurgi eller vaksiner, hvis de blir tatt av alle, som fÄr ganske god (men ikke full) effekt om rundt 20 Är

Cevira er ikke diagnostikk

1 Like

Tror du mente cysview der borte ogsÄ

Har kun snakket om cevira.

Tempo pÄ utbredelsen av Hexvix i Kina har jeg begrenset tro pÄ at blir spesielt hÞy.

1 Like

Cevira mener jeg er spekulativt inntil vi fÄr noe bevist. Det tenker markedet ogsÄ.

Var det 40 kr Norne mente Nel skulle opp i nÄr de satt kursmÄlet sitt for et par Är siden. Det huset der hÞrer jeg ikke pÄ

Vel, vi vet at primary endpoint er mĂžtt for Cevira fase 3, og det i en studiemetodikk som er gullstandarden.
Det sier fryktelig mye.
Det vi venter pÄ er detaljerte data som forteller om resultatene var gode eller ekstremt gode.

Uansett er de mer enn gode nok til at Asieris er entusiastiske og gir full gass for Ä fÄ Cevira godkjent og pÄ markedet asap.

Caset Cevira er nesten en no brainer nÄ.
Kursen er, etter min mening, en gavepakke for de som fÞlger med og har en tidshorisont noe lenger enn mÄneder.

Du mÄ gjerne utdype denne

2 Likes

Spekulativt sier du, aldri hþrt det ordet vére brukt om bþrs fþr

1 Like

Jeg mener bare at det er vrient Ă„ vurdere hvor mye business/penger det blir ut av det
Det er jo det som teller til syvende og sist.

Vel, det foreligger nok tall rundt antall pasienter, pris pÄ kirurgi og info om kinesiske myndigheters mÄl til Ä kunne anta et sÊrdeles hyggelig minimumsnivÄ.

2 Likes

Men at det sannsynligvis blir mye inntekter i forhold til dagens kurs, kan man vel vĂŠre enig i?

Problemet med Ä fÄ priset inn slike fremtidige inntekter i dagens aksjekurs, er at det er liten vilje blant investorer til Ä satse pÄ denne typen selskaper dersom inntektene kommer for langt inn i tid. Dette har selvsagt i stor grad med dagens makrobilde Ä gjÞre.

3 Likes