Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Meglerhus kaster enkelte ganger piler i blinde nÄr det gjelder kursmÄl.

Hvis noe gÄr opp, opp ,opp. Justerer husene bare kursen hÞyere hvis dem ligger langt under.
Spesielt hvis det er folkefavoritter. GĂ„r dem ned henger dem etter.

Eksempel NEL: Var ikke mangel pÄ meglerhus som oppdaterte kursmÄl til nÊrmere 40kr nÄr NEL toppet pÄ 35 kr, etter et rally pÄ nÊrmere 100%, tidlig januar 2021. Denne skulle til himmels, alt var grÞnt. Etter dette falt den 65%.

Eksempel Otovo: Carnegie og Fearnley justerte begge kursmÄlet pÄ Otovo rundt 21. februar i Är. Nedjusterte til henholdsvis 20 og 22 kr
Etter den hadde falt fra en base pÄ 20 kr og ned til 14 kr pÄ ca en mÄned. Den trader i dag pÄ 6,2 kr
 En nedgang pÄ 57% og 71% under kursmÄl.

SÄ jeg ville ikke lagt sÄ altfor mye energi i kursmÄlene som blir presentert. Hvis Photocure begynner Ä gÄ, og kursmÄl blir oppfylt, samtidig som den stiger videre, vil meglerhus bare justere sine kursmÄl videre oppover. NÄr Photocure lÄ pÄ 150 kr, var det noen som hadde 200 kr som kursmÄl :man_shrugging:

5 Likes

DĂžmt til suksess ja
HĂ„per det. Men har du satt deg inn i hvordan det funker i Kina ? Konkurransebildet. Hvordan bransjen funker. Hvilken posisjon har Asieris osv? Er de i posisjon til totalt Ă„ endre markedet ? Hvem dominerer i dag med annen diagnostikk ?

Norne legger til grunn 3% markedsandel i Kina med launch i 2025 med 95% sannsynlighet for Ă„ lykkes

Hva er alternativet til Cevira?
Kirurgi eller vaksiner, hvis de blir tatt av alle, som fÄr ganske god (men ikke full) effekt om rundt 20 Är

Cevira er ikke diagnostikk

1 Like

Tror du mente cysview der borte ogsÄ

Har kun snakket om cevira.

Tempo pÄ utbredelsen av Hexvix i Kina har jeg begrenset tro pÄ at blir spesielt hÞy.

1 Like

Cevira mener jeg er spekulativt inntil vi fÄr noe bevist. Det tenker markedet ogsÄ.

Var det 40 kr Norne mente Nel skulle opp i nÄr de satt kursmÄlet sitt for et par Är siden. Det huset der hÞrer jeg ikke pÄ

Vel, vi vet at primary endpoint er mĂžtt for Cevira fase 3, og det i en studiemetodikk som er gullstandarden.
Det sier fryktelig mye.
Det vi venter pÄ er detaljerte data som forteller om resultatene var gode eller ekstremt gode.

Uansett er de mer enn gode nok til at Asieris er entusiastiske og gir full gass for Ä fÄ Cevira godkjent og pÄ markedet asap.

Caset Cevira er nesten en no brainer nÄ.
Kursen er, etter min mening, en gavepakke for de som fÞlger med og har en tidshorisont noe lenger enn mÄneder.

Du mÄ gjerne utdype denne

2 Likes

Spekulativt sier du, aldri hþrt det ordet vére brukt om bþrs fþr


1 Like

Jeg mener bare at det er vrient Ă„ vurdere hvor mye business/penger det blir ut av det
Det er jo det som teller til syvende og sist.

Vel, det foreligger nok tall rundt antall pasienter, pris pÄ kirurgi og info om kinesiske myndigheters mÄl til Ä kunne anta et sÊrdeles hyggelig minimumsnivÄ.

2 Likes

Men at det sannsynligvis blir mye inntekter i forhold til dagens kurs, kan man vel vĂŠre enig i?

Problemet med Ä fÄ priset inn slike fremtidige inntekter i dagens aksjekurs, er at det er liten vilje blant investorer til Ä satse pÄ denne typen selskaper dersom inntektene kommer for langt inn i tid. Dette har selvsagt i stor grad med dagens makrobilde Ä gjÞre.

3 Likes

Fase III studier har vel lik verdi verden over,ikke?
Vi mÄ jo anta for sikkert at veien til ferdig medisin gjennom clinical trials fÄr eksakt samme resultater uavhengig av hvor pÄ kloden studiet holdes.
Dette mÄ jo i mine Þyne vÊre selve esensen i det systemet som er valgt.
Det Ä henge ut et spesifikt land og indikere at en ikke kan stole helt enda pÄ resultatene , nei , det hele er nok en misforstÄelse.

Husker godt nÄr meldingen kom pÄ studien cevira fase II og veldig gode resultater men kursen falt.
Helt utrolig og konklusjonen min dengang var at en har sittet og eiet aksjer og derigjennom vÊrt utsatt for stor risiko helt uten sjance til Ä fÄ uttelling ,altsÄ 
helt samme situasjon som dagens (ogsÄ svÊrt vellykkede) cevira fase III studie.
Hvorledes er det mulig???

NÄÄja , ikke en jÊvel skal fÄ lurt meg til Ä selge uansett tiden dette tar for DS og rydde opp i.

De har holdt pÄ i over 20 Är uten Ä fÄ pengene pÄ bordet.
bla bla bla bla bla bla

PHO startet opp da DS overtok roret og alt forran dette tidspunktet var forskningsorientert og selskapet ble forvandlet til et kommersielt selskap som har til formÄl Ä tjene penger til sine eiere.

SÄ Ä snakke om 20 Är uten Ä ha infridd sÄ er tidsregningen i mitt hode mye bedre Ä mÄle utifra den dagen DS startet i selskapet.

Det er begrenset hvor sugen du er pÄ hvorledes ting og tang henger sammen nÄr en eldes men dette PHO-fenomenet som reagerer sÄ rart 2 ganger (fase 2 og fase 3) skulle vÊrt fint om noen kunne bidra med noen gode teorier.

Har aldri fÞr hÞrt om et selskap som oppnÄr vellykkede fase 2 og 3 resultater uten noe sÊrlig uttelling for selskapet.
AltsÄ , en har utsatt seg for kjempestor risiko uten Ä hÞste et snev av uttelling ved publisering av resultatene.

5 Likes

Har du mulighet til Ă„ dele disse tallene (og evt kilder)?

Markedet er jo dritsurt for tiden sÄ PHO har ikke flaks sÄnn sett. Men er ganske sikker pÄ at denne stikker videre oppover snart :blush:

Siste 1 dag:

StÞrste eier pÄ 1 plass Morgen Stanley Þker med 0,46%

2 plass SEB Ăžker med 1,05%

Morgan Stanley er da 0,32% fra en eventuell flaggmelding ved 15% threshold

1 Like

Det er Lannebo Fonder som er pÄ 2.plass med 1.920m aksjer, tilsvarende 7.07%.

image

Noe annet enn Trygda si


8 Likes

Det er interessant, hvordan har du funnet det?

1 Like

Har sett pÄ den tidligere mye den samme investerings filosofien som Briarwood men det er pÄ tide at de nÄ begynner Ä vise hva de mener Ä stÄr for.

1 Like