Fase III studier har vel lik verdi verden over,ikke?
Vi må jo anta for sikkert at veien til ferdig medisin gjennom clinical trials får eksakt samme resultater uavhengig av hvor på kloden studiet holdes.
Dette må jo i mine øyne være selve esensen i det systemet som er valgt.
Det å henge ut et spesifikt land og indikere at en ikke kan stole helt enda på resultatene , nei , det hele er nok en misforståelse.
Husker godt når meldingen kom på studien cevira fase II og veldig gode resultater men kursen falt.
Helt utrolig og konklusjonen min dengang var at en har sittet og eiet aksjer og derigjennom vært utsatt for stor risiko helt uten sjance til å få uttelling ,altså …helt samme situasjon som dagens (også svært vellykkede) cevira fase III studie.
Hvorledes er det mulig???
Nååja , ikke en jævel skal få lurt meg til å selge uansett tiden dette tar for DS og rydde opp i.
De har holdt på i over 20 år uten å få pengene på bordet.
bla bla bla bla bla bla
PHO startet opp da DS overtok roret og alt forran dette tidspunktet var forskningsorientert og selskapet ble forvandlet til et kommersielt selskap som har til formål å tjene penger til sine eiere.
Så å snakke om 20 år uten å ha infridd så er tidsregningen i mitt hode mye bedre å måle utifra den dagen DS startet i selskapet.
Det er begrenset hvor sugen du er på hvorledes ting og tang henger sammen når en eldes men dette PHO-fenomenet som reagerer så rart 2 ganger (fase 2 og fase 3) skulle vært fint om noen kunne bidra med noen gode teorier.
Har aldri før hørt om et selskap som oppnår vellykkede fase 2 og 3 resultater uten noe særlig uttelling for selskapet.
Altså , en har utsatt seg for kjempestor risiko uten å høste et snev av uttelling ved publisering av resultatene.