Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Photocure smĂ„prat (PHO) 🔩 2

Og hva tilsier den nÄ? Flagg pÄ halv stang?

1 Like

Veldig lavt volum pÄ nedganger ihvertfall

Kvart stang med revnet flagg, ikkje braaa


1 Like

Og i dag skrev samme person:
Noe som gnager meg er at nyheter om Cevira kan komme nÄr som helst, som lyn fra klar himmel, og gikk derfor inn igjen i dag i hÄp om Cevira nyheter. TÞr simpelthen ikke Ä stÄ utenfor.

2 Likes

Er det noen som har formening nÄr resultatene fra Cevira (fase 3) blir presentert?

1 Like

Comprehensive data from this study will be presented at forthcoming academic conferences and published in scientific journals.

Det er alt som er kommunisert markedet sÄ langt.

Potensielle konferanser:

http://www.csco.ac.cn

https://conferences.asco.org/am/attend

3 Likes

Ser at Radforsk solgte 8,62% av aksjene i Pho pÄ mandag.
Har de signalisert noe eller bare en allokering?

Kan ikke huske Ă„ ha sett dem selge Pho aksjer de seneste Ă„rene.

1 Like

Ikke ofte de selger eller kjÞper, sÄ det har litt tyngde. Trenger vel kanskje kontanter? De sitter pÄ greie tap i en hel del av investeringene sine.

Vi fÄr vente og se om de fortsetter nedsalget.

1 Like

Radforsk har vel tidligere uttalt at de skal supportere selskap i oppstarten og sÄ selge seg ut etterhvert.

2 Likes

Radforsk har vel tenkt Ă„ omallokere litt. Oncoinvent skal ha en pengeinnsamling snart.

4 Likes

Radforsk har vel eid aksjer i Photocure siden tidenes morgen.
2021 som du sikter til er da Tekinvestor startet med aksjelister

2 Likes

Alt som har skjedd i finansmarkedene fþr TI kom med lister er for meg helt ubetydelig


Fra spĂžk til alvor, takk for oppklaringen, Rodjer.

De har da hvert fall vÊrt svÊr tÄlmodige, som mange andre her inne. Bare synd om de kaster inn hÄndkleet nÄ som alt ser ut til Ä lÞsne. Det vet vi om noen dager, inntil da er det en liten reduksjon av beholdningen.

1 Like

@Doktorinho
Radforsk har vÊrt bÄde jordfar og jordmor for Photocure

2 Likes

Samme dag har JP Morgan Ăžkt med 1,37%, Citibank Ăžker med 1,45%, Ulrichsen Ăžker med 0,97% og en the bank of new York mellon Ăžker med over 9%

Radforsk har typisk lettet seg i de modne aksjene sine nÄr de skal starte nye selskaper eller vÊre med i emisjoner, pluss at de har lÞpende utgifter til sin egen drift.

SÄ vi fÄr krysse fingrene for at de ikke skal helt ut :slight_smile:

1 Like

Ja, defintivt.
Kan bare ikke huske at de har solgt i Pho tidligere, men er nok sikkert bare en justering ift det dere skriver her @Savepig og @Don_suger

De har solgt tidligere. De har bÄde hatt over en million aksjer og i underkant av 700 tusen aksjer og nÄ 2,29% eierskap. SÄ de har fra start stadig redusert for Ä funde andre oppstart innen sektoren osv sikkert ser det ut til. De har vel i prinsippet gjort tilsvarende med alle/ de fleste inradforsk portefÞljen?

4 Likes

Ja, du har nok helt rett i det, husker nÄ at noe tilsvarende skjedde en gang mellom sommeren 18 og 2021. Da sendte jeg spm til radforsk om det.
Har forÞvrig utfordret Einarsson i fb gruppen nÄ til Ä komme med et svar, usikker pÄ om han velger Ä gjÞre det, men uansett.

Jeg ville sett pÄ hvem av radforsk som har behov for cash backing for Ä komme fram til drift.

Photocure er vel blant de eller kanskje det eneste som har eksisterende drift, etablerte endepunkter i fase III hvor det sÞkes markedstilgang og 250 millioner pÄ bok.

Er nok opplagt at Photocure er det selskap i radforsk som kan ha kommet lengst og nÄ kan stÄ pÄ egne ben. Det er mitt guess

Har ikke vÊrt sÄ voldsomt tema egentlig. Det var en gang de solgte litt i pcib og det ble murret sÄvidt, da sa Einarsson pÄ podcastet at nÄ var aksjen likvid, sÄ da solgte de litt.

Hebbe lille var ogsÄ sur i gamle dager over at radforsk solgte pho i markedet heller enn Ä handle direkte fra dem, det var det en avissak pÄ.

1 Like