Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat (PHO) 🔦 2

Jeg skal være så frimodig og si det som sant er, jeg tjener bra med penger på børs. Og jeg baserer mine entries og exits på TA, og det har lønnet seg i årevis. Mye bedre å bruke TA, være tålmodig og få gode innganger, enn å bare kjøpe og selge i vildens sky :wink:

1 Like

Vel de kan gå opp til 3 milliarder da er kursen 111 da tror jeg de får tak i en del aksjer. Ved 4 milliarder er kursen 148 da har alle solgt. Kan relaunch i NY til det dobbelte.

1 Like

Jeg har liten tro på at Asieris vil gjøre et oppkjøp nå. De har mer enn nok å gjøre med sitt eget utviklingsprogram for sine produkter. Avtalen muliggjør at de fleste milepælsutbetalingene skjer etter at Cevira har vært på markedet en stund, noe som er en vinn-vinn-situasjon. Dette ligger flere år frem i tid, og i mellomtiden kan Asieris finansiere kliniske studier, forskning og annet - forutsatt at Cevira blir en suksess.

Cevira vil trolig ikke være tilgjengelig på markedet i Kina før sent i 2024 (tidligst), og det kan ta tid før salget tar av. EU/US-markedene er enda lenger unna. Jeg tviler sterkt på at de vil legge ut 2-3 milliarder nå for å unngå royaltier og milepælsutbetalinger som strekker seg over en lengre periode.

Hvis Cevira blir en suksess, er det sannsynlig at Photocure kan bli kjøpt opp. Frem til det skjer, har de en periode til å bevise at Cysview / Hexvix er et produkt man tjener penger på - som igjen sannsynliggjør et oppkjøp.

3 Likes

Det er nå det er gunstig å kunne få PHO til en rimelig pris etter at Cevira har blitt en suksess blir prisen en annen.

1 Like

Rimeligere pris og større risiko. For et selskap som Asieris, uten inntjening i dag, vil det i mitt hode gi større mening å avvente et eventuelt oppkjøp når man har reelle salgs-tall og -prognoser. Da er de også i en annen finansiell posisjon til å finansiere oppkjøp - gitt at dette er strategien dems.

5 Likes

Drit i Asieris sitt beste da, tenk på oss utålmodige aksjonærer.

1 Like

Problemet for kursen i øyeblikket er nok at vi har vært en stund på 40-tallet i år, og noen har derfor en pen gevinst å realisere allerede på dagens nivå. Og med de usikre tidene vi er i er det nok mange som foretrekker “en fugl i handa”.

«Problemet» kan vel umulig være at mange i PHO har gevinst

1 Like

Aksjonærer som foretrekker 10 fugler på taket fremfor 1 fugl i hånden.

Problemet er lave forventninger til Q3 og spennende muligheter i Kina er ikke nok til å dra opp kursen. Det er cysview og Q3 som preger kursen

Hvorfor er det et problem med lave forventninger?

De sitter short.

Nei, det er selvfølgelig ikke problem å ha gevinst. :grinning_face_with_smiling_eyes:Men for kursen er det jo uheldig at man velger å casche inn allerede nå.
Her en kommentar sakset fra Shareville:
Sikret gevinst i dag. Føler at kontanter veier tyngre enn ord på Q3 presentasjonen.
Er fornøyd uansett.

1 Like

Du misforstår! Jeg ser på aksjekurs i år minus 46%, siste 1 år minus 34%, siste 3 år minus 26,5% og maks minus 56,6%.

Altså svært få med gevinst. Selvsagt noen med gevinst, men det medfører ikke riktighet at mange har det med ticker PHO :sweat_smile:

1 Like

Siste en dag (t-2). Største eier 1 plasse Morgan Stanley øker sin beholdning med 0,76%., har nå 14,8%.

2 Likes

Helt riktig, Jubel!

I tillegg kan jeg nevne at nesten alle kjøpene på fredag ble gjort av utlendinger, ca halvparten fra av over dammen.

2 Likes

Men ingen er villige til å handle på en slik måte at aksjen reprises

Smartere å kjøpe litt og litt, så lenge det er billigsalg. Så er det opp til selskapet å prestere, og med det kommer reprisingen vi mange ser som uunngåelig.

2 Likes

Han Kevin Pan Co-Founder & CEO of Asieris startet i 2010 og har vært i den posisjonen siden. Må være litt av en risk taker signerer to avtaler med PHO og kjører to phase III studier samtidig, ute og henter penger;
According to the announcement, the number of shares issued by Asieris Pharmaceuticals in this initial public offering (IPO) and listed on the STAR Market is 110 million shares, accounting for 19.30% of the company’s total share capital after the IPO. The issue price is CNY 22.98 per share, and the total amount of funds raised is CNY 2.528 billion.
Ser han fikk inn solide eiere så han kan være truende til å komme med et bud på PHO. La oss krysse fingrene.

1 Like

Where do you see the future applications of blue light cystoscopy? It is very likely that in the future, all patients will have their operative cystoscopies, bladder biopsies, and TURBTs (transurethral resection of bladder tumors) performed with blue light once the technology is adopted by more hospitals and health systems. Until then, patients always have the opportunity to seek out a urologist at Mount Sinai for a second opinion and to see if blue light cystoscopy is appropriate for their care.

Dr. Alan Nieder is the co-chief of the department of urology and an Associate Professor of Urology at Columbia University’s Division of Urology at Mount Sinai Medical Center. He specializes in urologic oncology, laparoscopy and endourology. Dr. Nieder was recognized for his expertise in bladder cancer, laparoscopic surgery, prostate cancer, urologic cancer and prostate benign disease by Newsweek and listed as one of America’s Top Cancer Doctors.

https://www.msmc.com/shining-a-blue-light-on-bladder-cancer-advancements-in-technology-improve-diagnosis-and-treatment/

5 år gammel artikkel. Er vel på tide at markedet går helt over til BLC nå?

2 Likes